تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهایی برای جذاب بودن و خسته کننده نبودن در جمع

image راهکارهایی برای جذاب بودن و خسته کننده نبودن در جمع

برای اینکه فردی جذاب به‌نظر برسد، لازم نیست رفتار ماجراجویانه داشته باشد بلکه واکنش او در برابر چالش‌های زندگی و نحوه‌ی برخوردش با افراد و موقعیت‌های جدید، ‌بر میزان جذابیت او تأثیرگذار است.

آداب اجتماعی را رعایت کنیم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی با کسی گفت‌وگو می‌کنید، او مدام به ساعتش نگاه کند، در صندلی‌اش جابه‌جا شود و از آن بدتر خمیازه بکشد؛ این‌ها همان نشانه‌هایی هستند که به شما می‌گویند مکالمه‌ی شما خوب پیش نمی‌رود.

حتی افرادی که از جذابیت بسیاری برخوردار هستند، هرازگاهی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرند. با توجه به واکنش‌های طرف مقابل‌، گفت‌وگویتان را تنظیم کنید. سخن خود را کوتاه کنید یا به سراغ موضوعات جذاب‌تر بروید.

تکفارس آی آر

در زمان دانشگاه فردی را می‌شناختم که همیشه با مکالمه‌های طولانی حوصله‌ی اطرافیان را سر می‌برد و با اینکه انسان خوبی بود اما به‌نظر اطرافیان شخصیت کسل‌کننده‌ای داشت.

فرد مهرطلب و همیشه موافق با دیگران نباشیم

همه‌ی ما تلاش می‌کنیم تصویری از خود در ذهن مخاطب برجای بگذاریم که نشان‌دهنده‌ی اعتماد به‌ نفس و شایستگی ماست. اما برخی از افراد با توجه بیش‌ازحد به نظرات دیگران تبدیل به یک شخصیت مهرطلب می‌شوند. افراد مهرطلب تلاش می‌کنند با تبعیت از دیگران مانع رنجش آنها شوند و در نتیجه فرصتی برای ابزار وجود پیدا نمی‌کنند. شخصیت این افرادی فاقد جذابیت بوده و یک شخصیت کسل‌کننده است.

تصور کنید در تیم کاری خود با افراد مهرطلب هم‌گروه هستید. هربار که در مورد ایده‌ای از آنها نظرخواهی می‌کنید با پاسخ‌هایی نظیر خیلی عالی است یا هرطور خودت صلاح می‌دانی مواجه می‌شوید؛ طبیعتا در چنین شرایطی ایده‌های شما پیشرفتی نخواهند کرد.

حال ببینیم افرادی که شخصیت بسیار جذابی دارند در چنین موقعیتی چه می‌کنند. این افراد حتی اگر نظر آنها با نظر تمام افراد پیرامون‌شان متفاوت باشد باز هم به راحتی آن را بیان می‌کنند. برای داشتن چنین شخصیتی باید خود را در معرض ناملایمات قرار دهید. فردی که تمایلی به تغییر شرایط ندارد معمولا مخالفت خود را با نظر دیگران ابراز نکرده و نظر خود را بیان نمی‌کند.

www.takfars.ir

در یک گفت‌وگوی مؤثر، ایده‌ها به‌چالش کشیده می‌شوند و پروژه‌ها مسیر جذابی را طی می‌کنند. می‌توانیم هم حرفه‌ای رفتار کرده و هم با مهربانی مخالفت خود را با دیگران ابراز کنیم.

بیان ایده و نظر موجب رشد می‌شود اما ثمره‌ی مهرطلبی چیزی جز رکود نیست.

منفی‌نگر نباشیم

شکایت از شرایط نامطلوب، امری پذیرفتنی و معقول است اما نباید گرایش به احساسات منفی و غرغر کردن، تبدیل به ویژگی در فرد شود. افرادی که هنگام مواجهه با مشکل به‌جای تلاش برای پیدا کردن راه‌حل، شروع به شکایت از شرایط می‌کنند، شخصیتی کسل‌کننده دارند. به‌نظر می‌رسد آنها به‌جای حل مشکل در پی ابراز احساسات خود هستند.

هنگام بروز مشکل، ساده‌ترین کار نالیدن و شکایت از شرایط است، حال آنکه حل مشکل نیازمند اقدام، عمل و ایجاد تغییر است. افرادی که تمایلی برای بهبود شرایط ندارند از اقدام و تغییر هراسان‌اند. این افراد با غرغر کردن، از شر احساسات بد خلاص می‌شوند و در حاشیه‌ی امن خود احساس بهتری پیدا می‌کنند. مسلما شخصی که در تله‌ی منفی‌نگری خود گرفتار شده است، کسل‌کننده به‌نظر می‌رسد.

یکی از دوستانم چنین شخصیتی داشت. بارها تلاش کردم تا برای حل این مشکل به او کمک کنم اما او به خودش کمکی نمی‌کرد و واکنشش در برابر کمک‌های من این بود که فایده‌ای ندارد. من از پس این کار برنمی‌آیم. بی‌تمایلی او باعث شده که من هم از کمک کردن به او مأیوس شوم و ارتباطم را با او قطع کنم.

خودشیفته نباشیم

بارها در مصاحبه‌های کاری با افراد خودشیفته مواجه شده‌ام. ۵۵ درصد از مدیران بخش استخدام معتقدند خودشیفتگی صفتی نامطلوب است و باعث رد شدن فرد در مصاحبه‌ها می‌شود. افراد خودشیفته، اطرافیان خود را کسل‌کننده می‌دانند و تمایلی به برقراری ارتباط با آنها ندارند.

افرادی که به‌خوبی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و در گفت‌وگوها گوینده و شنونده‌ی خوبی باشند جذاب‌ترند و بیشتر در خاطره‌ها می‌مانند.

اهل تغییر باشیم

تک فارس

برخی از افرادی دوست دارند در حباب خودساخته‌شان باقی بمانند. این افراد علاقه‌ای به تغییر ندارند، از تجربیات جدید می‌ترسند، دچار روزمرگی هستند و از ملاقات با افراد و شرایط جدید اجتناب می‌کنند. هنگام رویارویی با تجربه‌های جدید با گفتن جملاتی مانند این کار از توان من خارج است، دوست ندارم این کار را انجام دهم، وضعیتی که در آن هستم برای من مناسب‌تر است، بهانه‌تراشی می‌کنند. نه گفتن یک توانایی است اما افرادی که به هر فرصت به‌دست‌آمده‌ای نه می‌گویند، در واقع نمی‌خواهند با ترس خود روبه‌رو شوند. این افراد فرصتی برای کسب تجربه‌های جدید ندارند؛ در نتیجه اطلاعات آنها در مورد مسائل گوناگون اندک است.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر