تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

عصر بهترین زمان برای دادن میان وعده به بچه هاست اما به شرطی که آن را با مواد ناسالم تهیه نکنید. همچنین مهم است که غذاهایی که درست میکنید برای سن و سالشان مفید باشد مثل شیرینی های خانگی.

می شود به کودکان نوپا کیک هویج لقمه ای انرژی زا داد.برای گرفتن دستان کوچک او و راه بردنش بسیار عالیست و ترکیب خوبی از پروتئین و فیبر محسوب می شود.

کیک هویج لقمه ای انرژی زا

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

۱ فنجان خرمای بدون هسته

تکفارس آی آر

½ فنجان هویج رنده شده

¼ فنجان شاهدانه

½ قاشق چای خوری دارچین + نوک قاشق چای خوری پودر زنجبیل + نوک قاشق چای خوری جوز هندی

½ قاشق چای خوری وانیل (اختیاری)

¼ فنجان پودر نارگیل شیرین نشده برای تزئین

www.takfars.ir

تمام مواد به جز پودر نارگیل را در یک غذاساز بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید تا زمانی که مواد تشکیل دهنده به خوبی ترکیب شده و بتوان آنها را به صورت گلوله درآورد. با استفاده از دستان نمدار، گلوله های سه سانتی بسازید و بلافاصله آن را در پودر نارگیل بغلتانید. (نکته: اگر مواد به اندازه کافی منسجم نشد آن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید.)

لقمه های انرژی زا را قبل از سرو حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. می توانید برای یک هفته در ظرفی دربسته در یخچال نگهداری کنید.

شیرینی جات

حتی کارشناسان تغذیه نیز تمایل به شیرینی جات دارند. آنها معتقدند نیازی نیست شکر به طور کامل حذف شود. همچنین اعتفاد دارند مصرف شکر نباید از حد مجاز خارج شود و بر تعادل در رژیم غذایی خانواده تأکید دارند. برای مثال آماندا براتون می گوید ناهار او و دوستانش معمولاً چند پسته، پنیر، سیب و کمی شکلات است. او سعی میکند غذاهای ناسالم را حذف کند اما آنها چند روز در هفته از خوردن بستنی لذت می برند. سارا فلورات تأکید میکند آموزش تعادل به کودکان بسیار مهم است و موجب می شود بچه ها از خوردن انواع غذاها در کنار هم لذت ببرند. (حتی غذای ناسالم)

طرز تهیه ماست یخی میوه ای

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

۱عدد موز کاملاً رسیده

۵ عدد توت فرنگی

۱ فنجان ماست ساده یونانی

¼ فنجان شیرنارگیل

تک فارس

۲ قاشق غذاخوری شربت خالص افرا

۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل

تاپینگ اختیاری : ½ قاشق چای خوری پودر نارگیل، شکلات رنده شده، انواع میوه

همه مواد تشکیل دهنده را در غذاساز با هم مخلوط کنید. در یک قالب بریزید. تاپینگ مورد علاقه تان را روی آن بگذارید. برای حدود یک ساعت در فریزر قرار دهید.

بستنی شکلاتی سالم با کره بادام زمینی

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

۴ عدد موز متوسط

۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

¼ فنجان کره بادام زمینی

تاپینگ اختیاری : بادام زمینی خرد شده، چیپس شکلاتی کوچک

T A K F A R S

پوست موز را بکنید و آن را برش دهید. در کاسه ای بگذارید و در فریزر قرار دهید تا سفت شود. (یک شب تا صبح زمان نیاز دارد.) موزهای یخ زده را با پودر کاکائو در غذاساز مخلوط کنید. وقتی تقریباً مخلوط شدند کره بادام زمینی را اضافه کنید. یک بار دیگر مخلوط کنید تا حسابی ترکیب شوند. آن را در چهار کاسه بریزید و روی آن را با تاپینگ اختیاری تزئین کنید.

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

کارشناسان تغدیه قطعاً میوه، سبزیجات و غلات زیادی در آشپزخانه شان پیدا می شود اما شما حتماً می توانید آنجا طرز تهیه پاستا و شیرینی جات هم پیدا کنید.

تعدادی از متخصصین تغذیه یک سری استراتژی، راهنمایی و دستورالعمل برای تغذیه بچه ها به اشتراک گذاشته اند که در ادامه با هم می خوانیم. در این مطلب به مهم ترین وعده غذایی روز یعنی صبحانه می پردازیم.

هشدار : سور و سات فراهم نکن

کارشناسان تغذیه ممکن است غذای سالم را اولویت بندی کنند اما این بدان معنی نیست که آنها زمان زیادی از وقت خود را صرف خرید و آشپزی میکنند. برای فراهم کردن نیازهای افراد بد غذا و سخت پسند و همچنین برنامه های بی وقفه ای که روزانه در پیش داریم، انتخاب های سالم باید همیشه در دسترس باشند. بنابراین بسیاری از کارشناسان یک روز را برای پخت و پز یا بسته بندی مواد اولیه صرف کرده و آنها را در فریزر نگهداری میکنند تا همیشه دستشان در انتخاب باز باشد.

چیزی که همه کارشناسان تغذیه به آن پایبندند این است که در یک وعده غذایی همه خانواده باید غذای مشابه بخورند. خبری از غذای سفارشی باب میل کودک ایرادگیر نیست. کارشناسان تغذیه می دانند بها دادن به افراد بد غذا یک عالمه خواسته در برابر آنها قرار می دهد. گیرایی محکم جمله این برای شام است. یا همین یا هیچی به کودک کمک میکند با خوراکی های متنوع بیشتری رشد کند. در واقع پیشنهادهای سالم فراوانی برای تغذیه کودکان در هر وعده وجود دارد. اینجا چندتا از بهترین نمونه ها را با هم مرور می کنیم.

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

طرز تهیه صبحانه

کارشناسان معتقدند که خوردن صبحانه ضروری است. صبح زود زمانیست که راحت تر می توان فشار جویدن و خرد کردن را تحمل کرد بنابراین کار راحت تر را انتخاب کن.

تک فارس www.takfars.ir

بلغور جو میوه ای

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

این بشقاب بسیار ساده آماده می شود و صبح می توان از آن لذت برد.

۶ فنجان جو پوست کنده

۱ فنجان شکر قهوه ای

۲ قاشق چای خوری دارچین

۱ قاشق چای خوری نمک

۲ فنجان شیر

۴ عدد تخم مرغ

½ فنجان کره آب شده

تکفارس

۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل

¾ فنجان کرن بری خشک شده

۱ فنجان گردوی خرد شده

میوه خرده شده مورد علاقه به مقدار لازم برای تزئین

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ جو دوسر، شکر قهوه ای، دارچین و نمک را مخلوط کنید. شیر، تخم مرغ ها، کره و وانیل را خوب بزنید. همه مواد را مخلوط کرده و کرن بری و گردو را اضافه کنید. میوه یا کمپوت میوه را کف یک ظرف مخصوص فر پهن کنید تا کل ظرف را پوشش دهد. مخلوط جو را روی میوه ها به طور یکنواخت پخش کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه بپزید.

مافین موزی با جو دوسر

image صبحانه و عصرانه مناسب برای بچه ها از نظر کارشناس تغذیه

این یک خوراک عالی برای کودکان و بزرگسالان است. فوق العاده سریع حاضر می شود و بدون شکر است. به علاوه می تواند یک راه عالی برای جلوگیری از خراب شدن موزهای باقی مانده باشد.

۳ عدد موز بزرگ

۱ فنجان جو پوست کنده

takfars.ir

½ فنجان پودر بادام

¾ فنجان شیر انتخابی (من از شیر گاو استفاده کردم.)

½ فنجان پودر نارگیل شیرین نشده

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۱ قاشق چای خوری دارچین

½ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

¼ قاشق چای خوری نمک

گاز را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ظرف مخصوص مافین را چرب کرده و کنار بگذارید. تمام مواد را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و فقط تا حدی مخلوط کنید که مواد با هم ترکیب شوند. (بهتر است که جو و نارگیل بیشتر پودر شوند.)

خمیر آماده شده را در ظرف های مافین بریزید و ۲۰ دقیقه بپزید. (زمان پخت برای ظروف مختلف با هر سایزی یکسان است.)

مافین های پخته شده را وقتی به اندازه کافی سرد شدند از ظرف خارج کنید.

تک فارس آی آر

محصولات معتبر
محصولات معتبر