تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای بی خطر و تضمینی برای درمان تبخال

داروهای گیاهی درد تب‌خال را تسکین داده و زخم آن را بهبود می‌بخشند.

ریحان گیاهی با خواص ضدعفونی‌کننده است که ویروس تب‌خال را از بین می‌برد. ریحان در هند به عنوان دمنوش یا چای نیز استفاده می‌شود. از برگ ریحان به شیوه‌های مختلف برای تسکین تب‌خال استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از ریحان به صورت موضعی یا چای استفاده کنید.

دمنوش ریحان

مواد اولیه برای تهیه دمنوش ریحان ۵ برگ ریحان است. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری ریحان خشک به جای ۵ برگ تازه استفاده کنید. علاوه بر این، برای آماده کردن این دمنوش به مقداری آب هم نیاز دارید.

برای درست کردن دمنوش ریحان، باید برگ‌های ریحان را در آب بجوشانید (دم کنید). برگ‌های ریحان را به مدت ۵ دقیقه به همراه آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید. منتظر بمانید تا برگ ریحان در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رده کرده و مصرف کنید. برای شیرین شدن مزه‌ دمنوش کمی عسل به آن اضافه کنید. دمنوش را گرم بنوشید. برای درمان تب‌خال با چای ریحان، هر روز دو فنجان چای ریحان بنوشید.

تکفارس آی آر

استفاده موضعی از ریحان بر روی پوست

علاوه بر نوشیدن دمنوش ریحان، می‌توانید از آن به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کنید. برای این کار به ۴ برگ ریحان نیاز دارید.

استفاده موضعی از ریحان بر روی پوست به کاهش علائم و آثار تب‌خال کمک می‌کند. برای این کار به برگ‌های له شده این گیاه دارویی نیاز دارید. حدود ۴ برگ ریحان بردارید و آن‌ها را به وسیله هاون کاملاً له کنید. برگ‌های له شده را روی مناطقی از بدن که تحت تأثیر آثار تاول و زخم تب‌خال هستند، قرار دهید. اجازه دهید خمیر به صورت طبیعی خشک شود. پس از آن، می‌توانید آن را با کمک یک پارچه نم‌دار از روی پوست پاک کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر