تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای شستن صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب

image راهکارهای شستن صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب

خطای شماره یک: دست ها را نمی شویید

خیلی از افراد این خطا را مرتکب می شوند، یعنی قبل از شستن صورت، دست ها را نمی شویند. خیلی از افراد تصور میکنند اگر از محصولات پاک کننده استفاده میکنند، شستشوی دست ها قبل از صورت ضرورتی ندارد. اما باید بدانید که شستن دست ها از اهمیت بالایی برخوردار است. چون دست ها همیشه در معرض انواع باکتری ها قرار دارند و زمانی که آنها را بدون تمیز کردن به صورت بزنید، باکتری ها را به صورت انتقال خواهید داد.

خطای شماره دو: همیشه از یک پاک کننده برای صورت استفاده میکنید

همه ما از یک نوع صابون، ژل و یا هر محصول دیگری خوشمان می آید و مدام از آن استفاده می کنیم. ممکن است از بافت، بو و یا تاثیر آن روی پوست مان راضی باشیم و نخواهیم به هیچ عنوان محصول مورد نظر را عوض کنیم.

تکفارس آی آر

اما یادتان باشد که محیط ما همیشه در حال عوض شدن است و هر فصلی آب و هوای خود را دارد. در واقع رطوبت و گرمای تابستان که باعث تعریق بیشتر می شود شباهتی با آب و هوای خشک و سرد زمستان ندارد. بنابراین لازم است که در هر شرایط آب و هوایی خاص، از محصولات مناسب استفاده کنید و به یک محصول خاص وفادار نمانید.

یادتان باشد که هر محصول پاک کننده مناسبی باید به خوبی کثیفی ها، آرایش و تمام سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند، بدون اینکه به چربی طبیعی پوست آسیب بزند. توصیه می کنیم از محصولات قوی مانند صابون های قوی که باعث خشکی و خارش پوست می شوند استفاده نکنید.

خطای شماره سه: لایه برداری نمیکنید

البته نیازی نیست که هر روز صورت تان را لایه برداری کنید، چون این کار باعث خشک شدن پوست می شود. برخی از محصولات لایه بردار باعث تخریب پوست می شوند، چون حاوی ترکیبات شیمیایی آسیب رسان هستند. فقط کافیست که هر روز صورتتان را با دقت شستشو دهید. برای از بین بردن سلول های مرده نیز بهتر است یک بار در هفته یا دو بار در ماه لایه برداری کنید. در این صورت پوستتان نرم و شاداب تر می شود.

خطای شماره چهار: به اندازه کافی مراقب پوستتان نیستید

www.takfars.ir

آیا شما جزو آن دسته از افراد هستید که بعد از شستن صورت، حوله را محکم روی پوست می کشند؟ خیلی از افراد بدون اینکه متوجه باشند با پوست خود بسیار خشن برخورد میکنند. اگر تصور میکنید هر چه حوله را محکم تر روی پوست بکشید تمیزتر می شود سخت در اشتباهید. این کار به پوست آسیب می زند. اگر پوستتان را با آب خیلی گرم شستشو دهید، لایه چربی طبیعی سطح آن را از بین خواهید برد. این کار باعث خشکی پوست می شود.

برای تمیز کردن، لایه برداری و خشک کردن پوست نیاز به حرکات دورانی ملایم دارید. این کار باعث کاهش آسیب شده و پوست را تمیزتر میکند. بهتر است برای خشک کردن پوست از یک حوله بسیار نرم استفاده کرده و آن را به صورت ضربه ای آرام روی پوست بزنید.

خطای شماره پنج: از محصول پاک کننده به درستی استفاده نمیکنید

لازم است که شیوه صحیح استفاده از محصول پاک کننده را نیز بیآموزید. منافذ پوست این محصول را جذب میکنند تا به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ دهند. به همین دلیل لازم است که محصول پاک کننده را با حرکات دورانی، بسیار ملایم و آرام به پوست بزنید. توصیه می کنیم از حرکات عمودی یا افقی بپرهیزید و کمی زمان بیشتری برای این کار اختصاص دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

خطای شماره شش: درجه آب را درست تنظیم نمیکنید

اکثر مردم تصور میکنند که گرما منافذ پوست را باز و سرما آنها را می بندد. با وجود اینکه این مسئله به یک باور رایج تبدیل شده است، اما واقعیت ندارد. منافذ پوست عضله ای ندارند که آنها را باز یا بسته کند. یادتان باشد اگر پوستتان را با آب خیلی گرم شستشو دهید، لایه چربی طبیعی سطح آن را از بین خواهید برد. این کار باعث خشکی پوست و تولید غیرقابل کنترل سبوم می شود. بهترین کار استفاده از آب ولرم است که هیچ آسیبی به پوست نمی زند و به خوبی کثیفی ها و آلودگی ها را از سطح پوست می زداید.

خطای شماره هفت: به خوبی صورت را آب کشی نمیکنید

خیلی از شما ساعت ها وقت برای جستجو در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهید، اما هر کار مربوط به سلامتی را با عجله به اتمام می رسانید. یادتان باشد که نگهداری از پوست صرفا به تهیه محصولات گران و استفاده از آنها ختم نمی شود. لازم است که وقت کافی برای شستن صورت اختصاص دهید و در پی آن از محصولات تونیک پوست، مرطوب کننده ها، سروم ها و مهمتر از همه ضدآفتاب استفاده کنید. باید صورت را بخوبی آب بکشید. باید چانه، خط رویش موها و بینی را به خوبی شستشو دهید.

یادتان باشد که آب کشی پوست بعد از استفاده از هر محصول آرایشی بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت عدم آبکشی صحیح، منافذ پوست مسدود می شوند و به این ترتیب نیز پوست خشک شده و سر و کله جوش های سر سیاه  پیدا می شود.

بنابراین زمانی که صبح با عجله این کار را انجام می دهید و یا اینکه شب ها خسته و خواب آلود صورتتان را می شویید یادتان باشد که باید صورت را بخوبی آب بکشید. باید چانه، خط رویش موها و بینی را به خوبی شستشو دهید. معمولا خیلی از ما این سه ناحیه را فراموش می کنیم.

تک فارس

حرف آخر

با آنچه گفته شد معلوم است که برای شستشوی صورت، داشتن یک عدد صابون و کمی آب کافی نیست. باید برای این کار وقت بگذارید و با دقت بیشتری مراحل شستشو، آبکشی و خشک کردن پوست را انجام دهید. در غیر این صورت، به مرور پوست تان خسته شده و شادابی خود را از دست می دهد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر