تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای درمان بواسیر بدون عمل جراحی و دارو

برخی از علائم شایع بواسیر عبارت است از لخته شدن خون یا به وجود آمدن توده در اطراف مقعد، خونریزی به هنگام دفع مدفوع، خارش در نزدیکی مقعد و حرکات غیرعادی روده است.

دو نوع بواسیر وجود دارد: خارجی و داخلی. همان‌طور که از نامشان معلوم است، بواسیر داخلی در داخل مقعد و بواسیر خارجی در بیرون مقعد و زیر پوست اطراف مقعد به وجود می‌آید.

یخ

اولین درمان خانگی که به شدت توصیه می‌شود، یخ است. یخ باعث انقباض عروق خونی، کاهش تورم و تسکین سریع درد می‌شود.

یک کیسه یخ را برداشته و به مدت ۱۰ دقیقه بر روی منطقه آسیب‌دیده بگذارید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا بواسیر کاملاً برطرف شود.

تکفارس آی آر

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بواسیر است. خواص ضدالتهابی و درمانی آلوئه‌ورا باعث کاهش درد و سوزش بواسیر می‌شود. از آلوئه‌ورا می‌توان برای درمان هر دو بواسیر داخلی و خارجی استفاده کرد.

برای درمان بواسیر، مقداری از ژل آلوئه‌ورا را بر روی مقعد خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. این درمان ساده کمک باعث تسکین درد و سوزش می‌شود.

آبلیمو

آبلیمو حاوی مواد مغذی مختلفی است که می‌تواند با تقویت مویرگ‌ها و دیواره رگ‌های خونی باعث تسکین بواسیر شود.

www.takfars.ir

یک تکه پنبه‌ برداشته و آغشته به آبلیمو کنید. سپس بر روی بواسیر بمالید. ابتدا ممکن است کمی احساس سوزش کنید؛ اما به زودی تسکین درد را به همراه خواهد داشت.

روغن بادام درختی

روغن بادام که به دلیل خواص نرم‌کنندگی و جذب عمقی معروف است، معمولاً برای درمان بواسیر خارجی استفاده می‌شود.

یک تکه پنبه‌ را آغشته به روغن بادام خالص کرده و آن را روی منطقه آسیب‌دیده بمالید. این کار التهاب را از بین برده و احساس سوزش و خارش در اطراف مقعد را کاهش می‌دهد. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است و در درجه اول برای درمان بواسیر خارجی استفاده می‌شود. این روغن باعث افزایش قابلیت ارتجاعی رگ‌های خونی، کاهش التهاب و منقبض شدن رگ‌های خونی متورم در ناحیه مقعد می‌شود.

روزانه یک قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون مصرف کنید. این کار به کاهش التهاب کمک می‌کند. همچنین چربی‌های اشباع‌نشده روغن‌زیتون عملکرد سیستم دفع را بهبود می‌بخشد.

غلات سبوس‌دار

اگر از بواسیر رنج می‌برید، غلات سبوس‌دار بخورید. غلات سبوس‌دار حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که در تسکین علائم بواسیر و پیشگیری از خونریزی بسیار مؤثر هستند.

عنبر سائل

تک فارس

خواص منقبض کنندگی و درمانی عنبر سائل به کاهش ناراحتی‌های مرتبط با بواسیر کمک خواهد کرد. خاصیت منقبض کنندگی عنبر می‌تواند باعث کوچک شدن عروق خونی ملتهب، تسکین درد، خارش و تورم شود.

یک تکه پنبه را داخل عنبر سائل خیس کرده و بر روی منطقه آسیب‌دیده بمالید. این کار را حداقل سه بار در روز انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب باعث انقباض عروق خونی متورم و تسکین تورم و التهاب بواسیر داخلی و خارجی می‌شود. برای دستیابی سریع‌تر به نتیجه از سرکه سیب تصفیه نشده و غیرپاستوریزه استفاده کنید.

به آرامی یک تکه پنبه‌ آغشته به سرکه سیب را بر روی منطقه ملتهب فشار دهید. در ابتدا کمی احساس سوزش می‌کنید، اما به زودی خارش و سوزش شما از بین خواهد رفت. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا زمانی که تورم کاهش یابد.

چای کیسه‌ای سیاه

اسید تانیک موجود در چای یک نوع قابض طبیعی است که به کاهش تورم و درد مربوط به بواسیر کمک خواهد کرد.

بدین منظور یک چای کیسه‌ای را در آب داغ فرو ببرید و سپس آن را دربیاورید. سپس این کیسه گرم و مرطوب را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی رگ‌های متورم بگذارید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

آب

اگر از بواسیر، چه داخلی و چه خارجی، رنج می‌برید، مصرف آب روزانه خود را افزایش دهید. سعی کنید روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

T A K F A R S

مصرف آب کافی باعث پاک‌سازی سیستم داخلی و آب‌رسانی به تمام اعضای بدن می‌شود. اگر فرد به اندازه کافی آب مصرف نکند، روند دفع مواد زائد از بدن کند می‌شود و این مواد در روده جمع می‌‌شوند که باعث سخت شدن مدفوع و تشدید بواسیر می‌شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر