تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روش های مفید برای درمان چین و چروک پوست صورت

آلفا هیدروکسی اسید (AHAs): نوعی لایه بردار طبیعی که سلولهای مرده را می‌زداید و چین و چروک‌های سطحی را برطرف می‌کند (به خصوص چروک‌های اطراف چشم). شواهد نشان می‌دهد که این ترکیب باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود. رتینوئید‌ها (Retinoids): تنها ترکیبی که سازمان غذا و دارو برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت تصویب کرده است. این ماده در واقع فرم طبیعی ویتامین A می‌باشد و در از بین بردن چروک‌های سطحی موثر است.
ویتامین C موضعی. این ترکیب باعث تولید کلاژن می‌شود و مانع از بروز اسیب‌های ناشی از اشعه‌های خورشیدی می‌شود. التهاب‌های پوستی را بهبود می‌بخشد و مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف می‌کند. بیشتر محققان شکل اسید آسکوربیک را برای رهایی از چین و چروک پیشنهاد می‌کنند.آیدبنون (Idebenone). این ترکیب شیمیایی به گونه‌ای قوی مشابه آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که استفاده موضعی از این ترکیب برای فقط ۶ هفته منجر به کاهش خشکی پوست به میزان ۲۶%، افزایش آب رسانی به پوست به میزان ۳۷%، کاهش چین و چروک به میزان ۲۹% و بهبود آسیب‌های ناشی از نورخورشید به مقدار ۳۳% است.
فاکتورهای رشد. بخشی از پاسخ‌های ترمیم کننده زخم‌ها در بدن اگر به صورت موضعی مصرف شود می‌تواند در این زمینه موثر باشد.
پنتاپپتید‌ها (Pantapeptides). این ترکیب نیز باعث تولید کلاژن می‌شود. خطوط چین و چروک را از بین می‌برد.
بوتاکس. تزریق ماده سمی بوتولینوم که منجر به رلکس شدن ماهیچه‌های زیر چین و چروکمی شود و در نتیجه چروک‌ها نیز برطرف می‌شود.چگال کردن چین و چروک. پزشکان در این رابطه سعی می‌کنند چین و چروک را با مواد متنوعی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات سنتتیک پر کنند.
لایه گذاری با لیزر. د راین روش به کمک منبع نوری سطح خارجی پوست برداشته می‌شود و زخم بسیار خفیفی باقی می‌گذارد. ولی به تدریج پوست جدید بدون چین و چروک و با کیفیت رشد می‌کند. لایه برداری شیمیایی. در این روش نیز به کمک ترکیبات شیمیایی لایه خارجی پوست برداشته می‌شود و ایجاد آسیب می‌کند که پاسخ بدن در مقابل آن تولید کلاژن است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر