تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه هایی کوچک برای رسیدن به خوشبختی های بزرگ

image راه هایی کوچک برای رسیدن به خوشبختی های بزرگ

موسیقی گوش کنید

مطالعات نشان می دهد موسیقی بخش هایی از مغز را که در خوشحالی موثرند، فعال میکند. در یک مطالعه ثابت شد افرادی که در زمان جراحی چشم، به موسیقی گوش داده اند، ضربان قلب و فشارخون پایین تری نسبت به کسانی که در سکوت جراحی شده اند، دارند. فراموش نکنید موسیقی آرامش بخش است.

در لحظه زندگی کنید

به جای فکر درباره گذشته و فردا در لحظه زندگی کنید. وقتی با خانواده شام میخورید، با دوستان وقت می گذرانید، ورزش موردعلاقه تان را دنبال میکنید و … در همان لحظه ای که هستید، تمرکز کنید.

تکفارس آی آر

بلند بخندید

حتی انتظار یا تصور یک اتفاق شاد و بامزه می تواند میزان آندروفین و هورمون های مربوط به شادی را افزایش و هورمون های استرس زا را کاهش دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا، ۱۶ مردی را مورد آزمایش قرار دادند. که معتقد بودند، فیلمی مشخص بامزه و خنده دار است. به نیمی از آنها از ۳ روز قبل خبر دادند این فیلم را تماشا خواهند کرد و نیم دیگر در بی خبری ماندند. در ۳ روز مانده تا نمایش فیلم و در لحظه نمایش آن، آندروفین مردانی که از ۳ روز قبل، از نمایش فیلم خبردار شده بودند، ۲۷ درصد بیشتر شده بود.

بخوابید و استراحت کنید

همه ما کسری خواب داریم. یک چرت کوتاه و گذراندن یک شب آرام، نسبت به ماساژها و حمام های طولانی مدت، مفیدتر است.

مرتب کنید

www.takfars.ir

تقریبا غیرممکن است وقتی تمام اطراف شما، پر از کاغذ، پرونده و مجله یا کمدتان در حال انفجار است یا ۶ ماه است اتاق یا دفترکارتان را مرتب نکرده اید، بتوانید فکر کنید یا راحت و آرام باشید. کارهای نظافتی مثل جاروزدن، گردگیری، برق انداختن و… باعث نوعی تمرکز روی همان فعالیت می شود و برای تمرکز بیشتر به شما کمک میکند.

نه بگویید

کارهایی که الزامی نیستند و لذتی هم ندارند، حذف کنید. مثلا اگر در محل کار می توانید کارهای شلوغ را به دیگران بسپارید و تمرکز خود را روی پروژه های بزرگ تر بگذارید

فهرست داشته باشید

در یک دفترچه، کارهای روزانه، ماهانه و اهداف خود را بنویسید و فهرست کنید. بعد از رسیدن به هر هدفی یک علامت بزنید و خیال خودتان را راحت کنید.

در هر بازه زمانی صرفا یک کار انجام دهید

ادوارد لوارز، دانشیار روان پزشکی در دانشگاه دوک، در یک تحقیق متوجه شد افرادی که چند کار را باهم انجام می دهند، فشارخون بالایی دارند. پس به جای اینکه تلفن به دست، مشغول جمع آوری خانه شوید، اول مکالمه را تمام کنید بعد دست به کار شوید.

به طبیعت بروید

هوای تازه و ورزش در هوای خوب، نه تنها استرس را کم میکند و باعث آرامش می شود بلکه حتی فعالیت های مرتبط با طبیعت، مثل باغبانی هم به رسیدن به این حال خوش کمک میکند.

اخبار روزانه را تنظیم کنید/ فیلتر کنید

تک فارس

برای یک هفته روزنامه نخوانید، کانال های تلویزیون را عوض کنید و کاری به تیترها و اخبار نداشته باشید. در این مدت می توانید کمی به خودتان فکر کرده و نفسی تازه کنید.

با پرندگان خانگی سرگرم شوید

مطالعات نشان داده نگهداری از پرندگان خانگی در کاهش استرس موثر است. در یک تحقیق، ۲۴۰ زوج مورد مطالعه قرار گرفتند و معلوم شد، آنهایی که از حیوان خانگی نگهداری میکنند، فشارخون و ضربان قلب پایین تری دارند.

هوا را خوشبو کنید

تحقیقات نشان می دهد تاثیر مثبت بو، درمانی برای کاهش استرس واقعی است. در یک تحقیق، افرادی که در فضایی با عطر رزماری تنفس می کردند، اضطراب کمتری داشتند، دقت و تمرکزشان بالاتر بود و راحت تر و سریع تر محاسبات ریاضی انجام می دادند. خوشبو کننده های هوا و شمع های معطر را به زندگی تان وارد کنید.

بازار بورس را بی خیال شوید

یک گزارش فصلی ساده کافی است تا فشارخون شما بالا برود. محققان چینی دریافته اند ارتباط مستقیمی بین جریان روزانه بازار بورس و سلامت افرادی که آنها را دنبال میکنند، وجود دارد. سرمایه گذاران دانا می دانند زمان، زخم های مالی را ترمیم میکند، پس به سرمایه گذاری خود زمان بدهید.

به مکان های ساکت بروید

کتابخانه ها، باغ ها، موزه ها و محل های عبادت جزایر صلحی می سازند که در دنیای عصبی امروز کمتر پیدا می شود. یک محل ثابت نزدیک خانه خود پیدا کنید و گاهی به آنجا پناه ببرید.

داوطلب شوید

T A K F A R S

کمک به دیگران به شما کمک میکند مشکلات خود را بهتر ببینید و با دیگران تعامل بیشتری داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد کارهای داوطلبانه هر ۶ بخش رفاه را که شامل خوشحالی، رضایت از زندگی، حس تسلط بر زندگی، سلامت فیزیکی و مقابله با افسردگی است، تقویت میکند.

تنها وقت بگذرانید

اگرچه روابط عاشقانه پادزهر استرس است، اما گاهی باید به خودتان وقت دهید و تنها باشید تا دوباره شارژ شوید.

با تمرکز حواس قدم بزنید

ورزش بهتر از دارو استرس را از بین می برد. قدم زدن با تمرکز روی فکرها و ایده هایی برای زندگی بهتر، امیدوار و آرام?تان میکند.

روابط دوستانه را از یاد نبرید

یک تحقیق روی ۱۳۰۰ زن و مرد نشان داد آنها که دوستان نزدیک و معاشران زیادی دارند، فشارخون پایین تری نسبت به کسانی که منزوی و گوشه گیر هستند، دارند. روابط دوستانه تان را گسترده و دوستان خوبی برای خود پیدا کنید.

از روح خود مراقبت کنید

طبق مطالعات مختلف، افراد با ایمان واقعی، انسان هایی خوشحال ترند که با مشکلات آرام تر برخورد میکنند. ایمان برای شما یک زندگی بامعنا همراه حس پذیرفته شدن، محبوب بودن و آرامش می دهد.

نعمت های خود را بشمارید

تک فارس www.takfars.ir

افرادی که هرروز برای جنبه های مثبت زندگی خود وقت می گذارند و به آنها فکر میکنند، نسبت به دیگران رفاه بیشتری احساس میکنند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر