تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای پیدا کردن مدل پردازندهی گوشی ARM یا ARM64 یا x86

بعضی از اپلیکیشن‌های خاص هم هستند که فقط روی نوع خاصی از پردازنده‌ها اجرا می‌شوند و مثلا اگر نوع پردازده‌ی گوشی ما x86 باشد، این اپلیکیشن روی گوشی شما نصب نخواهد شد. خُب! چه‌بهتر که از اول بدانیم این اپلیکیشن روی گوشی ما سازگار نیست و آن را دانلود نکنیم و وقت خود را صرف دانلود و دست‌و‌پنجه نرم کردن با آنچه چرا اجرا نمی‌شود نکنیم!

گاهی اوقات هم پیش میاید که یک مدل گوشی با چند نوع پردازنده تولید می‌شود و به بازار فرستاده می‌شود. حالا به عنوان مثال بخواهیم گوشیِ خود را روت(ROOT) کنیم؛ باید بدانیم که گوشیِ ما از کدام سریِ تولید است. آیا از پردازنده‌ی a استفاده می‌کند یا b؟ این‌ها را باید به این دلیل بدانیم که ممکن است روش روت کردن و ریزه‌کاریهای آن برای هر نوع پردازنده متفاوت باشد.

قدم اول برای دانستن نوع پردازنده‌ی گوشی، دانلود و نصب اپلیکیشن Droid Hardware Info است. لینک دانلود این اپلیکیشن در فروشگاه گوگل در زیر قرار داده شده و توصیه می‌شود آن را همین فروشگاه دانلود کنید. ولی اگر به هر دلیل نتوانستید، نام آن را در اینترنت جستجو کنید و سعی کنید از سایت‌های معتبر دانلود کنید.

Install Droid Hardware Info

image راهنمای پیدا کردن مدل پردازندهی گوشی ARM یا ARM64 یا x86

تکفارس آی آر

اکنون که این اپلیکیشن را دانلود و روی گوشی نصب کردید، آن را اجرا کنید و مشخصاتی که در کادر‌های CPU Architecture و Instruction Sets نوشته شده را بخوانید. ممکن است این نوشته‌ها برای شما کمی ناآشنا به نظر برسند، به همین دلیل لیست کوتاه زیر را برای شما تهیه کردیم. مشخصاتی را که در این دو کادر میبینید را با لیست زیر مطابقت دهید تا نوع و معماری پردازنده‌ی گوشی خود را بفهمید. به عنوان مثال اگر در این دو کادری که گفته شد، عبارت armeabi را مشاهده کردید، یعنی نوع پردازنده‌ی گوشی شما ARM است.

image راهنمای پیدا کردن مدل پردازندهی گوشی ARM یا ARM64 یا x86

ARM: ARMv7 or armeabi

ARM64: AArch64 or arm64

x86: x86 or x86abi

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر