تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سمنو چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد

image سمنو چیست و چه خواصی برای سلامتی دارد

سمنو ماده غذایی است که از جوانه گندم تهیه شده و هیچ شیرین کننده مصنوعی به آن اضافه نمی‌شود و برای سلامت و رشد بدن به خصوص کودکان بسیار مفید است. سمنو از جوانه گندم تهیه می‌شود و تغییراتی در زمان جوانه زدن گندم به وجود می‌آید که سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلف است.

گندم سرشار از کربوهیدرات و ماده سازنده یا پیش ساز آن گلوکز است که در فرآیند جوانه زدن، کربوهیدرات شکسته و گلوکز آزاد می‌شود که شیرین کننده طبیعی است، همچنین در نتیجه این شکسته شدن کالری کاهش پیدا می‌‌کند.

در جوانه زدن ترکیب خوبی به وجود می‌آید که سرشار از ویتامین‌ها و املاح است بنابراین ماده مغذی افزایش پیدا می‌کند، ویتامین E یکی از این ویتامین‌ها است که حاوی آنتی اکسیدان و در مقابل رادیکال‌های آزاد که در هوای آلوده و تماس با مواد آلاینده به وجود آمده و سرطان را ایجاد می‌کند مقابله می‌کند.

سمنو دارای ویتامین‌های گروه B و اسید فولیک است. فولیک اسید در بدن نقش سنتز و تولید کننده دارد، در تقسیم سلولی بیشتر سلول‌ها و رشد و تکامل نقش دارد. این نکته را مدنظر داشته باشیم که کمبود فولیک اسید باعث کم‌خونی می‌شود.

تکفارس آی آر

سمنو یکی از منابع خوب بتاکاروتن بوده که این ماده پیش ساز ویتامین A است .

سمنو غنی از پتاسیم و منیزیم است و به دلیل داشتن پتاسیم برای مبتلایان به فشارخون مفید و آن را کاهش می‌دهد، همچنین منیزیم موجود در سمنو در متابولیسم بدن و انقباضات عضلانی نقش دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر