-روش کلی برای خنک شدن، پایین آوردن دمای سطح بدن در حد امکان است. هر چه وسیله‌ای که برای خنک کردن استفاده می‌کنید سردتر باشد و سطح بیشتری از بدن را در برابر آن قرار دهید، سریع تر دمای بدن کاهش می‌یابد. این کار را می‌توان با دوش گرفتن با آب سرد یا قرار دادن حوله سرد و یخ روی بدن انجام داد.

– مصرف مقدار زیادی از مایعات فراموش نشود.

– از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود.

– انجام فعالیت‌های جسمی در ساعات گرم روز توصیه نمی‌شود.

-زمان ورزش کردن که نمی‌توان تمام سطح بدن را خنک نگه داشت، سرد نگه داشتن دست‌ها، صورت و پاها موثر است. هر چند در صورتی که فرد دچار گرمازدگی باشد هیچ روشی غیر از غوطه ور شدن در آب نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. علائم گرمازدگی شامل احساس خستگی، ضعف، رنگ پریدگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ و نشانه‌های دیگر هستند.


همچنین بخوانید: باز نشر : تک فارس
در صورتی که شما نسبت به محتوای این پست، حق کپی رایت دارید اطلاع دهید