تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه های تضمینی برای رهایی از بوی بد سیر بعد از خوردن آن

image راه های تضمینی برای رهایی از بوی بد سیر بعد از خوردن آن

برای رفع بوی سیر از دهان، شستشوی دهان تاثیر زیادی ندارد. می توانید از روش هایی که در ادامه بیان می شود استفاده نمایید.

سیب بخورید.

همه ما می دانیم که اگر سیبی را ببرید و بیرون بگذارید، قهوه ای می شود. این رنگ توسط یک آنزیم ایجاد می شود که تنها کار آن کم کردن جذابیت میوه نیست، بلکه به عنوان یک دئودورانت طبیعی برای بوی بد سولفید های ناشی از سیر در دهان عمل میکند.

آب لیمو بنوشید

تکفارس آی آر

وقتی سیر خرد شده مصرف میکنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی میکند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود و باعث بوجود آمدن بوی ناخوشایند آن می شود.

چای سبز

در چای سبز، آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول، بسیار زیاد است. همانند آنزیم های سیب، پلی فنول ها، مواد شیمیایی را باعث بوجود آمدن بوی سیر می شود از بین ببرد.

استفاده از قاشق فولادی.

قاشق چایخوری فولادی را در اطراف دهان خود بگذارید. تمام سطوح پوست، از جمله کل زبان و طرفین دهان را با قاشق لمس کنید. قاشق را به سمت بالا بچرخانید تا بتوانید زبان خود را به عقب برگردانید، استفاده از قاشق فولادی در از بین بردن بوی سیر موثر است.

www.takfars.ir

روش های از بین بردن بوی سیر از دست

پوست مرطوب یکی از مرکبات دلخواه خود را در آب رنده کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را به روی دست خود بمالید. می توانید از اسپری کردن برای این کار استفاده کنید.

دست های خود را روی فولاد بمالید و یا اینکه از صابون فولادی استفاده نمایید. به صورت تئوری، فولاد با گوگرد عکس العمل نشان داده و باعث خنثی کردن بوی سیر می شود. این کار برای برخی جواب داده است و برای برخی خیر.

می توانید از صابون و فولاد ضد زنگ استفاده کنید. صابون را روی دستان خود بگذارید و از یک قاشق فولادی ضدزنگی تمیز استفاده کنید تا آن را در دستان خود قرار پخش کنید، حتی بین انگشتان دست.

روش های رفع بوی سیر از خانه

برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا اینکه یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید.

وقتی سیر خرد شده مصرف میکنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بوی سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی میکند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می شود

روش های از بین بردن بوی سیر از غذا

برای اینکه شدت بوی سیر را از غذای خود کم کنید می توانید از روش های زیر استفاده نمایید.

دمای غذا را بیشتر کنید

تک فارس

شما می توانید شدت بوی سیر را با خنثی کردن آلیناز کاهش دهید. راه این کار با گرما است. با پختن سیر در دمای بالاتر از ۱۴۰ درجه فارنهایت، شما می توانید آلیناز را خنثی کرده و طعم سیر را تحمل کنید.

از گیاهان معطر استفاده کنید

گیاهان یکی دیگر از راه های خوب برای رفع عطر و طعم سیر هستند. گیاهان تازه مانند گشنیز، جعفری و ریحان میتوانند برای مقابله با طعم سیر اضافی کمک کنند؛ با این حال، شما باید از آن ها به صورت متعادل استفاده کنید. استفاده بیش از حد از آن ها می تواند غذا را تلخ کند.

مواد خامه ای به غذای خود اضافه کنید

با استفاده از مواد خامه ای مانند لبنیات، می توانید یک سس خامه ای درست کنید. همچنین مواد غیر لبنی مانند شیر نارگیل وجود دارد که برای خوراکی ها و غذاهای جنوب شرقی آسیا مناسب است.

صرف نظر از اینکه کدام ماده حاوی خامه را استفاده میکنید، این سس می تواند سیر را رقیق کرده و تیزی آن را کاهش دهد تا غذای شما خوشمزه تر شود.

استفاده از مواد اسیدی

ترشی موادی مانند آبلیمو و یا حتی سرکه می تواند توجه زیاد به شدت سیر را کاهش دهد. اینکه از کدام ماده اسیدی و چقدر از آن استفاده میکنید بستگی به غذایی دارد که می پزید و این ترجیح شماست. نکته مهم این است که از آن به صورت متعادل استفاده کنید تا غذایتان زیاد ترش نشود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر