تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سبزیجات لبنیات و مواد غذایی موثر در کاهش فشارخون

شیر

کلسیم و ویتامین اگر در کنار هم مصرف شوند فشارخون را بسیار پایین می آورند. شیر حاوی درصد بالایی کلسیم و ویتامین دی است و به همین دلیل در کاهش فشارخون بسیار موثر است.

تخم آفتابگردان

منیزیم نیز باعث کاهش فشارخون می شود که تخم آفتابگردان حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم می باشد. البته باید سعی کنید که از تخم شور استفاده نکنید.

اسفناج

تکفارس آی آر

اسفناج با داشتن ویتامین های گروه A جریان خون را در رگها راحت تر م یکند و علاوه بر کاهش فشارخون از ابتلا به سکته های فلبی و مغری جلوگیری میکند.

ماست

مصرف ماست کم چرب موجب کاهش فشارخون می شود، در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت فیزیکی منظم، از ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشارخون بالا پیشگیری میکند. بررسی منظم فشارخون برای اغلب افراد به ویژه سالمندان ضروریست زیرا در بیشتر مواقع این اختلال علائمی به همراه ندارد.

سیب زمینی آب پز

سیب زمینی آب پز شده دارای پتاسیم است . زمانی که پتاسیم وارد بدن می شود به طور طبیعی بدن شروع به کاهش میزان سدیم در بدن و به دنبال آن کاهش فشارخون می شود.

www.takfars.ir

موز

پتاسیم در موز به وفور یافت می شود و برای بدن بسیار مفید است. در ضمن در کاهش فشارخون هم می تواند کمک کننده باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر