تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید روانشناسی برای داشتن ازدواجی موفق

یک ازدواج موفق مملو از تعهدات بیشمار است. کلمه کلیدی در این قسمت " کامیابی" است و "قانون" مورد نظر این است که: با خودتان صادق باشید.

البته بدان معنا نیست که همه چیز یا باید بر طبق خواست های شما انجام شود یا اینکه به هیچ وجه انجام نشود. اگر در شرایطی قرار گرفتید که زندگی برایتان مشکل شده و همسرتان نیز هیچ گونه همکاری با شما ندارد، بنابراین شاید زمان آن فرا رسیده باشد که "با خودتان رو راست باشید". اگر صاحب فرزند هم هستید باید با آنها نیز صادق باشید و کارهای لازم برای تغییر شرایط نامطلوب را انجام دهید.

زمانی که من از دادگاه خانواده سوال کردم که چه قانون و یا اصولی برای افراد در زندگی مشترکشان اهمیت دارد، آنها به من پاسخ های بیشماری دادند که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- زمان بروز مشکلات آنها را به سرعت شناسایی کرده و در همان موقع به حل آنها بپردازید.

۲- زمانی که یکی از طرفین مشکلی را مطرح میکند، طرف دیگر باید با صبر و شکیبایی به گفته های او گوش دهد، مفهوم حرف های او را درک کند و با هم برای رفع آن تلاش کنند.

تکفارس آی آر

۳- کارها را به طور تساوی تقسیم کنید تا وظیفه هر کس مشخص باشد.

۴- زمانی که تقاضا بالا می رود، سعی کنید بیش از آنچه در توان دارید کار کنید.

۵- متوجه تلاش های بی شائبه شریک زندگی خود بشوید و از او قدردانی به عمل آورید. این قدردانی می تواند به سادگی یک بوسه و یا ترتیب دادن یک میمانی برای طرف مقابل باشد.

۶- برای کوچکترین کارهایی که شریک زندگیتان در قبال شما انجام می دهد، ارزش قائل باشید.

۷- هر چند وقت یکبار کمترین کاری را که از دستتان بر می آید برای شریک زندگیتان انجام دهید.

www.takfars.ir

۸- برای یکدیگر وقت صرف کنید و با هم باشید.

۹- سعی کنید وقت بیشتری را با هم بگذرانید، حتی اگر میخواهید کهنه بچه را عوض کنید سعی کنید با کمک هم این کار را انجام دهید.

۱۰- هر زمان که نگاهتان به هم افتاد، لبخندی نثار یکدیگر کنید، حتی اگر احساس میکردید که: " اه؛ نمی خواهم تو چشماش نگاه کنم"، چه کار قشنگی.

۱۱- اگر لازم بود با هم بحث کنید؛ اما نباید این بحث ها در احساسات شما نسبت به یکدیگر خللی وارد سازد.

۱۲- مطمئن شوید که اول خودتان و بعد هم همسر و فرزندانتان را دوست می دارید.

۱۳- ارزش وجود یکدیگر را درک کنید.

۱۴- در مورد هیچ کس، حتی همسرتان به خیال پردازی، روی نیاورید.

۱۵- به آرزوها و آمال خود جامه عمل بپوشانید.

۱۶- هر گاه احساس کردید که رابطه شما در حال خدشه دار شدن است، از مشاوره های خانواده کمک بگیرید و مشکلات را مرتفع سازید.

۱۷- هرگاه احساس سکون، یکنواختی و تکرار مکررات به شما دست داد، دوشادوش یکدیگر دست به انجام کارهای غیر منتظره بزنید.

تک فارس

۱۸- برای هم کتاب بخوانید.

۱۹- در مورد آرزوها، امیال، نیازها، شکست ها و موفقیت هایتان با یکدیگر صحبت کنید. این کار را حداقل یکبار در ماه باید انجام دهید.

۲۰- با هم به خرید برای خانم بروید. خرید شما باید حتما شامل لباس زیر نیز باشد. اگر جزء آن مردهایی هستید که از خرید کردن با خانمتان لذت نمی برید، باید بخش زنانه وجود خود را فعال تر سازید.

۲۱- با هم به خرید برای آقا بروید ( البته نه در همان زمانی که برای شماره ۲۰ این کار را انجام می دهید) این خرید می تواند شامل وسایل ورزشی، و یا ابزار آلات هم باشد. اما اگر اینطور نباشد و محدود به لباس شود، بهتر است. معمولا خانم ها به تنهایی به خرید برای همسرانشان می روند. اما زمانی که آقا هم در کنارش باشد به طور حتم به نظر خانم احترام بیشتری گذاشته و از وقتی که خانم در اختیار او قرار داده قدردان خواهد شد.

۲۲- ارتباط جنسی هیچ گاه نباید یکنواخت شود. اگر چنین شود شما بازنده خواهید بود. سعی کنید روال عادی را به دست فراموشی بسپارید و کارهای جدید و متنوع را امتحان کنید!!

۲۳- اگر متوجه شدید که در حال سوء استفاده کردن از طرف خود هستید، سریعا این کار را متوقف کرده و از او عذر خواهی کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر