تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شیشه شیر نوزاد را چگونه تمیز کنید

رعایت نکات اساسی و اولیه بهداشت، مثل شست وشوی دست ها قبل و بعد از شیر دادن بسیار ضروری است؛ اما شست وشوی دقیق شیشه شیر و یا هر چیز دیگری که وارد دهان نوزاد می شود نیز اهمیت زیادی دارد.

تمام شیشه شیرها و پستانک ها تا جایی که ممکن است باید با آب سرد شسته و بعد با آب گرم و صابون ضدعفونی شوند تا عاری از هر گونه میکروب و ویروس باشند.

روش های مختلف شست وشوی شیشه و پستانک نوزاد

استفاده از آب جوش

پستانک و شیشه شیر باید به مدت پنج دقیقه داخل آب جوش قرار داده شوند. برای این منظور مقداری آب را در ظرفی جوش آورده سپس این وسایل را داخل آن بیندازید و بگذارید تا زمان سرد شدن آب داخل ظرف بمانند. بعد آنها را در آورید و زیر شیر آب بشویید. سپس تا زمان استفاده بعدی داخل ظرفی دربسته درون یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب آنها به خوبی استریلیزه می شوند.

تکفارس آی آر

استریلیزه کردن به روش مایکروویو و بخار

این روش را می توان برای سایر وسایل کودک نیز به کار برد. از بخار نیز برای ضدعفونی کردن شیشه شیر و… استفاده می شود و در هر دو حالت باید طبق دستور عمل کرد. در مورد مایکروویو باید از وسایل پلاستیکی که قابلیت قرار گرفتن در مایکروویو را دارند، استفاده نمود (البته هر پلاستیکی را نباید داخل مایکروویو گذاشت). روش بخار یک روش الکتریکی و کمی گران تر از روش مایکروویو است.

حلال های شیمیایی

مواد استریلیزه کننده شیمیایی به دو شکل مایع و قرص موجودند. وقتی که این مواد با آب مخلوط می شوند، محلولی به دست می آید که به اندازه کافی رقیق است و در عین حال که برای نوزاد خطرناک نیست، باکتری های مضر موجود در وسایل او را از بین می برد.

این وسایل مدتی داخل محلول قرار می گیرند (زمان مورد نیاز معمولاً روی برچسب مواد نوشته شده) و بعد از آن نیز به یک شست وشوی دقیق و کامل با آب نیاز دارند. هنگام استفاده از این مواد شیمیایی قسمت های فلزی وسایل بعد از مدتی زنگ میزنند؛ به همین دلیل فقط باید از وسایل پلاستیکی و شیشه ای استفاده کنید، نه فلزی.

www.takfars.ir

انتخاب شیر خشک مناسب برای نوزاد

برخلاف آنچه تولیدکنندگان شیر خشک ادعا میکنند، تقریباً تمام آنها مشابه هم هستند و با استانداردهای ثابتی تولید می شوند. تفاوت بین برندهای مختلف، در افزودنی های آنهاست. وقتی که میخواهید یک شیر خشک مناسب برای فرزندتان انتخاب کنید، مسلماً به مواردی مثل قیمت و سهولت در دستیابی به آن نیز اهمیت می دهید و یا اینکه شیر خشک چگونه بسته بندی شده باشد.

شیرهایی که روی برچسب آنها قید شده استاز زمان تولد، برای تمام نوزادان یک تا دوازده ماهه مناسب هستند. شیر خشک هایی که روی آنها نوشته شده است طبق دستور نیز برای نوزادان شش ماه به بالا مناسبند و برای نوزادان زیر شش ماه نباید استفاده شوند. وقتی که برای نوزادتان شیر خشک تهیه میکنید، حتماً به این نکته دقت داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر