تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سیگار کشیدن در دوران بارداری چه اثری روی بچه دارد

سیگار کشیدن بانوان مغز فرزندان را نشانه می‌گیرد و آثار مخربی شامل اختلالات مغزی و هورمونی را بر آینده آنها وارد می‌کنند، مادرانی که بدون توجه به سلامت و آینده فرزندان خود سیگار می‌کشند غافل از اینکه آثار مخربی شامل اختلالات مغزی و هورمونی را بر آینده آنها وارد می‌کند.

باعث کاهش ضریب هوشی، اختلالات مغزی و هورمونی، بلوغ زودرس و ناهنجاری‌های بسیاری می‌شوند.

به طور معمول بلوغ زودرس بر اثر اختلالات مغزی و هورمونی در فرزندان بروز می‌کند. اما نمی‌توان گفت به طور مستقیم باعث بلوغ زودرس می‌شود.

در خصوص سیگار کشیدن پدران تا لحظه بارداری مادر و در حالت جنینی خطری آنها را تهدید نمی‌کند زیرا مادر مانند سدی از سلامت جنین خود محافظت می‌کند اما پس از تولد سیگار کشیدن پدران نیز عاملی برای بروز اختلالات مغزی و هورمونی و یا کاهش ضریب هوش، بلوغ زودرس و … است.

سیگار مادران در دوران بارداری عواقب بسیار خطرناکی را شامل محدودیت رشد جنین، فشارخون بارداری، خونریزی‌های دوران بارداری، جدا شدن جفت از جنین، ناهنجاری‌های مغزی و هورمونی جنین و… را به همراه دارد.

تکفارس آی آر

ناراحتی‌های ریوی، حساسیت، ناراحتی‌های قلبی و عروقی، افزایش فشارخون، قند خون، روند مشکلات شناختی، روانی، کاهش ضریب هوش، زایمان زودرس، بلوغ زودرس از عوامل مهم ناشی از سیگار کشیدن مادران است.

به طبع پس از تولد هر چه کودکان بیشتر در معرض دود سیگار قرار بگیرند بیشتر دچار اختلالات مغزی و هورمونی می‌شوند، مهمترین آن کاهش ضریب هوش و بلوغ زودرس است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر