۱. یک سیب را بو کنید

مطالعات نشان داده‌اند که بوییدن یک سیب سبز می‌تواند اشتهای شما را در بین وعده‌های غذایی سرکوب کند. شما حتی مجبور نیستید سیب را دندان بزنید، بوی آن، به تنهایی کافی است. بوییدن موز نیز موثر است. اگر معده‌ی شما غرغر می‌کند اما می‌دانید نباید چیزی بخورید، برای سرکوب کردن گرسنگی‌تان، یک سیب یا موز را بو کنید!

۲. یک روبان ببندید

خانم‌های فرانسوی برای کنترل مصرف غذایشان، یک ترفند ساده دارند: آنها در زیر لباسشان، یک روبان به دور شکمشان گره می‌زنند. هنگامیکه روبان شروع به تنگ شدن کرد، آنها متوجه می‌شوند که بقدر کافی غذا خورده اند! این کار به آنها کمک می‌کند نسبت به مقدار غذایی که می‌خورند آگاه باشند، و در نتیجه جلوگیری از پرخوری، آسان تر می‌شود!

مطلب مرتبط:  آیا پوشاندن بدن با پلاستیک باعث چربی سوزی بیشتر می‌شود؟

۳. یک عکس بگیرید

قبل از آنکه وعده‌ی غذایی تان را بخورید، یک عکس از آن بگیرید و به دقت به عکس نگاه کنید. همانطور که آن را بررسی می‌کنید، متوجه چیزهایی خواهید شد که وقتی اولین بار غذا را آماده می‌کردید، به آنها توجه نکرده بودید. شاید سس بیش از حدی به غذایتان اضافه کرده باشید، یا سهم سیب زمینی تان بسیار بیشتر از آن چیزی است که بنظر می‌آمد. این، یک ترفند ساده است که به شما کمک خواهد کرد از آنچه می‌خورید، کاملا آگاه باشید!

۴. یادداشت کنید

این مورد، شبیه مورد قبلی عمل می‌کند، و شما را نسبت به آنچه وارد بدنتان می‌کنید آگاهتر می‌سازد. یک دفترچه‌ی غذایی تهیه کنید و هر چیزی که در یک روز مصرف می‌کنید را در آن یادداشت کنید: هر فنجان آب، هر لقمه غذا، و هر تنقلاتی که هیچکس نمی‌بیند در حال خوردنش هستید. هر روز، آنچه را که نوشته اید مرور کنید، و ببینید آیا راهی برای بهبود عادات غذا خوردنتان در روز بعد وجود دارد یا خیر.

۵. مقابل یک آینه بنشینید

غذا خوردن در مقابل یک آینه می‌تواند بطور جدی به کاهش مصرف غذای شما کمک کند. شما نسبت به آنچه می‌خورید آگاهتر خواهید شد، و همچنین متوجه می‌شوید که در هنگام غذا خوردن، چطور بنظر می‌رسید. یک تحقیق دریافته افرادی که در هنگام صرف غذا مقابل آینه می‌نشینند، به اندازه ۳۳٪ کمتر غذا می‌خورند.

مطلب مرتبط:  بهترین راه برای کاهش وزن از نظر کارشناسان

۶. با وعده غذایی بزرگ شروع کنید

همیشه روزتان را با بزرگترین وعده غذایی آغاز کنید. صبحانه تان را به یک وعده غذایی بزرگ (حداقل ۷۰۰ کالری) تبدیل کنید تا شما را ساعت‌ها سیر نگه دارد. ناهار را بزرگترین وعده غذایی بعدی و شامتان را یک وعده غذایی کوچک در نظر بگیرید. با این روش، شما کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.

۷. در دکور آبی غذا بخورید

آیا تا بحال اندیشیده اید که چرا هرگز رنگ آبی را در یک رستوران نمی‌بینید؟ دلیلش این است که آبی، رنگی است که اشتهای شما را سرکوب می‌کند. شما در اتاقی که با رنگ آبی دکور شده باشد، تا ۳۳ درصد کمتر غذا می‌خورید. برای کاهش دادن مصرف غذایتان، در بشقاب‌های آبی، با دستمال‌های سفره‌ی آبی، و یک رومیزی آبی غذا بخورید. از رنگ‌های روشن و شاد مانند قرمز، نارنجی و زرد که باعث برانگیختن حس گرسنگی می‌شوند اجتناب کنید.

۸. از وانیل استفاده کنید

شمع‌های معطر وانیلی می‌توانند به سرکوب کردن اشتهای شما کمک کنند، بخصوص هوس شما برای خوردن یک دسر. افراد شیرینی دوست باید بلافاصله پس از تمام شدن وعده غذایی اصلی، یک شمع معطر وانیلی روشن کنند تا به احتمال بسیار کمتری، هوس دسر کنند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید