تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

زندگینامه خواندنی هیو جکمن و تصاویر هیو جکمن

image زندگینامه خواندنی هیو جکمن و تصاویر هیو جکمن

هیو جکمن دو برادر بزرگتر به نام های یان و رالف و دو خواهر بزرگتر به نام های سونیا و زو و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد.

قد او ۱۸۸ سانتیمتر است.

هیو جکمن با نام کامل هیو مایکل جکمن به انگلیسی Hugh Jackman در ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ در سیدنی نیو ساوت ولز، استرالیا متولد شد.

مادرش گریس مک نیل و پدرش کریستوفر جان جکمن یک حسابدار بودند که از انگلستان به استرالیا مهاجرت کرده بودند، وقتی که هیو ۸ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند.

تکفارس آی آر

در کودکی همیشه دوست داشت که دور دنیا سفر کند، جکمن دوران ابتدایی و دبیرستان را در سیدنی استرالیا گذراند پس از فارغ التحصیلی در دبیرستان یک سال به عنوان معلم تربیت بدنی در مدرسه آپینگهم در انگلستان مشغول به کار شد.

image زندگینامه خواندنی هیو جکمن و تصاویر هیو جکمن

هیو جکمن و همسرش دبورا لی فرنس

پس از آن به استرالیا بازگشت و در دانشگاه تکنولوژی سیدنی با مدرک لیسانس ارتباطات فارغ التحصیل شد و پس از آن بود که در کلاس های بازیگری سیدنی شرکت کرد و سرانجام در سال ۱۹۹۴ در رشته ی هنر های نمایشی از دانشگاه ادیت کوان در پرت، استرالیا غربی فارغ التحصیل شد.

فیلم ها و سریال های هیو جکمن

www.takfars.ir

هیو جکمن با بازی در سریال استرالیایی رودخانه برفی در نقش دانکن جونز مشهور شد و توانست به دنیای هالیوود راه یابد.

از فیلم های معروف او می توان به مردان ایکس، ایکس ۲ : مردان متحد، مردان ایکس : آخرین ایستادگی، خاستگاه مردان ایکس : ولورین، مردان ایکس : کلاس اول، مردان ایکس : روز های گذشته آینده، مردان ایکس : آپوکالیپس، کیت و لئوپولد در کنار مگ رایان و ون هلسینگ در کنارکیت بکینسل اشاره کرد.

استرالیا در کنار نیکول کیدمن، پولاد ناب، بی نوایان در کنار راسل کرو، ولورین، زندانیان در کنارجیک جیلنهال، پن، لوگان، برترین شومن در کنار زک افرون و میشل ویلیامز و رقیب پیشتاز در کنارورا فارمیگا از فیلم های موفق او محسوب می شوند.

جکمن در سال ۱۹۹۶ با بازیگر استرالیایی دبورا لی فورنس در سنت جان در تولاک، ویکتوریا واقع در حومه شهر ملبورن ازدواج کرد. این زوج هالیوودی صاحب فرزندی نشدند و دو فرزند به نام های اسکار و اوا را به سرپرستی قبول کردند.

جوایز هیو جکمن

هیو جکمن تاکنون جوایز زیادی را برای بازی در فیلم ها و تئاتر های مختلف به دست آورده است: در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم بی نوایان برنده ی جایزه ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم های موزیکال شد.

او در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم بی نوایان نامزد جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود.

در نوامبر ۲۰۱۳، جکمن اعلام کرد که به سرطان کارسینوما مبتلا شده است ولی با درمان به موقع توانست بر این بیماری فائق آید.

هیو جکمن همیشه به عنوان یکی از جذاب‌ ترین مردان جهان شناخته شده‌ است؛ امپایر او را یکی از جذاب ترین ستارگان تاریخ سینما نامیده‌ و مجله پیپل ار جکمن به عنوان یکی از زیبا ترین انسان‌ های جهان یاد کرده است.

جکمن علاوه بر بازیگری در رشته ی خوانندگی، رقصندگی و نوازندگی پیانو، گیتار، ویولون هم فعالیت میکند.

تک فارس

image زندگینامه خواندنی هیو جکمن و تصاویر هیو جکمن

هیو جکمن و فرزندانش

راسل کرو، نیکول کیدمن، کایلی مینوگ، نیل پاتریک هریس، اریک بانا، لیو شرایبر، دنیل کریگ وکیت وینسلت دوستان نزدیک او هستند.ثروت او حدود ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده می شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر