تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روش های واقعی و تضمینی برای از بین بردن ترک های پوستی

چه چیزهایی باعث ظاهر شدن ترک های پوستی یا استرچ مارک ها روی پوست می شود؟

تغییرات هورمونی

به نظر می رسد که مردم تصور میکنند دلیل ظاهر شدن استرچ مارک ها به دلیل تغییرات بدن است اما خواه این تغییر،بارداری و دوران بلوغ باشد یا کاهش وزن،دلیل اصلی آن است که هورمون ها تغییر کرده اند.

افزایش وزن و کاهش وزن

همانطور که قبلا اشاره شد،ممکن است به نظر برسد که افزایش وزن،پوست را می کشد و هنگامی که یک نفر وزن کم میکند،استرچ مارک ها ظاهر می شوند اما باز هم،به این دلیل است که هر تغییری در وزن می تواند به برخی تغییرات در هورمون ها منجر شود.

تکفارس آی آر

قرص ها و داروها

هنگامی که مردم برخی قرص ها و داروها را مصرف میکنند، خواه قرص های پیشگیری از بارداری باشد یا داروهای دیگری برای شرایط خاص، برخی تغییرات در بدن آنها ایجاد می شود و این می تواند به ظاهر شدن استرچ مارک ها منجر شود. حال که شما دلایل ممکن برای بروز استرچ مارک ها را می دانید،احتمالا سوال بعدی شما آن است که چگونه باید آنها را از روی پوستتان محو کنید.برخی افراد در این مورد با پزشکشان مشورت میکنند.آنها سعی میکنند از برخی روش های پزشکی برای از بین بردن استرچ مارک ها استفاده کنند اما این روش ها در مقایسه با برخی درمان های خانگی موجود میتوانند بسیار گرانقیمت باشند.

درمان های طبیعی و خانگی برای ترک های پوستی

شکر

شکر به عنوان یک ماده خوب برای لایه برداری شناخته شده است.استفاده از شکر روی پوست،بسیار مطمئن است بنابراین لازم نیست که نگران آلرژی ناشی از شکر باشید.

www.takfars.ir

آنچه که نیاز دارید

شکر

آب لیمو

روغن بادام

روش استفاده

اول باید مطمئن شوید که تمام مواد تشکیل دهنده مورد نیاز را دارید.سپس شکر،آب لیمو و روغن بادام را در یک ظرف تمیز با هم مخلوط کنید.هنگامی که به خوبی با هم مخلوط شدند،این مخلوط را روی بخش هایی ازپوست که دارای استرچ مارک است،قرار دهید.همچنین می توانید از آن روی نواحی از پوست که فکر میکنید ممکن است به لایه برداری نیاز داشته باشند نیز استفاده کنید.این کار می تواند هر روز انجام شود.

روغن ویتامین E

بسیاری از مردم می دانند که ویتامین E برای پوست،مفید است.به همین دلیل جای تعجب ندارد که می تواند برای درمان استرچ مارک ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.هر چند با توجه به مطالعات،این درمان ممکن است بیشتر از همه برای خانم هایی که قبلا زایمان کرده اند،موثر باشد.بسیار مفید است که افراد،اول آن را امتحان کنند.

آنچه که نیاز دارید

روغن ویتامین E

تک فارس

مرطوب کننده

روش استفاده

ممکن است مفید باشد که روغن ویتامین E را با یک مرطوب کننده بدون بو مخلوط کنید تا بوی آن در هنگامی که به پوست مالیده می شود،بیش زا حد بد نباشد.به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتایج،آن را صبح ها و شب ها قبل از خواب روی نواحی دارای استرچ مارک قرار دهید.

روغن زیتون

گذشته از این واقعیت که روغن زیتون باعث بهتر شدن طعم غذاها می شود،خواص خوب بسیار دیگری نیز دارد که می تواند برای افراد مفید باشد.جای تعجب ندارد که روغن زیتون،بار دیگر به عنوان یکی از موادی که می تواند برای خلاص شدن از شر استرچ مارک ها به کار رود،در این لیست قرار می گیرد.روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی است که میتوانند به محو کردن استرچ مارک ها کمک کنند.

آنچه که نیاز دارید

روغن زیتون

روش استفاده

تنها کاری که باید انجام دهید،آن است که روغن زیتون را روی بخش هایی از پوست که در آن استرچ مارک وجود دارد،بمالید.روغن زیتون را به آرامی روی پوست ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود.روغن زیتون دارای مواد مغذی مختلفی است و به همین دلیل باید قبل از شستن،اجازه دهید حدود یک ساعت روی پوستتان بماند.اگر این کار را هر روز انجام دهید،موثرتر خواهد بود.

اسید گلیکولیک

T A K F A R S

اسید گلیکولیک،چیزی است که می توانید بدون نسخه خریداری کنید. و به عنوان چیزی که می تواند به از بین بردن استرچ مارک ها روی پوست کمک کند،معروف است.گذشته از این واقعیت که می تواند به راحتی خریداری شود،استفاده از آن نیز اصلا مشکل نیست.کاری که اسید گلیکولیک انجام می دهد،آن است که مقدار کلاژنی که پوست تولید میکند را افزایش می دهد و به این ترتیب،به خلاص شدن از شر استرچ مارک های موجود کمک میکند.

آنچه که نیاز دارید

اسید گلیکولیک

روش استفاده

اسید گلیکولیک را روی نواحی دارای استرچ مارک قرار داده و با ملایمت مالش دهید.می توانید آن را یک روز کامل روی پوستتان قرار دهید بنابراین موثرتر است که آن را پس از دوش گرفتن به پوستتان بمالید.به یاد داشته باشید که اگر اسید گلیکولیک را به پوستتان زدید،باید از ماندن زیر نور خورشید برای مدت طولانی اجتناب کنید چون ترکیب اسید گلیکولیک و نور خورشید ممکن است اثر بدی داشته باشد.

آب

در بسیاری از موارد،مردم دوست ندارند آب بنوشند،نه تنها به این خاطر که احساس میکنند آب هیچ طعمی ندارد بلکه چون به طور کلی حس میکنند که آب خسته کننده است.حتی اگر شما به نوشیدن آب علاقه ای ندارید،ممکن است لازم باشد که آب خوردن را شروع کنید چون مطالعات نشان می دهند که نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته نگه داشتن خودتان می تواند به خلاص شدن از شر استرچ مارک ها کمک کند.

آنچه که نیاز دارید

آب

روش استفاده

تک فارس www.takfars.ir

درست است،شما برای این فقط به آب نیاز دارید اما مطمئن شوید که وقتی آب می نوشید،برای محافظت از خودتان از آب تمیز استفاده میکنید.نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به منعطف تر نگه داشتن پوست کمک کند و این مسئله می تواند به از بین بردن استرچ مارک هایی که نگرانشان هستید،کمک نماید.

تخم مرغ

تخم مرغ خام می تواند در خلاص شدن از شر استرچ مارک ها بسیار موثر باشد.تخم مرغ می تواند توسط خانم هایی که هنوز باردار هستند نیز مورد استفاده قرار گیرد.برای جلوگیری از ظاهر شدن استرچ مارک ها می توان از تخم مرغ روی مناطقی که ممکن است دچار استرچ مارک شوند،استفاده کرد.تا ۶ ماه بعد از زایمان نیز می توان همچنان از آن روی مناطق درگیر استفاده کرد.

آنچه که نیاز دارید

تخم مرغ خام

ظرف

روش استفاده

هر صبح و شب،تخم مرغ خام رادرون یک ظرف تمیز بشکنید و روی پوستتان به آرامی مالش دهید.روغن تخم مرغ خام را روی کل شکمتان بمالید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا،خواص خوب بسیاری دارد که برای پوست مفیدند.نکته مهم در مورد آلوئه ورا آن است که مزایای آن فراتر از محو کردن استرچ مارک ها روی بخش های مختلف بدن است.

تکفارس

آنچه که نیاز دارید

آلوئه ورای تازه

آب ولرم

کپسول ویتامین A(اختیاری)

کپسول ویتامین B(اختیاری)

روش استفاده

اگر یک راه آسان برای قرار دادن آلوئه ورا روی پوست میخواهید،برای انجام آن یک انتخاب دارید.فقط به یاد داشته باشید که باید آلوئه ورا را از وسط برش دهید تا بتوانید بهترین ماده ژل مانندش را بدست آورید.حال می توانید آن ماده ژل مانند را روی شکم یا هر ناحیه ای که دچار استرچ مارک است،بمالید.اگر میخواهید مخلوط آلوئه ورا موثرتر شود،کاری که می توانید انجام دهید،آن است که آلوئه ورا را با کپسول باز شده ویتامین A و B مخلوط نمایید.این مخلوط نیز می تواند روی پوست مالیده شده و پس از مدتی با آب ولرم شسته شود.

آب سیب زمینی

بسیاری از مردم هنگامی که می شنوند آب سیب زمینی می تواند برای مشکلات مرتبط با پوست مانند استرچ مارک ها مورد استفاده قرار گیرد،تعجب میکنند.آب سیب زمینی به طور طبیعی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که کمک خواهند کرد رشد مجدد سلول های پوست ،سریع تر شود.

آنچه که نیاز دارید

takfars.ir

سیب زمینی

چاقو

آب ولرم

روش استفاده

قبل از استفاده از سیب زمینی،آن را تمیز کنید.آن را به قطعاتی برش دهید که بتوانید نگه دارید.سیب زمینی بریده شده را روی ناحیه ای از پوست که دارای استرچ مارک است،بمالید.مطمئن شوید مایعی که از سیب زمینی بیرون می آید،به پوست مالیده می شود.آن را برای چند دقیقه مالش دهید،تا زمانی که تمام نواحی با آب سیب زمینی پوشانده شوند.هنگامی که این مایع خشک شد،می توانید پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.

روغن کرچک

این،یک حقیقت محض است که روغن کرچک می تواند به بسیاری از مشکلات پوستی کمک کند.روغن کرچک برای مشکلات متعددی از قبیل چین و چروک و حتی آکنه مورد استفاده قرار گرفته است.معمولا هنگامی که مردم متوجه می شوند باید روغن کرچک را به صورت خوراکی مصرف کنند،از آن اجتناب می نمایند اما برای این مورد،لازم نیست که روغن کرچک را بخورید.روغن کرچک می تواند یک درمان خانگی موثر برای کمک به خلاص شدن از شر استرچ مارک ها باشد.

آنچه که نیاز دارید

روغن کرچک

پارچه پنبه ای

تک فارس آی آر

کمپرس گرم

روش استفاده

کاری که اول باید انجام دهید،آن است که مطمئن شوید روغن کرچک را روی ناحیه ای که در خطر دچار شدن به استرچ مارک قرار دارد،می مالید.اگر استرچ مارک ها در حال حاضر وجود دارند،باز هم ایرادی ندارد چون روغن کرچک به از بین بردن آنها کمک میکند.روغن کرچک را روی ناحیه درگیر بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.این کار باید حدود ۱۵ دقیقه انجام شده و سپس یک پارچه پنبه ای روی ناحیه درگیر قرار داده شود.روی پارچه پنبه ای،یک کمپرس گرم قرار دهید و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه بماند.اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید کمپرس گرم انجام دهید،می توانید از یک پد گرمایی یا یک بطری که تا نصف از آب گرم پر شده،استفاده کنید.فقط مطمئن شوید که پوستتان را در این فرایند نمی سوزانید،چون باعث مشکلات بیشتری خواهد شد.

کره کاکائو

بسیاری از مردم قبلا شنیده اند که کره کاکائو می تواند برای پوست مفید باشد.کره کاکائو می تواند در خلاص شدن از شر استرچ مارک ها موثر باشد و درعین حال،پوست را نرم و صاف میکند.

آنچه که نیاز دارید

کره کاکائو

روغن جوانه گندم

موم زنبور عسل رنده شده

روغن ویتامین E

TakFars

روش استفاده

اگر دوست ندارید مواد مختلف را با هم مخلوط کنید،می توانید کره کاکائو را مستقیما روی پوستتان قرار دهید.کافی است کره کاکائو را روی ناحیه درگیر پوستتان بمالید.اگر آماده اید که یک چیز موثرتر را امتحان کنید،کاری که باید انجام دهید،آن است که اول موم رنده شده را ذوب کنید و سپس روغن ویتامین E،روغن جوانه گندم و کره کاکائو را با آن مخلوط نمایید.می توانید این مخلوط را در یخچال قرار دهید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید تا تمام شود.

یونجه

یونجه حاوی اسیدهای آمینه است که همه ما می دانیم میتوانند در حذف سموم از پوست موثر باشند.یونجه همچنین حاوی برخی ویتامین های ضروری مانند A و E است و هنگامی که روی پوست به کار روند،بسیار موثر هستند.

آنچه که نیاز دارید

برگ های یونجه

روغن بابونه

روش استفاده

اول باید برگ های یونجه را له کنید تا یک خمیر نرم درست شود و سپس چند قطره روغن بابونه به آن اضافه نمایید.به یاد داشته باشید که بیش از حد روغن اضافه نکنید چون چرب خواهد شد.هنگامی که خمیر آماده شد،آن را ۲ یا ۳ بار در روز روی ناحیه درگیر پوست ماساژ دهید.پس از چند هفته استفاده از آن،ممکن است نتایج شروع به آشکار شدن کنند.به یاد داشته باشید که گذشته از استرچ مارک ها،برگ های یونجه میتوانند در از بین بردن اسکار(جای زخم) نیز مفید باشند.

روغن اسطوخودوس

تک فارس

اگرچه اسطوخودوس،روغنی است که به داشتن عطر و بوی فوق العاده معروف است اما می تواند یک ماده خوب برای برای برطرف کردن استرچ مارک ها باشد.مردم معمولا این روغن را با سایر مواد مخلوط میکنند و برخی دیگر نیز از آن به تنهایی استفاده می نمایند.

آنچه که نیاز دارید

روغن اسطوخودوس

روغن نارگیل(اختیاری)

روش استفاده

روغن نارگیل،یک حامل شناخته شده است،یعنی به روغن اسطوخودوس کمک خواهد کرد که به طور موثرتری در پوست نفوذ کند.کاری که باید انجام دهید،آن است که روغن اسطوخودوس را با روغن نارگیل مخلوط کنید.هنگامی که مخلوط آماده شد،روزی ۲ تا ۳ بار آن را روی پوست بمالید.

زینک

بسیاری از مردم نمی دانند که آجیل ها و دانه ها حاوی مقدار زیادی زینک هستند که به نوبه خود می تواند برای از بین بردن استرچ مارک های روی پوست،مفید باشد.

آنچه که نیاز دارید

آجیل/ دانه ها

www.takfars.ir

روش استفاده

فقط مطمئن شوید که مقداری دانه و آجیل سالم در رژیم غذایی تان جای می دهید.شما از نتایجی که بعدا مشاهده خواهید کرد،تعجب میکنید.مطمئن شوید که دانه ها و آجیل را با سبزیجات برگ دار سبز و مقداری میوه های سالم مخلوط میکنید.

ویتامین K

برخی از مردم نمی دانند که چیزی به نام ویتامین K وجود دارد.به همین دلیل هر زمانی که حرفی از این ویتامین زده می شود،فکر میکنند که یک شوخی است.اگر شما نیز فکر می کردید که این ویتامین واقعی نیست،حال باید بدانید که در نرم و سالم نگه داشتن پوست شما بسیار موثر است.شما می توانید ویتامین K را به صورت مکمل مصرف کنید یا آن را به شکل کرم های موضعی بکار ببرید.

آنچه که نیاز دارید

کرم موضعی ویتامین K

روش استفاده

شما احتمالا می توانید کرم موضعی ویتامین K را بدون نسخه خریداری کنید.البته ممکن است در برخی موارد،دوزهای آن بسیار قوی باشد و به شما به نسخه پزشکتان نیاز داشته باشید.به وسیله استفاده از کرم ویتامین K روی استرچ مارک ها،آنها پس از مدتی روشن تر خواهند شد.برای گرفتن بهترین نتایج،هر روز از ویتامین K استفاده کنید.

ورزش

بسیاری از مردم توجه زیادی به ورزش نمیکنند،احتمالا چون احساس میکنند به خاطر تمام کارهایی که باید در محل کار و همچنین زندگی شخصی شان انجام دهند،بیش از حد مشغول هستند اما در واقع ورزش کردن می تواند به از بین بردن استرچ مارک هایی که میتوانند در بخش های مختلف بدنتان وجود داشته باشند،کمک کند.هنگامی که مردم ورزش میکنند،معمولا عرق میکنند بنابراین منافذ پوست تمیزتر و انعطاف پذیرتر می شوند.

T A K F A R S

آنچه که نیاز دارید

تجهیزات ورزشی خانگی (اختیاری)

آب

روش استفاده

به یاد داشته باشید ورزش های بسیاری وجود دارند که میتوانند بدون تجهیزات ورزشی انجام شوند.روال مخصوص خودتان را ایجاد کنید یا یک برنامه موثر از اینترنت پیدا کنید.شاید بتوانید برنامه ای پیدا کنید که به برطرف کردن سریع استرچ مارک ها کمک کند.فراموش نکنید که برای نیرو بخشیدن به کل سیستم تان،مرتبا با آب تمیز به بدنتان آبرسانی کنید. از طریق تمام چیزهایی که در بالا ذکر شد،خلاص شدن از شر استرچ مارک ها به طور طبیعی و بدون نیاز به انجام روش های جراحی یا غیر جراحی که بسیار پر هزینه اند،آسان تر خواهد شد.همین حالا آنها را امتحان کنید تا استرچ مارک ها شروع به محو شدن نمایند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر