تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روش های غیر دارویی برای تسکین دردهای تیروئید

مشکلات تیروئیدی به دو نوع کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید تقسیم می‌شوند.

در کم کاری تیروئید شما یک غده تیروئید کم کار دارید که باعث می‌شود سوخت و ساز بدن به آرامی اتفاق بیفتد. از این رو وزنتان افزایش می‌یابد. در حالی که در پرکاری تیروئید که دقیقاً برعکس کم کاری تیروئید است، میزان سوخت و ساز بدن بالا می‌رود و در نتیجه وزنتان به سرعت کاهش می‌یابد. مهم نیست که از چه نوع مشکل تیروئیدی رنج می‌برید، درمان‌های خانگی زیادی برای رفع مشکلات تیروئیدی وجود دارند :

مصرف ویتامین آ را افزایش دهید

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع مشکلات تیروئیدی، افزایش مصرف ویتامین آ در رژیم غذایی است. هویج، تخم‌مرغ و سبزی‌های برگ‌دار سبز رنگ، منابع خوبی از ویتامین آ هستند.

گرگ‌تیغ بخورید

تکفارس آی آر

مصرف میوه گرگ‌تیغ نیز مشکلات تیروئیدی شما را رفع می‌کند. گرگ‌تیغ می‌تواند به ایجاد تعادل در واکنش‌های غیر طبیعی بدن کمک کند. این گیاه یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان تیروئید است.

میوه و سبزی مصرف کنید

افرادی که از مشکلات تیروئیدی رنج می‌برند، باید به دنبال رژیم‌های غذایی باشند که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزی است. این افراد بهتر است سیب زمینی به عنوان نشاسته و مواد غذایی مانند پنیر، آجیل، نخود، لوبیا و عدس را به عنوان پروتئین در رژیم غذایی خود به کار گیرند.

فعالیت‌های فیزیکی را افزایش دهید

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید، نمی‌توانید از شر مشکلات تیروئیدی خود خلاص شوید. بنابراین سعی کنید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. ورزش به طور منظم، ذخیره اکسیژن در بخش‌های مختلف بدن از جمله تیروئید را بالا می‌برد و در نتیجه تیروئید در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد.

www.takfars.ir

مصرف ید را افزایش دهید

مصرف ید به طور شگفت‌انگیزی برای تیروئید مفید است. مواد غذایی مانند مارچوبه، پیاز، جو، آناناس، گوجه فرنگی، کلم شاهی، سیر و توت فرنگی دارای میزان زیادی ید هستند.

گردو بخورید

گردو منبع خوبی از مواد معدنی مانند ید و منگنز است. این مواد معدنی نقش مهمی را در تغذیه غده تیروئید و افزایش عملکرد آن بازی می‌کنند. بنابراین سعی کنید برای رهایی از مشکلات تیروئیدی خود به میزان زیادی گردو مصرف کنید.

بدن خود را پاک‌سازی کنید

بهترین راه برای پاک‌سازی سیستم بدن، نوشیدن میزان زیادی آب و آب میوه‌های تازه است. همچنین باید در طول روز به اندازه کافی استراحت داشته باشید. رعایت این موارد مشکلات تیروئیدی را به سرعت بهبود می‌بخشد.

از مصرف مواد غذایی پر کالری اجتناب کنید

باید به طور کامل از مصرف مواد غذایی مانند شکلات، بیسکویت، کیک و غیره که سرشار از کالری هستند، اجتناب شود تا مشکلات تیروئیدی برطرف شوند. همچنین سعی کنید مصرف محصولات تهیه شده از آرد سفید، مواد غذایی چرب و سرخ شده، غذاهای گوشتی، نوشابه، چای، قهوه، ادویه و فلفل را کاهش دهید.

استرس خود را تسکین دهید

اگر از مشکلات تیروئیدی رنج می‌برید، باید مراقبت ویژه‌ای از خود داشته باشید و خود را درگیر هیچ گونه فعالیتی که ممکن است شما و ذهنتان را خسته کند، نکنید. بنابراین از هر نوع استرسی که ممکن است شرایط شما را بدتر کند، بپرهیزید.

تک فارس

اگر بیش از اندازه استرس داشته باشید، احتمال ابتلا به مشکلات تیروئیدی افزایش می‌یابد. اگر سعی کنید خوشحال زندگی کنید و در طول روز شاد باقی بمانید، می‌توانید به طور موثری از شر مشکلات تیروئیدی خود خلاص شوید.

مواد معدنی موردنیاز بدن را تأمین کنید

اگر دچار مشکلات تیروئیدی هستید، بهتر است مصرف مواد معدنی مانند مس، روی، کلسیم و منگنز را افزایش دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر