image, شکر نخوردن چه فایده ای برای سلامتی دارد

براساس تحقیقی از جیمز دینیکلانتونیو، داروساز، دانشمند و محقق در زمینه‌ی قلب و عروق در موسسه‌ی قلب سینت لوکس میدآنتلانتیک در کانزاس سیتی، با مصرف شرکت افزوده ، خطر مرگ در اثر عارضه ی قلبی ۳ برابر خواهد شد. چرا؟ دینیکلانتونیو توضیح می‌دهد: “شکر افزوده به‌تدریج میزان انسولین را بالا می‌برد، که سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می‌کند، فشار خون و ضربان قلب را بالا می‌برد. ممکن است در عرض چند هفته انتظار داشته باشید کاهش ۱۰درصدی در کلسترول بد و ۲۰ تا ۳۰ درصدی در تریگلیسیرید را ببینید.” او می‌گوید فشار خون‌تان هم به سطح مناسب خواهد رسید.

لازم نیست کرم آکنه‌ی فرزند نوجوان‌تان را قرض بگیرید.

خدانگهدار جوش‌های میان‌سالی! التهاب سیستمیک یک محرک شناخته شده‌ی آکنه است. و شکر-می‌دانستید؟- التهاب‌آور است.

مطالعه‌ای در مجله‌ی کلینیکال نیوتریشن دریافت کسانی که نوشابه نمی‌نوشیدند، هنگامی‌که به مدت ۳ هفته هرروز یک بطری ۱۲ میلی‌لیتری نوشابه مصرف کردند، سطح التهاب‌شان به ۷۸درصد افزایش یافت. این تحقیق توصیه می‌کند نوشابه و نوشیدنی‌های شیرین دیگر را ترک کنید تا دیگر خیلی به کانسیلرهای گران‌قیمت احتیاج نداشته باشید.

از دیابت دور خواهید بود.

خوردن شکر افزوده ذخایر انباشته‌ی چربی را در اطراف کبدتان افزایش می‌دهد. رابرت لاستیگ، پزشک و نویسنده‌ی “شانس چربی: ضربه زدن شانس شکر، غذای فراوری شده، چاقی، و بیماری” می‌گوید: “. این انباشتگی چربی در مقاومت انسولین تاثیرگذار است و فعالیت لوزالمعده را تضعیف می‌کند، که معمولا تولید انسولین را با مشکل مواجه می‌کند.”

لاستیگ در مطالعه‌ای که در زمینه ی مصرف شکر در میان مردم ۱۷۵ کشور انجام داد دریافت خوردن ۱۵۰ کالری شکر افزوده احتمال دارد ۱۱ برابر بیش‌تر از خوردن ۱۵۰ کالری پروتیین یا چربی در پیش‌روی دیابت نوع دوم موثر باشد. پس خیلی زود گرانولای شیرین را با یک مشت آجیل جایگزین کنید.

نیازی به لبخند مصنوعی نخواهید داشت.

وقتی شیرینی‌ها را کنار می‌گذارید طبیعی است که مدتی کج‌خلق باشید.(به هرحال این‌ها خوراکی‌هایی هستند که معمولا برای سریع و بدون دردسر انرژی گرفتن به آنها اتکا می‌کنیم.) ولی وقتی به افیون شکر غلبه کردید، از همیشه احساس بهتری خواهید داشت. مطالعه‌ای در دانشگاه کلمبیا نتیجه گرفته است زنانی که رژیم غذایی با میزان بالای شکر افزوده و غلات تصفیه‌شده دارند بیش‌تر احتمال دارد اضطراب، زودرنجی و نوسان هایروحی را تجربه کنند.

وقتی باید بخوابید می‌خوابید(برعکس همیشه).

افت ناگهانی مصرف شکر زیاد، برای‌تان بی‌حالی و خستگی نیم‌روزی و نیاز مبرم به یک چرت کوتاه به‌همراه خواهد داشت. هم‌چنین، لاستیگ می‌گوید شکر افزوده ترشح هورمون هیدروکورتیزون را تحریک می‌کند که خواب را دچار اختلال می‌کند.

شکر افزوده را ترک کنید تا در طول روز بیدارتر و هوشیارتر باشید و هم چنین موقع خوابیدن آمادگی بهتری داشته‌باشید.

اسم همسر رییس‌تان را به یاد خواهیدداشت.

با مشکلات مغزی دست‌پنجه نرم می‌کنید؟ شاید مقصر شکر باشد. در یوسی‌ال‌ای مطالعه‌ای روی حیوانات به این نتیجه رسید که رژیمی با میزان بالای شکر افزوده یادگیری و حافظه را ضعیف می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد به مرور زمان، خوردن میزان شکر زیاد ممکن است به ارتباط میان سلول‌های مغزتان صدمه بزند. بنابراین در یک جلسه‌ی صبحگاهی وقتی چشم‌تان به دونات‌ها است( لعنت به لحظه‌ی تولد آن همکار!)، به خودتان بگویید بدون این شکر باهوش‌تر هستید.

بالا‌خره آن ۴ کیلو اضافه وزن را کم خواهید کرد.

هرچند احتمالا مقداری از آن کالری‌های شکری را با خوراکی‌های دیگر جبران خواهید کرد-مثلا یک ظرف گرانولای شیرین را با یک مشت بادام معاوضه می‌کنید- ولی در کل به آن اندازه کالری نخواهید نخورد.

ترک عادت مصرف شکر با کم کردن روزانه ۲۰۰ کالری می‌تواند به شما کمک کند در مدت ۵ تا ۶ ماه ۴ کیلو کم کنید. حالا این شیرین است.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید