تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهایی برای زندگی بهتر و شادتر در آپارتمان

image راهکارهایی برای زندگی بهتر و شادتر در آپارتمان

۱- آپارتمان‌ تان را در برابر سیل، زلزله، آتش‌سوزی، سرقت و سایر حوادث غیر مترقبه، بیمه کنید؛ زیرا هر چه‌ قدر هم که خودتان اصول ایمنی را رعایت کنید باز هم ممکن است بی‌احتیاطی یکی از همسایگان‌تان باعث صدمه رسیدن به منزل شما شود.
۲- اگر آپارتمان‌تان را به تازگی خریده یا اجاره کرده‌اید، حتما تمام قفل‌ها را عوض کنید.
۳- روی درب آپارتمان خود یک عدد چشمی نصب کنید یا از صاحب‌خانه‌تان بخواهید که این کار را برای‌تان انجام دهد. این طوری می‌توانید به سادگی از هویت افرادی که پشت در هستند اطلاع پیدا کنید و در خانه‌تان را به روی هر کسی باز نکنید. حواس‌تان باشد که چشمی جایی نصب شود که کوتاه‌ قدترین فرد خانواده هم بتواند از آن استفاده نماید.
۴- به کودکان‌تان بیآموزید هیچ‌ گاه افرادی را که نمی‌شناسند به داخل خانه راه ندهند؛ حتی اگر آن فرد، خودش را مامور آب، گاز یا برق یا حتی یکی از ساکنان مجتمع معرفی کند.
۵- به هیچ‌ وجه از در‌هایی که بخشی از آن از شیشه تشکیل شده به عنوان درب ورودی آپارتمان استفاده نکنید. شکستن شیشه و باز کردن قفل در، یکی از ساده‌ترین کارهایی است که یک دزد می‌تواند انجام دهد.
۶- روی زنگ یا صندوق پستی‌تان، تنها نام خانوادگی خود را بنویسید و از نوشتن اسم کوچک پرهیز کنید.
۷- چراغ‌های زمان‌دار برای منزل‌تان تهیه کنید تا هرگاه که در خانه نیستید آنها در زمان مشخصی روشن و خاموش بشوند تا سایرین از نبود شما در خانه اطلاع پیدا نکنند. حتی بد نیست تلویزیون‌تان را هم این طوری تنظیم کنید که هر چند ساعت یکبار به مدت نیم ساعت روشن و مجددا خاموش شود.
۸- با مشورت تمام اعضای آپارتمان، چراغ‌هایی را در مکان‌های پرت و تاریک مجتمع‌تان نصب کنید تا احتمال دزدی را به حداقل برسانید.
۹- بهتر است قبل از مراجعه به پارکینگ، درب آن را با کنترل از راه دور باز نکنید و تا از بسته شدن کامل آن پس از خروج مطمئن نشده‌اید، گاز ماشین را نگیرید. خیلی از دزدها در کمین لحظه‌های غفلت شما نشسته‌اند و ورود به مجتمع از طریق در پارکینگ یکی از ساده‌ترین راه‌های دزدی است.
۱۰- برای تمام پنجره‌های‌تان حفاظ ایمنی بگذارید؛ حتی آنهایی که به سمت حیاط باز می‌شوند و حتی اگر در طبقه هفتم زندگی می‌کنید پیش از خروج از منزل هم از بسته و قفل بودن پنجره‌ها مطمئن شوید.
۱۱- در آپارتمان خود و حتی‌الامکان در راه‌پله‌ها، سیستم هشدار حریق حساس به دود و مونوکسیدکربن نصب کنید.
۱۲- اگر مجتمع مسکونی‌تان بزرگ است، با مشورت سایر اعضا، یک اتاق نگهبانی کنار در ورودی قرار دهید و از نگهبان بخواهید که نام و نشان افراد ناشناس را بپرسد و پس از هماهنگی با میزبان، او را به داخل ساختمان هدایت کند.
۱۳- اگر هنگام ورود به مجتمع یا خروج از آن یکی از همسایگان‌‌تان را در ۲۰۰، ۳۰۰ متری منزل دیدید، به بهانه ورود او به مجتمع، درب ورودی را باز نگذارید. شاید او اصلا نخواهد وارد شود یا شما در تشخیص‌تان اشتباه کرده باشید. اگر هم این‌طور نباشد که او خودش کلید دارد و می‌تواند در را باز کند.
۱۴- لباس‌های‌تان را برای خشک شدن به پشت بام نبرید. دزدی لباس از پشت بام یکی از رایج‌ترین دزدی‌ها در مجتمع‌های بیش از ۸ واحد است.
۱۵- یکی دیگر از دزدی‎های رایج در آپارتمان‌ها، کفش‌ دزدی است. پس اگر کفش‌های‌تان را دوست دارید، جاکفشی‌تان را بیرون از منزل و در راه‌پله قرار ندهید.
۱۶- در مورد دارایی‌های نقدی، جواهرات و محل قرار دادن گاوصندوق‌تان با هیچ یک از اعضای آپارتمان صحبت نکنید.
۱۷- یک حفاظ آهنی کشویی با قفلی مطمئن، جلوی در آپارتمان‌تان نصب کنید.
۱۸ – با مشورت سایر اعضا، یک ساعت مشخص برای خاموشی در نظر بگیرید و یک نفر را تعیین کنید که در آن ساعت تمامی درهای ورودی مجتمع را قفل کند.
۱۹- قبل از ورود به آپارتمان جدید، حمام، دست‌شویی و سینک ظرف‌شویی را خوب بشویید تا از وجود نداشتن هرگونه قارچ، کپک و آلودگی مطمئن شوید.
۲۰- اگر آسم یا آلرژی دارید، سعی کنید آپارتمان رو به خیابان‌های شلوغ و پردود را برای سکونت انتخاب نکنید.
۲۱- اگر به حیوانات خانگی یا پرندگان آلرژی دارید، از اینکه همسایه‌های‌تان حیوان خانگی ندارند، مطمئن شوید.
۲۲- در منزل‌تان سیستم تهویه هوا نصب کنید.
۲۳- از کسی که برای نظافت راه‌پله‌ها می‌آید، بخواهید تا پله‌ها را خوب خشک کند تا لغزندگی آنها شما را به دردسر نیندازد.
۲۴- برای جلوگیری از افسردگی، روزی چند ساعت پرده‌های منزل‌تان را کنار بزنید و پنجره‌ها را باز کنید و اجازه دهید تا نور و هوای تازه به درون منزل‌تان بیاید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر