تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهایی مفید برای لاغری و تناسب اندام همیشگی بدون سختی کشیدن

image راهکارهایی مفید برای لاغری و تناسب اندام همیشگی بدون سختی کشیدن

در مورد لبنیات وسواس به خرج ندهید

تحقیقات نشان می دهد که لبنیات پرچرب در واقع میتوانند برای خط کمر (کمر لاغر) شما خوب باشد و این مسئله اخیرا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. یک مطالعه سوئیسی ۱۲ ساله نشان داد شرکت کنندگانی که محصولات لبنی پرچرب بیشتری مصرف می کرند ndash;از قبیل کره، خامه و شیر ndash;در واقع چربی شکم کمتری نسبت به همسالان خود که بیشتر لبنیات کم چرب مصرف می کردند، داشتند. ولی این مساله قطعی نیست. به گفته کارن آنسل Karen Ansel متخصص تغذیه ” قبل از اینکه شیر کم چرب خود را با پرچرب جایگزین کنید باید بدانید که تحقیق روی لبنیات چرب یک مساله نوظهور است. ” بعضی از کارشناسان حتی پیشنهاد می دهند که مواد لبنی را کنار گذاشته و از شیرهای غیر لبنی استفاده کنید. پس بهتر است روی واکنش های بدن خود متمرکز شوید و ببینید که خوردن کدام مواد غذایی باعث می شود که پف کنید.

هنگام گرسنگی اول به پروتئین فکر کنید

به گفته آنسل ” می دانیم که خوردن مقدار مناسبی پروتئین در روز اهمیت دارد ولی بسیاری از ما علتش را نمی دانیم. دانستن علتش کمک میکند که مصرف پروتئین را در اولویت قرار دهید. تحقیقات نشان می دهد که خوردن ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی می تواند به ساخت عضله در بدن شما کمک کند. ” از آن جایی که عضلات ما پروتئین ذخیره نمیکنند، مصرف مداوم آن برای سنتز عضلانی مطلوب، مورد نیاز است ndash;هر چه عضله بیشتری بسازید کالری بیشتری می سوزانید، حتی هنگام استراحت ndash;پس حتی موقعی که میان وعده میخورید سعی کنید پروتئین هم در آن بگنجانید مثل چیزهایی که خوردنشان راحت است مثل تخم مرغ آب پز یا رول بوقلمون.

تکفارس آی آر

هر چه میخواهید بخورید ولی تا زمانی که سیر شوید

به گفته ملیا هالاس Melissa Halas-Liang کارشناس تغذیه و سلامت “تا زمانی که ۸۰ درصد سیر شوید به خوردن ادامه دهید از آن جایی که مغز ۲۰ دقیقه طول می کشد تا فرایند سیری را پردازش کند ” اگر آهسته تر غذا بخورید، دست کشیدن از غذا هنگامی که ۸۰ درصد احساس سیری دارید ساده تر است و با عواقب تنبلی بعد از پرخوری غیر عمدی غذا روبرو نخواهید شد. حداقل برای ما اینطور به نظر می رسد که وقتی مقدار کمتری میخورید در نهایت لذت بیشتری از آن خوراکی خواهید برد.

مواد غذایی تان را خوب بجوید

مطالعه ای که اخیرا در مجله آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی منتشر شده نشان می دهد کسانی که ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر نسبت به حد معمول غذایشان را می جوند، مصرف مواد غذای شان ۹.۵ تا ۱۴.۸ درصد کاهش پیدا میکند.

ناهار را زودتر بخورید

www.takfars.ir

به جای اینکه تا زمان رسیدن وقت ناهار صبر کنید زمانی که اولین نشانه های احساس گرسنگی را حس کردید چیزی برای خوردن بردارید. ” اگر زمان ناهار خوردن را تا آخرین لحظه ممکن به تعویق بیندازید زمان خوردن که برسد احساس گرسنگی کاملی دارید که احتمال انتخاب چیزی که سریعتر خورده شود را بیشتر میکند ndash;و اغلب دارای حداقل سلامتی است ndash;و اگر آماده گاز زدن هر چیزی که جلوی چشمتان است باشید معمولا بیشتر از آنچه قرار بود یک ساعت قبل بخورید، غذا خواهید خورد.

از غذایتان واقعا لذت ببرید

به گفته هالاس لیانگ خوردن یکی از بزرگ ترین لذت های زندگی است و بسیاری از ما با عجله و انجام چند کار حین غذا این لذت را از دست می دهیم. به حواس پرتی های حین غذا خوردن که منجر به پرخوری و نارضایتی می شوند، نه ، بگویید. و به جای فکر کردن به اینکه چه چیزهایی را باید از رژیم غذاییتان حذف کنید به این فکر کنید که چه چیزی را باید بیشتر بخورید. مفهوم ” غذای بد ” را محدود کرده و عادات مثبت تان را افزایش دهید، وقتی غذاهای کامل بیشتری می خوریم احساس خوشایند تری به ما دست می دهد.

از اینکه کربوهیدرات را دشمن خودتان بدانید دست بکشید

کربوهیدرات نه تنها منبع اصلی تامین انرژی مغز شما هستند بلکه خوردن نشاسته و کربوهیدرات های شیرین سطح سروتونین بدنتان را افزایش می دهد که در حالت عادی اشتهای شما را کاهش داده و احساسات شما را بهبود می بخشد.از نظر علمی ترشح سروتونین ( انتقال دهنده عصبی که باعث ایجاد شادی می شود ) به ترشح انسولین وابسته است که در نتیجه مصرف کربوهیدرات است. ” کربوهیدرات های سرشار از فیبر مثل غلات سبوس دار، میوه ها یا لوبیا از آنجایی که فیبر بالایی دارند، هضمشان مدت زمان بیشتری طول می کشد بنابراین مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارند.

اگر گرسنه نیستید خودتان را مجبور به خوردن نکنید

به گفته هالاس لیانگ اگر غذاهای سالم و کامل بیشتری بخورید بدنتان به طور مستقیم به تعادل می رسد. این کار عاقلانه تر از چیزی است که فکرش را بکنید: در این صورت بدن می داند دقیقا چه نوع مواد غذایی ای نیاز دارید، چقدر و چگونه. وقتی مقدار زیادی غذاهای تصفیه شده با قند بالا، آرد سفید، چربی های ناسالم و نمک مصرف میکنید شهود(درک) شما از تنظیم خارج خواهد شد. سعی کنید مجددا به خودتان آموزش دهید تا به راهنمای داخلی بدنتان اعتماد کند. ndash; اگر سبک غذا خوردنتان را بر اساس بدنتان تنظیم کنید خیلی بهتر از این است که بر اساس زمان تنظیم شود.

برای از دست دادن وزن زیاد آن را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید

آهسته وزن کم کردن به جای رژیم غذایی می تواند منجر به تغییر شیوه زندگی شود. هنگامی که سریع وزن از دست می دهید، همزمان هم چربی و هم عضله از دست داده اید. به گفته هالاس لیانگ ” با این حال زمانی که یک رژیم شدید به پایان می رسد دوباره وزن اضافه میکنید و احتمالا چربی بیشتری اضافه خواهید کرد. در نتیجه بدنتان درصد چربی را اضافه کرده و توده عضلانی فاقد چربی را کاهش می دهد. برای مقابله با این احتمال او مراجعین خود را به تقویت توده عضلانی و ورزش، حداقل دو بار در هفته تشویق میکند و یادآوری میکند که این روند را آهسته و پیوسته طی کنند تا به موفقیت برسد. بهتر است به جای کم کردن کالری از رژیم روزانه، روی مصرف غذاهای سالم تمرکز کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر