تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای داشتن پوستی بدون جوش مخصوص آقایان

قدم اول: صورتتان را بشویید

هر روز صبح و شب، صورتتان را با یک پاک کننده پوست حاوی محلول ۵ درصد بنزوئیل پراکسید بشویید. به اندازه یک سکه از این پاک کننده را بردارید و با استفاده از حرکات دایره وار، آن را روی تمام نواحی صورتتان ماساژ دهید. بعد، صورتتان را بطور کامل با آب سرد آبکشی کنید تا تمام آثار این محلول از بین برود و سپس با استفاده از یک حوله، پوستتان را با حرکات ضربه‌ای ملایم، خشک نمایید.

قدم دوم: کرم جوش بنزوئیل پراکسید استفاده کنید

یکبار در روز، از یک کرم جوش حاوی بنزوئیل پراکسید استفاده نمایید، ترجیحا در شب. یک لایه نازک از کرم را روی ناحیه مبتلا به جوش پخش کنید. تا زمانیکه کرم خشک شود، از دست زدن به صورت یا پوشیدن لباس از سر، خودداری کنید. بنزوئیل پراکسید به داخل منافذ نفوذ کرده و به بازسازی سریع‌تر آنها کمک می‌کند. بنابراین انسدادهایی که باعث ایجاد جوش می‌شوند را رفع می‌کند.

قدم سوم: از پوستتان لایه‌برداری کنید

تکفارس آی آر

به منظور از بین بردن هرگونه سلول‌های مرده پوست و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به جوش، پوستتان را یکبار در هفته لایه برداری کنید. به اندازه یک سکه از یک اسکراب صورت ملایم را بردارید و آن را با حرکات دایره‌ای بمدت ۶۰ ثانیه به آرامی روی پوست ماساژ دهید. صورتتان را کاملا با آب سرد بشویید، و بوسیله یک حوله با حرکات ضربه‌ای ملایم خشک کنید.

توجه

جوش‌ها را فشار ندهید، چون این کار می‌تواند عفونت را در ناحیه بزرگتری منتشر کند یا باعث بدتر شدن شرایط اولیه جوش شود.

نکات

تیغ زدن (اصلاح کردن) می‌تواند باعث وضعیتی به نام فولیکولیت شود که یک عفونت در اطراف فولیکول مو است. اگرچه ممکن است این وضعیت شبیه جوش بنظر برسد، اما در واقع بسیار متفاوت است. اگر دیدید یک مو در میان جوش رشد می‌کند، احتمالا فولیکولیت دارید. استفاده از یک ریش تراش بجای تیغ، معمولا مشکل را برطرف می‌کند.

www.takfars.ir

اگر پوست شما پس از استفاده از داروهای بنزوئیل پراکسید، شروع به پوست انداختن یا پوسته پوسته شدن کرد، بجای استفاده‌ی هر روزه، یک روز در میان از آن استفاده کنید.

ممکن است ۶ تا ۸ هفته طول بکشد تا بتوانید اثرات درمان را ببینید.

اگر جوش‌های شما بدتر شدند یا با داروهای بدون نسخه برطرف نشدند، به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا داروهای قوی تری تجویز نماید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر