تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

زعفران چه خواصی دارد که این همه مفید است

image زعفران چه خواصی دارد که این همه مفید است

۱- زعفران برای جلوگیری از ریزش مو: استفاده از زعفران روی پوست سر می‌تواند درمانی مناسب برای تاسی باشد. مخلوطی از زعفران، شیر و شیرین بیان می‌تواند ترکیب مناسبی برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین رشد بهتر موها باشد. این ترکیب همچنین محرک رشد مو است .

۲- زعفران برای پوستی روشن: برای داشتن پوستی شفاف و روشن استفاده از زعفران فواید بسیار زیادی خواهد داشت. پیشنهاد می‌شود که برای داشتن پوستی بهتر، ترکیبی از چند رشته زعفران، ۳ قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چایخوری پودر صندل را با هم مخلوط کرده و به صورت ماسک روی پوست صورت قرار دهید. آنگاه اندکی پوست را با این ماسک ماساژ داده و در انتها آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بگذارید. برای داشتن پوستی صاف و روشن بهتر است که هفته‌ای یک بار این کار را تکرار کنید.

۳- زعفران برای پوستی درخشان: ۴ تا ۵ رشته زعفران را برای دو تا سه ساعت در اندکی آب بخیسانید. پس از آن این مایع را برای ماساژ آرام و نرم صورت به کار گیرید. پس از ۵ دقیقه پوست تان را با آب سرد بشویید. بهتر است این فرآیند دو تا سه بار در هفته تکرار شود.

۴- زعفران برای جوشها خوب است: خمیری از زعفران (حدودا ۱۰ رشته) و برگهای ریحان (۶ تا ۷ برگ) تهیه کنید. این خمیر را روی صورت قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید. این کار برای جلوگیری از آکنه، جوش، لکه و چین و چروک مفید است و البته دیگر نقاط سیاه روی صورت را هم درمان می‌کند.

تکفارس آی آر

۵- زعفران به عنوان آنتی اکسیدانت: زعفران آنتی اکسیدانتهای فراوانی در خود دارد که رقیبی برای رادیکالهای آزاد است و به جلوگیری از بیماری‌ها و بهبود وضعیت سلامتی کمک شایانی میکند.

۶- زعفران ضربان قلب را کنترل می‌کند: پتاسیم موجود در زعفران برای کنترل ضربان قلب بسیار مفید است و با کاهش ضربان از قلب محافظت می‌کند.

۷- زعفران برای فشارخون: ادویه زعفران حاوی بسیاری از مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیوم، سلنیوم و روی است. برخی از این عناصر برای کمترل فشارخون مفید و کارآمد هستند و همچنین باعث شکل گیری هموگلوبین بیشتری می‌شوند.

۸- زعفران برای جلوگیری از سرطان: زعفران حاوی ترکیبات بیوشیمیایی از قبیل لیکوپن، کاروتن آلفا و بتا و زیگزانتین است که همه اینها قادرتند نقش تعدیل کننده‌های ایمنی را به عهده گرفته و بدن انسان را در مقابل سرطان ایمن سازند.

۹- زعفران به عنوان کاهنده استرس: وجود کاروتنوئیدها باعث شده تا زعفران سطوح مصونیت بدن را تقویت کرده و فشارهای ناشی از اکیدانت را به شدت کاهش دهد.

www.takfars.ir

۱۰- زعفران ضد افسردگی است: زعفران حاوی سافرانال و آلفا کروسین است که ترکیبات روغنی بی ثباتی اند و در کنترل افسردگی‌ها بسیار موثر هستند و حتی به صورت یک ماده ضد تشنج هم عمل می‌کنند. زعفران سرور و شادی و عقلانیت را به بدن هدیه می‌کند.

۱۱- زعفران برای جلوگیری از بیماریها: زعفران حاوی بسیاری از ترکیبات بیوشیمیایی است که میتوانند به عنوان آنتی اکسیدانت عمل کرده و در رقابت با بسیاری از عوامل بیماری‌زا، با کنترل رادیکالهای آزاد، باعث سلامت عمومی بهتر شخص شود.

۱۲- زعفران برای سم زدایی: این ماده کاربردهای درمانی بسیار زیادی داشته و به عنوان ماده سم زدای بدن هم عمل می‌کند. زعفران همچنین اثرات شفابخشی فراوانی در درمان بدن، دل‌پیچه‌ها، اسپاسمهای عضلانی و مانند آن دارد.

۱۳- زعفران برای گوارش مفید است: وجود انواع ترکیبات دارویی و ضد تشنج در زعفران باعث می‌شود که این چاشنی برای هضم غذا بسیار مفید باشد. زعفران گوارش را تحریک می‌کند. پیشنهاد شده که بهتر است ترکیبی از یک لیتر آب با یک گرم زعفران را مصرف کنید تا عمکرد معده‌تان را تقویت کنید. زعفران همچنین هنگام بزرگ شدن کبد و طهال هم می‌تواند مفید باشد.

۱۴- زعفران برای عملکرد سلولی مفید است: به لطف وجود ترکیبات تغذیه‌ای ماکرو و میکرو فراوان، به ویژه پتاسیم و منیزیم، زعفران برای رشد سلولها و بافتهای بدن سودمند است. این چاشنی همچنین در درمان و تعمیر سلولهای درون بدن هم مفید است.

۱۵- زعفران برای شکل گیری هموگلوبین: زعفران حاوی آهن است که برای هموگلوبینهای خون کاملا مفید است.

۱۶- زعفران برای سلامت عمومی: وجود مواد معدنی چون مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیوم و سلنیوم باعث بهبود سلامت عمومی بدن شما می‌شود.

۱۷- زعفران برای داشتن صورتی زیبا: حمام با رشته‌های زعفران (خیساندن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای رشته‌های زعفران در آب) می‌تواند رنگ چهره شما را بهبود بخشد.

۱۸- زعفران برای مدیریت درد: از زمان‌های قدیم زعفران به عنوان یک مسکن درد مورد استفاده قرار می‌گرفته. همچنین با این چاشنی به شکل چای یا ترکیب با شیر می‌توان از دردهای پریود ماهیانه کاست.

۱۹- زعفران برای دندان درد: ماساژ دندان با زعفران و عسل می تواند از دردهای لثه بکاهد. همچنین برای آرامش بخش تولید صوت دهان می توان آن را با عسل یا گلیسرین مورد استفاده قرار داد.

تک فارس

۲۰- زعفران برای داشتن لبهای سالم: زعفران یکی از معدود محصولات گیاهی است که می‌توان آن را بزرگترین منبع ویتامین ب۲ یا ریبوفلاوین دانست. استفاده مداوم از زعفران باعث جلوگیری از گلودرد، تورم زبان، ترک خوردگی لبها، سوزش و ترک پوست شود.

۲۱- زعفران به عنوان مسکن: زعفران حاوی ترکیب آرامبخشی به نام سافرانال است که تاثیر بسیار زیادی روی سیستم عصبی دارد و مسکن بسیار قدرتمندی محسوب می‌شود.

۲۲- زعفران برای سرما خوردگی: هنگامی که زعفران (نیم تا یک گرم) با آب گرم (یک لیتر) مخلوط و نوشیده می‌شود، می تواند در درمان سرفه و سرماخوردگی مفید باشد.

۲۳- زعفران مصونیت بدن را افزایش می‌دهد: زعفران حاوی مقدار مناسبی ویتامین سی است که به عنوان یک ابزار افزایش ایمنی عمل کرده و بدن را در مقابل ویروسهای بیماری زا حفظ می‌کند.

۲۴- رفع خستگی: به دلیل مزه بی‌نظیر زعفران، این چاشنی در بسیاری از دستورهای پخت غذا به چشم می‌خورد و می‌تواند در رفع خستگی هم مفید باشد.

۲۵- ارزش غذایی زعفران: ۲۸ گرم زعفران حاوی این ترکیبات غذایی است: ۸۷ کالری، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم پروتئین و یک گرم فیبر.

۲۶- زعفران برای مشکلات عظلانی: زعفران برای درمان تحلیل عظلانی مرتبط با پیری هم مفید است. این چاشنی نه تنها فرآیند تحلیل را کاهش می‌دهد بلکه به درمان آسیبهای سلولی هم کمک می‌کند.

۲۷- زعفران برای افزایش قدرت و باروری مردانه: این چاشنی برای افزایش قدرت مردانه هم مفید است. حتی این گیاه جادویی قادر است نیرو و توان جنسی افراد پیر را هم افزایش دهد.

۲۸- زعفران برای مشکلات عصبی: از زمانهای قدیم برای استفاده از فواید عصبی شناختی زعفران آن را بر روی پیشانی میگذاردند.

۲۹- زعفران برای قاعدگی زنان: زعفران برای کنترل و کاهش خونریزی طی سیکل ماهیانه زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

T A K F A R S

۳۰- زعفران برای آرتروز: پزشکان آیورودا برای بیماران مبتلا به آرتروز زعفران تجویز می‌کنند. این چاشنی همچنین برای کنترل آسم هم مفید است و به تنفس بهتر کمک می‌کند.

۳۱- زعفران برای حاملگی: طی دوره حاملگی مصرف زعفران با شیر نیز برای افزایش جریان خون لگنی و کاهش دلپیچه بسیار خوب است. این مشکلات طی حاملگی بسیار شایع هستند. نوشیدن شیر و زعفران همچنین باعث تحریک تولید سرتونین در بدن می‌شود که در کنترل نوسانات خلق و خو، تنش، استرس و افسردگی مادر طی ماه‌های حاملگی نقش به سزایی دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر