تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های تضمینی برای فهمیدن اینکه همسرم دروغ می گوید

۱- به صورتش دقت کنید

شاید یک لبخند دلنشین بتواند احساسات صادقانه شما را گول بزند اما آنچه که در چهره یک فرد دروغگو اتفاق می‌افتد چیزی نیست که از نگاه تیزبین شما مخفی بماند.

کارشناسان می‌گویند در این روش باید خیلی به آنچه که در چهره طرف مقابلتان اتفاق می‌افتد دقیق شوید. اگرچه شناسایی فرد دروغگو از این طریق کار دشواری است اما با دقت زیاد می‌توانید تشخیص بدهید که آیا طرف مقابل شما دروغ می‌گوید یا خیر چرا که معمولا گونه‌های فردی که دروغ می‌گوید سرخ می‌شود و دلیلش هم این است که فرد تا حدودی عصبی است و عصبانیت باعث سرخ شدن صورت بخصوص گونه‌ها می‌شود.

از دیگر نشانه‌هایی که می‌توانید تشخیص بدهید فرد مقابلتان دروغ می‌گوید ، گشاد شدن سوراخ‌های بینی ، گاز گرفتن لب‌ها ،‌ نفس‌های عمیق و سریع پلک زدن است.

در واقع این نشانه‌ها هر کدام بدین معناست که مغز در حال اضافه کاریست.

تکفارس آی آر

۲- آیا زبان بدن یک دروغگو را لو می‌دهد؟

برای اینکه مچ یک دروغگو را بگیرید خیلی مهم است که رفتار کلی او را بسنجید. یک خصیصه برای تشخیص فرد دروغگو شناخته شده که در هماهنگی بین رفتارهای کلی در کنار ژست او ،‌از جمله صورت ،‌بدن ، صدا و گفتارش در تعامل با یکدیگر دیده می‌شود.

یک دروغگو ممکن است دست‌ها و پاهایش را به درون بدن خود جمع کند و حرکت‌هایش را حین گفتگو به حداقل برساند و تلاش کند هر حرکتی در کمترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

یک دروغگو ممکن است دست‌هایش را پشت سرش رها کند و حرکت بدهد چون این حرکت نوعی بی‌قراری ناشی از عصبی بودن است.

۳- یک دروغگو چطور لبخند می‌زند؟

www.takfars.ir

یک لبخند ساده گاهی می‌تواند از احساسات واقعی هر فردی ماسک را بردارد. بنابراین برای شناسایی فرد دروغگو توجه بسیاری به نحوه لبخند زدن او بکنید همانطور که بقیه حرکاتش را زیر نظر دارید. شاید موفق شوید ،‌احساس واقعی را که او سعی در پنهان کردنش دارد ،‌کشف کنید ؛ احساسی که می‌تواند ترس ، عصبانیت یا اشمئزاز باشد. یادتان باشد وقتی لبخندی صادقانه و واقعی است که در چهره یک فرد هم لب‌ها بخندد و هم چشم‌ها.

و خب ،‌تشخیص این یکی کار سختی نیست.

۴- یک دروغگو چطور صحبت می‌کند؟

اگرچه تغییر در صدای یک فرد می‌تواند اخطاری به عنوان یک نشانه برای شناسایی فرد دروغگو باشد اما ، کارشناسان معتقدند برای تشخیص اینکه آیا فرد دروغ می‌گوید یا نه شما باید نحوه صحبت کردن او و الگوی نفس کشیدنش را زیر نظر بگیرید.

اگر هر کدام از این دو مورد سرعت گرفته باشد یا اینکه آهسته شده باشد ،‌احتمال اینکه همه آنچه که در حال شنیدنش هستید راست باشد بسیار کم خواهد بود.

۵- یک آدم دروغگو چه می‌گوید

یک فرد دروغگو معمولا از استفاده از واژه‌هایی مانند “اما” ، “به جز” ، “در حالیکه” و “نه” پرهیز می‌کند. چرا که آنها با افکار وسیع پیچیده به مشکل برمی‌خورند. آنها همچنین از واژه “من” هم کمتر استفاده می‌کنند. آنها سعی می‌کنند سراغ داستان‌های طولانی نروند و کمتر از ضمایر شخصی استفاده کنند.

۶- آیا یک فرد دروغگو رفتار نامشخصی دارد؟

کارشناسان معتقدند تغییرات در اساس رفتاری یک فرد -اینکه به طور کلی چگونه رفتار می‌کند- نکته‌ایست که شما باید در آن حسابی دقت کنید.

شما باید رفتارهای این فرد را در ژست‌هایش ،‌نحوه گفتار ،‌توناژ صدا و حرکات دست‌هایش با آنچه که از قبل از او دیده و می‌شناختید مورد بررسی قرار بدهید. یعنی آنچه را که در موقعیت فعلی برابر شما نشان می‌دهد با آنچه که قبلا از وی دیده‌اید مقایسه و ارزیابی کنید چون وقتی فردی دروغ می‌گوید این رفتارها تغییر می‌کند.

تک فارس

۷- او در برابر سوال ساده شما چه واکنشی نشان می‌دهد؟

وقتی از فردی سوال سختی بپرسید ،‌حتی اگر به دوردست‌ها هم خیره شود اتفاق عجیبی نیفتاده است. اما زمانیکه از فردی سوال ساده‌ای بپرسید و او نگاهش را از نگاه شما بدزدد ،‌حق دارید که درباره دروغگویی‌اش مشکوک شوید. به همین سادگی.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر