تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

روش های طبیعی که به رشد ریش و سیبیل کمک میکنند

image روش های طبیعی که به رشد ریش و سیبیل کمک میکنند

سیر

سیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش تقویت و رشد سریع ریش و سبیل می باشد.

یک حبه سیر را بردارید و رنده کنید، سیر رنده شده را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس صورت خود را با آب خوب بشویید.

این روش را برای دو هفته هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

تکفارس آی آر

روغن رزماری و نارگیل

ماساژ ریش و سبیل با روغن نارگیل یکی از راه هایی است که باعث تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می شود.

۱۰ قسمت روغن نارگیل را با ۱ قسمت روغن رزماری ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

این کار را سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

روغن آمله یا انگور فرنگی

www.takfars.ir

روغن آمله را انگور فرنگی هم می تواند به تقویت و افزایش رشد سبیل کمک کند.

مقداری روغن آمله را بر روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

روغن اوکالیپتوس

تحقیقات نشان داده که روغن اوکالیپتوس می تواند به تقویت و رشد ریش و سبیل کمک کند.

روغن اکالیپتوس را با نسبت ۱ به ۴ با آب رقیق کنید و آن را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

همچنین استفاده از مرطوب کننده های صورت و پاک کننده های حاوی اکالیپتوس هم مانند روغن اوکالیپتوس برای تقویت و رشد ریش و سبیل توصیه می شود.

اگر احساس سوزش بر روی پوست صورت دارید بلافاصله آن را با آب بشویید.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی دیگر از مواد طبیعی مفید برای پرپشت شدن ریش و سبیل محسوب می شود.

دو قاشق روغن آرگان را با ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۵ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

تک فارس

ریش در آوردن با ترکیب ۶ روغن طبیعی

۵۰ میلی لیتر روغن جوجوبا را با ۳ قطره روغن لیمو ترش، ۳ قطره روغن دارچین، ۳ قطره روغن کندر، ۳ قطره روغن نعنا و قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و هر روز مقداری از آن را بر روی ریش و سبیل خود بمالید تا ریش و سبیل را پرپشت و بلند کند.

آب لیموترش

آب لیموترش یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل محسوب می شود.

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید، بگذارید ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.

این روش را دوبار در روز تکرار کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

دارچین

دارچین هم یکی از مواد طبیعی برای تقویت و افزایش رشد ریش و سبیل می باشد.

۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با آب یا آب لیموترش تازه ترکیب کنید و آن را بر روی صورت خود بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

این روش را دو بار در هفته تکرار کنید.

T A K F A R S

درست غذا بخورید

درست غذا خوردن و حفظ سلامت بدن، رشد موهای صورت را افزایش می دهد. از آنجایی که ماده اصلی تشکیل دهنده موها، پروتئین است، مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین رشد موها را تقویت میکند.

همچنین باید مصرف روغن های مفید را که برای سلامت بدن ضروری است، افزایش دهید. می توانید با مصرف مواد غذایی مثل گردو و دیگر دانه های روغنی آن ها را به بدن خود برسانید.

این روغن ها تستوسترون را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه رشد موهای صورت نیز زیاد می شود. سبزی های دارای برگ سبز (اسفناج، کلم پیچ و…) برای سلامت بدن ضروری است و به بدن کمک میکند که هورمون زنانه استروژن را بسوزاند.

این عمل سبب می شود سطح تستوسترون در ارگانیسم شما افزایش بیابد. از مصرف زیاد موادقندی اجتناب کنید؛ چرا که ارزش غذایی ندارد و موهای شما را ظریف و شکننده میکند.

ویتامین های مکمل مصرف کنید

مصرف مکمل ها می تواند سلامت موها را بهبودبخشد و رشد موهای صورت را افزایش دهد. بی تردید، بیوتین یا ویتامین B7، بهترین مکمل در رشد موها است.

شما به راحتی می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. معمولا متخصصان پوست برای گرفتن بهترین نتیجه، مصرف بیوتین را با ۲.۵ میلی گرم در هر روز آغاز میکنند.

البته قبل از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

از دیگر مکمل هایی که رشد موها را افزایش می دهد می توان به ویتامین B1، B6، B12، بتاکاروتن، روغن برزک و گزنه نام برد.

تک فارس www.takfars.ir

البته از آنجا که مصرف بیش از حد ویتامین ها نیز می تواند مضر باشد، قبل از مصرف هرنوع مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

ورزش کنید

ورزش منظم (با شدت متوسط یا زیاد) گردن خون را در بدن بهبود می بخشد و بدن را برای تولید تستوسترون تحریک میکند.

گردش خون نقشی اساسی در افزایش رشد موهای صورت دارد؛ چرا که ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز پوست را به آن می رساند و در نتیجه رشد موها را افزایش می دهد.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، ورزش های هوازی و قدرتی را با هم ترکیب کنید و به طور مرتب آن ها را انجام دهید.

استراحت کافی

به اندازه کافی استراحت داشته باشید و آرامش خود را حفظ کنید. خواب عامل بسیار مهمی در رشد موهاست؛ چرا که به سلول ها این امکان را می دهد که خود را ترمیم و بازسازی کنند.

آنچه که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد خواب کافی است، ۷ الی ۸ ساعت در هر شب، برای سلامت عمومی بدن ضروری است. البته از آنجایی که استرس بیش از حد یکی از عوامل ریزش مو است، باید میزان استرس خود را نیز کاهش دهید.

به اندازه کافی آب بنوشید

ریش همانند گیاه نیست که هرچه بیشتر آب بنوشید سریع تر رشد کند اما با وجود این، برای بهبود عملکرد بدن و سلامت عمومی آن، لازم است که به اندازه کافی آب بنوشید.

تکفارس

آب به بدن کمک میکند که سموم را دفع کند و پوست را از داخل مرطوب نگه دارد. این امر رشد و سلامت موها را تا حد زیادی تضمین میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر