تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت ته چین با اسفناج

image آموزش پخت ته چین با اسفناج

مواد لازم ته چین اسفناج

۲ پیمانه برنج

۳ عدد زرده تخم مرغ

۴ ق س ماست

تکفارس آی آر

۲۵۰گرم گوشت چرخ کرده

۲ عدد پیاز بزرگ

۵۰۰ گرم اسفناج

۲۵گرم کره

روغن مایع به مقدار لازم

www.takfars.ir

نمک و فلفل به میزان لازم

پودر زعفران، یک ق چ سرپر

طرز تهیه ته چین اسفناج

برنج را بشویید و سپس خیس کنید. اسفناج را پاک کرده و درشت خرد کنید.یک عدد پیاز را پوست گرفته و خلالی خرد کنید .حالا پیازهای خلال شده را داخل یک تابه مناسب به همراه مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود، سپس اسفناج خرد شده را به آن اضافه کرده و کمی نمک روی آن بپاشید و به همراه پیاز تفت دهید.پودرزعفران را در ۳ قاشق سوپخوری آب جوش حل کنید و بگذارید کمی دم بکشد.

یک عدد پیاز دیگر را رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و خوب ورز دهید.حالا نمک و فلفل و یک قاشق سوپ خوری محلول زعفران هم به آنها اضافه کرده و سپس مخلوط را با مقداری روغن در یک تابه تفت دهید.پس از آنکه گوشت سرخ شد و آب آن نیز تبخیر شد، حرارت را خاموش کنید.برنج را در یک قابلمهحاوی آب جوش ریخته و پس از نیم پز شدن، داخل سبد آبکشی کنید.

زرده های تخم مرغ را در کاسه ای بریزید.سپس ۴ قاشق ماست به آن اضافه کنید و پس از افزودن دو قاشق باقیمانده محلول زعفران، مخلوط را باچنگال هم بزنید.برنج آبکش شده را داخل کاسه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا برنج کاملا به مخلوط ماست و زعفران و تخم مرغ آغشته شود.

در یک تابه گود و نچسب، مقداری روغن ریخته و نیمی از برنج را داخل آن بریزید.سپس مخلوط اسفناج و پیاز داغ را روی برنج ریخته و سطح آن را صاف کنید تا به طور یکنواختروی برنج پخش شود. گوشت چرخ کرده، لایه بعدی این ته چین است؛ بنابراین سطح اسفناج را با گوشت به طور کامل بپوشانید.در مرحله آخر، باقیمانده برنج را روی گوشت بریزید و سطح آن را صاف کنید(dot) تابه را روی شعله متوسطاجاق گاز قرار دهید.پس از اینکه بخار از تابه بیرون آمد،حرارت را کم کرده و کره را با کمی روغن روی برنج بریزیدو آن را دم کنید.بعد از آنکه ته چین آماده شد، یک سینی یا دیس گرد را بر دهانه تابه قرار داده و آن را برگردانید.

می توانید ته چین را، داخل فر هم درست کنید.بنابراین به جای تابه از ظرف پیرکس گرد استفاده کرده و پس از چرب کردن ظرف مطابق روش فوق موادرا به صورت لایه لایه بریزید،سپس ظرف را روی طبقه وسط فر که از پیش گرم شده است ، قراردهید.مدت زمان لازم برای پخت ته چین در فر، یک ساعت و نیم است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر