تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راه حل های جالب برای درمان قطعی دردهای مزمن

image راه حل های جالب برای درمان قطعی دردهای مزمن

ورزش، روشی ایمن، بی خطر و بدون عوارض جانبی برای تسکین دردهای مزمن در بیماران است.

ورزشکاران در مقایسه با سایر افراد تحمل بالاتری نسبت به درد دارند. این مطالعه در مجله درد به چاپ رسیده است.

تجربه درد در ورزشکاران متقاوت بوده و مشابه افراد عادی نیست.در حقیقت آستانه درد در همه افراد اعم از ورزشکار یا غیر ورزشکار یکسان اما تحمل درد متفاوت می باشد. آستانه درد، حداقل شدتی از درد است که فرد پیام درد را احساس میکند (نقطه آغاز احساس درد). اما تحمل درد، حداکثر میزان دردی است که فرد قادر به تحمل آن است.

برای انجام این مطالعه ۳۳۱ فرد عادی و ۵۶۸ ورزشکار زن و مرد از کانادا، استرالیا، اروپا و ایالات متحده امریکا انتخاب شدند. رشته های ورزشی مختلف از جمله ورزش های استقامتی، قدرتی، رقابتی و انعطافی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

تکفارس آی آر

نتایج نشان داد که ورزشکاران در مقایسه با سایر افراد، تحمل بالاتری نسبت به درد دارند اما میزان تحمل آنها بر حسب نوع ورزشی که انجام می دهند متفاوت است. در ورزشکارانی که ورزش های قدرتی انجام می دهند، تحمل درد در سطح متوسط است. در حالی که در ورزشکارانی که به ورزش های رقابتی اشتغال دارند، تحمل درد نسبت به سایر ورزشکاران بیشترمی باشد.

همچنین مشخص شد که ورزشکاران مقاومتی، تحمل درد یکسانی دارند زیرا شرایط جسمی و روحی آنها اغلب مشابه است. اما کسانی که به ورزش های رقابتی می پردازند از لحاظ جسمی و روحی متفاوتند، بنابراین تحمل درد در آنها یکسان نیست.

محققان امیدوارند که با استفاده از نتایج این مطالعه بتوانند اثرات جسمی و روانی ورزش مداوم را در احساس درد مورد بررسی قرار داده و ورزش های موثر در تسکین درد را شناسایی کنند.

ورزش، روشی ایمن، بی خطر و بدون عوارض جانبی برای تسکین دردهای مزمن در بیماران است.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر