تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شعر خواندن برای کودکان چه فایده ای دارد

image شعر خواندن برای کودکان چه فایده ای دارد

خواندن شعر برای نوزادان و کودکان می تواند بسیار خوب واقع گردد و تاثیرات بسیار مثبتی روی ذهن آنها بگذارد.

روان خوانی

معمولا اولین چیزی که بچه ها موقع شعر خواندن به خاطر می سپارند، قافیه های آن است. قافیه ها به کودکان کمک میکنند تا بتوانند آواهای مشابه در کلمات متفاوت را درک کنند و درنتیجه بتوانند روان تر بخوانند و حتی بعدها روان تر بنویسند.

درک هر چه بهتر کلمات

تکفارس آی آر

در شعر کلمات لزوما به همان شکلی که در محاوره یا کتاب ها به کار می روند استفاده نمی شوند، برای مثال گاهی کلمه ای کوتاه تر می شود یا در زمینه ای قرار میگیرد که معنای آن را به طور کامل تغییر می دهد. شعرهای کودکان هم با اینکه ساده هستند اما به طور کامل از این قبیل بازی های ادبی به دور نیستند. درنتیجه شعر خواندن به بچه ها کمک میکند تا یاد بگیرند که گاهی ممکن است شکل کلمه ای عوض بشود اما همان معنی را داشته باشد و یا برای فهمیدن معنی کلمه ها باید به زمینه ای که کلمه در آن قرارگرفته است هم توجه داشته باشد. کسب این مهارت ها به بچه ها کمک میکند تا در آینده بتوانند به خوبی از عهده خواندن و درک متن های طولانی و پیچیده بربیایند.

معرفی مفاهیم ادبی

وقتی برای بچه ها شعر می خوانیم، کلماتی هم مطرح میشوند که به اصطلاح بزرگ ترها جزء صنایع ادبی هستند مانند تشبیه، استعاره و… . این کلمات معمولا مورد سؤال بچه ها قرار می گیرند و پاسخی که شما به سوالات آن ها می دهید، فرصت مغتنمی است که به زبان ساده کودکان با این مفاهیم آشنا بشوند. آشنایی با این مفاهیم می تواند دانش زبانی کودک شما را بالاتر ببرد و نویسنده بهتری از او بسازد.

تقویت حافظه

به خاطر سپردن شعر به بچه ها کمک میکند تا تلفظ صحیح کلمه های جدید را یاد بگیرند. این اتفاق باعث می شود که آن ها هم در خواندن قوی تر باشند و هم در برقراری ارتباط با دیگران آدم های موفق تری بشوند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر