تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای جدید برای درمان سریع تر کبد چرب

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از این ترکیب همچنین توانست تا ۸۰ درصد در آنزیم مسئول تولید کلسترول همان آنزیمی که داروهای استاتینی برای کاهش کلسترول آن را هدف‌گیری می‌کنند، کاهش ایجاد کند.

دانشمندان دانشگاه فلوریدا با قرار دادن گروهی از موش‌های آزمایشگاهی تحت رژیم غذایی سرشار از چربی در ۱۴ هفته و سپس درمان آنها با ترکیب مصنوعی SR9238‌ دریافتند این ترکیب دارویی به طور موثر می‌تواند تجمع چربی و یا تولید چربی در کبد را سرکوب کرده و ضمن حذف التهابات موجب کاهش میزان کلسترول تام در بدن نیز می‌شود.

براساس یافته این محققان ژن‌های تولیدکننده چربی در گروه حیوانی مورد مطالعه که تحت تجویز این ترکیب دارویی قرار گرفتند تنها پس از یک ماه سرکوب شدند و تولید چربی در کبد آنها تا ۹۰ درصد کاهش یافت.

بیماری متابولیکی کبد چرب که اغلب با چاقی و دیابت همراه می‌شود اغلب به شرایط جدید وخیم‌تر از جمله سیروز کبدی و یا سرطان کبد منجر می‌شود که این وضعیت حدود ۱۰ تا ۴۲ درصد از جمعیت عمومی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر