تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

شستن موها چند روز به چند روز بهتر است

مواد سورفکتانت موجود در شامپو، دور کثیفی ها و چربی های مو را می گیرد و باعث زدوده شدن آن هنگام شستن مو و دوش گرفتن می شود. اما این کار چربی های طبیعی مو را هم می زداید.

شستن موها تا حد زیادی به تمایل خود شما بستگی دارد. شستن مو بیشتر به علاقه شخصی ما به اینکه ظاهرمان چطور باشد و چه احساسی کنیم، بستگی دارد.

برای همین است که ما پس از شامپو کردن از مواد حالت دهنده استفاده می کنیم تا مو دوباره ظاهر سالم و براق خود را بازیابد.

از طرف دیگر، شستن بیش از حد موها در کسانی که موهای چرب دارند، با این هدف که چربی زیادی از مو  را برطرف کنند، تأثیر معکوسی ایجاد میکند، چراکه باعث تحریک پوست سر به تولید چربی بیشتر می شود.

برای تصمیم گیری درباره فواصل شستن موها این عوامل را در نظر بگیرید

تکفارس آی آر

قوام مو

زبر یا فرفری بودن مو روند تولید سبوم (ترشحات روغنی که از غدد سباسه در پوست سر ترشح می شود) را کند میکند، در نتیجه ممکن است فقط به هفته ای یک بار شستن مو نیاز باشد. در مقابل افرادی که موهای ظریف و نازک دارند ممکن است به شستن مکرر مو نیاز پیدا کنند.

نوع پوست و مو

اگر مو و پوست شما در رده «عادی» (نه خشک و نه چرب) قرار دارد احتمالاً به شستن مو یک یا دو بار در هفته نیاز دارید.

حالت دادن به مو

www.takfars.ir

اگر هر روز به موهایتان اسپری می زنید یا ساعت هایی را صرف حالت دادن به موهایتان میکنید، موهایتان در معرض آسیب دیدن قرار می گیرد، بنابراین شاید بهتر باشد به جای این کار هرروز موهایتان را شامپو بزنید و بعد از آن از حالت دهنده استفاده کنید.

کارشناسان می گویند فقط گروه معدودی از افراد نیاز به شامپو کردن روزانه موهایشان دارند، از جمله افرادی که موهای بسیار ظریف و نازک دارند، افرادی که به مقدار زیاد ورزش ( و عرق) میکنند و افرادی که در آب وهوای بسیار مرطوب زندگی میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر