تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکار های شستن و شانه کردن صحیح موهای سر

image راهکار های شستن و شانه کردن صحیح موهای سر

ابتدا قبل از حمام کردن و خیس شدن موها، آنها را با دقت شانه کنید، زیرا موهای خیس بسیار حساس و آسیب پذیرند.

شانه کردن موها در حالت خشک امکان آسیب رسیدن به آنها را بسیار کاهش می دهد زیرا در این حالت موهای گره خورده بسیار راحت تر از هم باز می شوند. در حالی که شانه زدن موها در حالت خیس آسیب فراوانی به آنها وارد می کند.

گرمای زیاد نیز برای موها مضر است، با وجود اینکه آب داغ همانند سشوار یا نور مستقیم خورشید به موها آسیب نمی زند اما ضررهای خاص خود را دارد. برای پیشگیری از هرگونه آسیب جدی موهایتان را با آب گرم و تا حدی ولرم بشویید. هیچ چیز لذت بخش تر و خوشایندتر از دوش گرفتن با آب داغ نیست، اما به شرطی که موهایتان به طور مستقیم با آن تماس نداشته باشند.

خب نوبتی هم که باشد، نوبت خشک کردن موهاست، بعضی از افرادی که دارای موهای بلند هستند عادت دارند پس از شستن موها، آنها را بچلانند تا زودتر خشک شوند. باید خدمت این دسته از دوستان عرض کنیم موها رخت و لباس نیستند که نیاز به چلاندن داشته باشند و اگر بدانند با این کار چه بلایی سر موهای خود می آورند دیگر هرگز این کار را تکرار نخواهند کرد.

تکفارس آی آر

چلاندن موها باعث کشیده شدن بیش از حد آنها، ضعیف شدن و به اصطلاح شکستن آنها می شود.

توصیه می شود به جای این کار موها را با انگشتان دست (از طرف ریشه مو) گرفته و به آرامی تکان دهید و در همین حالت دست را به سمت انتهای موها حرکت دهید تا به این ترتیب آب موها گرفته شود.

از حوله برای ماساژ دادن شدید موها و برای خشک کردن آنها استفاده نکنید، زیرا این کار باعث گره خوردن موها و حتی کنده شدن آنها می شود. به جای این کار، حوله را دور سر بپیچید و به آرامی روی موها فشار دهید، با این کار موها زودتر خشک می شوند.

همان طور که قبلا ذکر شد گرما آسیب زیادی به موها وارد می کند، بنابراین استفاده از سشوار برای خشک کردن موها به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما اگر همچنان می خواهید از سشوار استفاده کنید حداقل سعی کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید و آن را خیلی نزدیک موهایتان نگیرید. فرقی نمی کند از چه روشی برای خشک کردن موها استفاده می کنید و تا چه حد در استفاده از سشوار دقت می کنید

در هر صورت سشوار و گرمای حاصل از آن به موها آسیب می رساند.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر