تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ساقه و پوست کدام میوه و سبزی مفید و قابل خوردن است

image ساقه و پوست کدام میوه و سبزی مفید و قابل خوردن است

دانه های طالبی :

خیلی از کسانی که میخواهند طالبی بخورند، اولین کاری که میکنند این است که تخمه های طالبی را دور میریزند و فکر میکنند که این تخمه ها هیچ فایدهای ندارند. در صورتی که تخمه های طالبی حاوی پروتئین ، فیبر ، ویتامین E و منیزیماست که همگی آنها برای سلامتی انسانها مزیتهای زیادی دارند. میتوانید این تخمه ها را همراه با روغن زیتون درون تابه تفت دهید و بعد بهراحتی بخورید.

پوست پیاز :

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین:شاید فکر کرده باشید که پوسته های بیرونی پیازبه هیچ دردی نمیخورند ، اما این پوسته ها حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی است که میتواند به کاهش فشارخون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

تکفارس آی آر

میتوانید این پوسته های پیاز را به آبگوشت یا خورش اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهید و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته ها را از غذا جدا کنید.

پوست هندوانه :

بخشی از همین مواد است که نباید آنها را دور بریزید چون حاوی اسید آمینه خاصی به نام سیترولین است. این اسید آمینه میتواند جریان خون را بهبود بخشد. میتوانید پوست هندوانه را همراه با گوشت هنداونه ، توت فرنگی و مقداری آب پرتقال ترکیب کنید و یک اسموتی جذاب و مقوی بخورید.

برگ های بروکلی :

حاوی مقادیر بالای ویتامین A ، ویتامین C و کلسیم می باشد. میتوانید برگهای کلم بروکلی را خُرد کنید و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهید و بعد بهراحتی مصرف کنید.

www.takfars.ir

برگ های کرفس :

اغلب افراد از ساقه کرفس استفاده میکنند و برگهای کرفس را بدون استفاده دور میریزند. اما این برگها مثل ساقه کرفس دارای خاصیت های مهمی هستند. برگهای کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند ، حاوی ویتامین C ، منیزیم برای عضله سازی ، و کلسیم برای تقویت استخوانها می باشند. میتوانید برگهای کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنید .

پوست پرتقال :

علاوه بر بوی خارق العاده ای که دارد، سرشار از فیبرهایی است که تاثیر مثبتی در بهبود عمکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است.میتوایند پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنید و همراه با این غذاها بخورید.

ساقه های برگ چغندر :

دارای فواید مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. این ساقه های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدهاهستند که بهعنوان آنتی اکسیدان ، توانایی بالایی برای مقابله با بیماریها دارند. ضمن اینکه سرشار از از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوانها لازم است. میتوانید ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تف دهید و همراه با غذای اصلیتان بخورید.

از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر