تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رب انار چه خاصیتی برای سلامتی بدن دارد

image رب انار چه خاصیتی برای سلامتی بدن دارد

خواص رب انار برای سیستم ایمنی بدن

رب انار حاوی آنتی اکسیدان های مختلف، به ویژه ویتامین C است که برای سیستم ایمنی مفید هستند. در هنگام هضم مواد غذایی، فرآیندی به نام اکسیداسیون روی می دهد که طی این فرآیند رادیکال های آزاد ایجاد می شوند. رادیکال های آزاد بافت های مختلف بدن را تخریب کرده و باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی می شوند. رادیکال های آزاد علاوه بر غذا، از طریق آلودگی های محیطی نظیر دود و تشعشعات وارد بدن می شوند. آنتی اکسیدان ها به سیستم ایمنی کمک میکنند تا از سلول های بدن در برابر تاثیرات مخرب رادیکال های آزاد محافظت کنند.

کاهش کلسترول و حفظ سلامت قلب

کلسترول بد مهمترین عامل بروز بیماری های قلبی است. این نوع کلسترول با رسوب در رگهای خونی باعث تنگ شدن و سخت شدن دیواره عروق شده و فشار بر ماهیچه قلب برای پمپاژ خون به بخش های مختلف بدن را دو چندان میکند. آب انار می تواند مانع از تجمع کلسترول در رگها شود یا سرعت آن را کاهش دهد.

تکفارس آی آر

انار حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که میتوانند میزان لیپوپروتئین های با دانسیته پایین را کاهش دهند؛ لیپوپروتئین های با دانسیته پایین ترکیباتی هستند که زمینه را برای رسوب کلسترول فراهم میکنند.

رب انار سرشار از ویتامین B

رب انار حاوی انواع ویتامین های گروه B از جمله B1، B3، B5 و B6 است. ویتامین B1 یا تیامین علاوه بر کمک به بدن در تولید انرژی، در بهبود عملکرد آنزیم های مفید برای ماهیچه ها، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی نیز موثر است. ویتامین B3 یا نیاسین به حفظ سلامت و شادابی پوست، سیستم عصبی و سیستم گوارش بدن کمک میکند. ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید به ارتقاء رشد و نمو طبیعی بدن به ویژه در دوران جوانی کمک میکند. ویتامین B6 یا پیریدوکسین به تجزیه پروتئین دریافتی از مواد غذایی و نیز حفظ سلامت سلول (گلبول) های قرمز خون کمک میکند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر