تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شهرهای ناامن برای زندگی در جهان کدام است

۱ – کیپ تاون-آفریقای جنوبی
با اینکه شهر کیپ تاون یک شهر توریستی که جاذبه های دیدنی زیادی دارد با این حال با متوسط ۲۵ فقره قتل در روز خطرناک ترین شهر آفریقای جنوبی محسوب می شود. موارد قتل ، سرقت، تجاوز و آدم ربایی گاهی به صورت اتفاقی رخ داده و توریست ها نیز از جمله قربانیان این جرائم محسوب می شوند.

۲ – سان پدرو سولا-هندوراس
سان پدرو سولا یکی از شهر های جهان محسوب می شود که بالاترین نرخ جنایت را داشته و از خطرناک ترین شهر های دنیا است. موارد سرقت در این شهر به اندازه ای زیاد و مشکل آفرین است که ساکنان شهر برای حفاظت از خود باید همواره مسلح باشند.

۳ – گواتمالاسیتی-گواتمالا
جرم و جنایت مانند قانقاریا پیکر گواتمالا را در بر گرفته است. یک حکومت فاسد و سازمان پلیس فاقد تجهیزات قادر به حل معضل نرخ بالای جرایم در این کشور نیست. شهر گواتمالا سیتی پایتخت از سایر نقاط کشور اوضاع وخیم تری دارد. قتل، سرقت، تجاوز و خشونت در این شهر به مسایلی عادی تبدیل شده اند.

۴ – بغداد- عراق
در پی اشغال نظامی عراق در سال ۲۰۰۳ توسط آمریکا، بغداد جزو خطرناک ترین شهر های جهان شده است. بمب‌گذاری ها، حملات تروریستی و نرخ بالای قتل این شهر را به صحنه وقایع خونین تبدیل کرده است.

۵ – بوگوتا-کلمبیا
کارتل های مواد مخدر و گروه های افراطی سیاسی عمده ترین مشکلات شهر بوگوتا هستند به رغم اینکه اوضاع از اواخر دهه ۱۹۹۰ اندکی بهبود یافته است. شمال شهر بوگوتا به اندازه کافی امن است اما بهتر است از رفتن به مناطق جنوبی آن اجتناب شود.

تکفارس آی آر

۶ – سیوداد خوارز-مکزیک
خشونت ها در شهر سیودادخوارز که در مرز با ایالات متحده واقع شده است به طور عمده مربوط به رقابت میان کارتل های مواد مخدر است. متوسط موارد قتل در سال ۱۳۰ فقره نسبت به هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهر است. نرخ قتل از سال ۲۰۰۷ در این شهر بی وقفه در حال افزایش است.

۷ – گروزنی-جمهوری چچن
شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن کانون فحشا،قاچاق مواد مخدر،قتل و آدم ربایی است. مافیای روسی کنترل مطلق گروزنی را در اختیار دارد. تعداد نفرات مافیای روسی حتی بیشتر از ماموران پلیس است که به نوبه خود فاسد هستند.

۸ – ریودو ژانیرو-برزیل
ریودوژانیرو که برای سواحل زیبا و کارنوال خود مشهور است در عین حال شهری است که در آن خشونت و خطرات حضوری دائمی دارند. هنگام گردش در شهر بهتر است از به همراه داشتن ساده ترین جواهرات و کیف دستی خودداری کرد و حداقل پول لازم را در جیب گذاشت.

۹ – موگادیشو-سومالی
شهر موگادیشو توسط یک جنگ داخلی پایان ناپذیر به ویرانه ای تبدیل شده و بیش از نیمی از ساکنان آن از پایتخت فرار کرده اند. درگیری ها میان گروه های رقیب و حملات روزانه و دائمی هستند. در واقع باید گفت، یک ” ناکجاآباد” واقعی.

۱۰ – کاراکاس-ونزوئلا
کاراکاس شهری است که به دلیل قاچاق مواد مخدر و وفور جرایم کوچک دچار جراحتی عمیق شده است. موارد سرقت به اندازه ای رایج است که به امری عادی تبدیل شده و پلیس کنترل اندکی به روی فعالیت های جنایتکارانه دارد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر