تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

زردچوبه بهترین سم زدای طبیعی برای بدن

image زردچوبه بهترین سم زدای طبیعی برای بدن

با یک لیوان چای گرم زردچوبه، سموم را از بدنتان دفع کنید. سوزان تاکر، بنیانگذار روش درمانی Green Beat Life می‌گوید:زردچوبه، به عنوان یک تصفیه کننده خون شناخته می‌شود و سموم خون را از بین می‌برد و به کلیه‌ها و کبد کمک می‌کند. در مطالعه ای که در مجله طب مکمل و جایگزین BMC منتشر شد، محققان کشور کره جنوبی به افرادی که دچار افزایش سطح آنزیمهای کبدی بودند، مکمل‌های حاوی زردچوبه دادند. در پایان این آزمایش ۱۲۲ هفته‌ای، سطوح آنزیم‌های کبدی بطور قابل توجهی کاهش یافتند.

زردچوبه پوست را درخشان می‌کند

دکتر ملیسا لوین، متخصص پوست در شهر نیویورک می‌گوید زردچوبه به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و التهاب پوست را کاهش می‌دهد. او می‌گوید: پوست، بزرگترین عضو بدن ما و حائل ما و جهان بیرون است. بسیاری از بیماریهای پوستی که می‌بینیم، به علت نقص در سیستم ایمنی به وجود می‌آیند. اخیرا مطالعات نشان داده که وقتی زردچوبه به مرطوب‌کننده اضافه شود، چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. زردچوبه همچنین حاوی یک ماده معدنی به نام منگنز است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. یک ماسک صورت عسل و زردچوبه درست کنید و آن را روی پوست صورتتان بمالید تا رنگ چهره‌تان درخشان شود.

زردچوبه با سرماخوردگی مبارزه می‌کند

تکفارس آی آر

کورکومین، آنتی اکسیدانی قوی است و به همین دلیل به مبارزه با تشکیل رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. رادیکال‌های آزاد اساسا، سلولهای سالم در بدن را نابود می‌کنند و شما را بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهند و این مساله اصلا خوب نیست. بنابراین دفعه بعدی که احساس کردید سرما خورده اید، شیر گرم، زردچوبه، فلفل سیاه، هل و وانیل مخلوط کرده و میل کنید.

زردچوبه به کاهش وزن کمک می‌کند

دکتر Caroline Apovian، استاد پزشکی و اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون می‌گوید:این ادویه، مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و متابولیسم را افزایش می‌دهد. براساس مطالعه ای که در مجله تغذیه منتشر شد آنها دریافتند که موش‌هایی که به مدت ۱۲ هفته به آنها یک رژیم غذایی با چربی بالا به همراه مکمل‌های کورکومین داده شده بود، وزنشان به اندازه گروهی که فقط غذاهای چرب خورده بودند، بالا نرفت.

زرد چوبه سلامت مغز را افزایش می‌دهد

مطالعه ای که در مجله روان داروشناسی منتشر شد، نشان‌دهنده توانایی کورکومین برای کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون و عملکرد مغز است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر