تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

زندگینامه سینمایی خانم ویشکا آسایش

image زندگینامه سینمایی خانم ویشکا آسایشویشکا آسایش متولید ۱۶ آبان ۱۳۵۱ است که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه لندن دریافت کرده است.

او اولین بار با بازی در مجموعه امام علی علیه السلام به کارگردانی داوود میرباقری در سال ۱۳۷۰ مقابل دوربین قرار گرفت در نقش "قطام" در این مجموعه مذهبی تاریخی چنان محبوب می شود که نامش را گامی با آن نقش به خاطر می‌آورند او با ایقای کاراکتری که در پی انتقام عقل و دین ابن ملجم را می‌رباید تا به این وسیله امام علی علیه السلام را به شهادت برساند معروفیت را تجربه میکند.

او سپس در نقش یک عروسک در فیلم "ساحره" توانایی اش را به نمایش گذاشت و موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرد. با این حال بازیهای موفق وی در دو فیلم "عشق +۲" و "بلوغ" او را به عنوان بازیگری آگاه معرفی کرد.

بازی او در فیلم "مسافر ری" در نسخه به نمایش درآمده و اکران عمومی بسیار لطمه خورد متفاوت ترین نقش سینمایی او به حساب می آید.

بازی وی در سریال "مختارنامه" درنقش جعده همسر امام حسن تکراری است به نقش "قطام" در سریال امام علی که ویشکا آسایش آن را به خوبی ایفا نمود.

تکفارس آی آر

آسایش فقط به بازیگری اکتفا نکرد و سعی نمود تا از مدرک خود که طراحی صحنه و لباس است نیز استفاده کند او طراحی صحنه را هم برای اولین بار در فیلم دنیا تجربه کرد.

او با کارگردانان مختلفی تجربه همکاری دارد و در طی ۱۵ سال در ۱۳ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت آسایش در سال ۸۳ در فیلم سینمایی "هشت پا" با علیرضا داود نژاد و در "گل یخ" با کیومرث پوراحمد همکاری کرد.

او سپس در سال ۸۶ در فیلم سینمایی "موسیقی زمستانی" به کارگردانی کامران قدکچیان به ایفای نقش پرداخت.

ویشکا دو سال بعد در سال ۸۸ در فیلم سینمایی "کتاب قانون" به کارگردانی مازیار میری به ایفای نقش پرداخت این بازیگر در سال ۸۹ در دو فیلم سینمایی "پرتقال خونی" به کارگردانی سیروس الوند و "ورود آقایان ممنوع" به کارگردانی رامبد جوان به بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمد و توانست برای بازی در فیلم سینمایی ورود آقایان ممنوع سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

بازی متفاوت او در نقش مدیر دبیرستان دخترانه و شخصیت خانم دارابی در ذهن مخاطبانی که این فیلم کمدی را دیده اند باید ماندگار شده باشد.

www.takfars.ir

آسایش به نقش آفرینی در سینما اکتفا نکرد بازی در سریال های تلویزیونی را نیز تجربه کرد که بازی در "سریال امام علی" به کارگردانی داود میرباقری در سال ۷۰، "نردبام آسمان" به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۸، "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری در سال ۱۳۸۹ را نیز تجربه کرد.

در نهایت این بازیگر که بیشتر او را سینمایی می شناسند توانست برای یک بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

گفتنی است، آسایش در فیلم سینمایی "برف روی کاجها" به کارگردانی پیمان معادی به ایفای نقش پرداخته که هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر