تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

درست است که قاب‌ها را برای طرح‌های نقاشی یا عکس‌ها می‌سازند اما گاهی فریم‌ها خودشان به‌تنهایی تکمیل‌کننده زیبایی خانه هستند و می‌توان از آنها به عنوان عناصر تک در دکوراسیون خانه استفاده کرد. البته شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما این احساس فقط برای یکی، دو روز اول است بعد خیلی زود به آنها عادت می‌کنید. نکته اینجاست که برای این کار هنری متفاوت باید رنگ قاب‌ها از یک خانواده و شکل و اندازه آنها متفاوت باشد. یادتان بماند، رنگ قاب‌ها اگر طلایی است همه باید طلایی باشند و اگر سفید همه سفید ولی مدل و شکل قاب‌ها و حتی چیدمان آنها روی دیوار دیگر اهمیتی ندارد.

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

تا امروز نصب تابلوهای خانه با هر شکل و شمایلی فقط یک قانون داشت؛ اینکه تابلوها باید روی دیوار و بالا نصب می‌شدند. حالا جایی نزدیک سقف یا کمی پایین‌تر فرقی نداشت؛ مهم این بود که تابلوها باید روی دیوارها خودنمایی می‌کردند. اما این روزها به مدد آمدن فضاهای هنری به خانه‌ها قانون‌ها هم عوض شده‌ است؛ مثلا اینکه می‌شود دیگر منتظر یک تابلو بالای دیوار نبود و می‌شود تابلوها را پایین دیوار هم نصب کرد به‌خصوص تابلوهایی با فریم‌های بسیار ساده و طرح‌هایی خاص!

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

تکفارس آی آر

تیغه دیوار عجیب‌ترین جا برای نصب قاب عکس‌های خانه است. فقط کافی است از هر قاب عکس دو عدد تهیه کنید و لبه راست و چپ هر کدام را ‌بردارید و آنها را در لبه دیوار خالی خانه کنار هم بگذارید. به این ترتیب قاب عکس‌هایی با ظاهری متفاوت خواهید داشت. برای جلوه دادن به این قاب‌ها می‌توانید اندازه عکس‌ها را به اندازه طول دو قاب چسبیده به هم سفارش دهید. این طوری وقتی عکس درون دو قاب قرار می‌گیرد و وسط لبه دیوار شکسته می‌شود امتداد دارد و نگاه ناظر را به خودش جلب می‌کند. این قاب‌ها می‌توانند در اندازه‌های متفاوت باشند ولی بهتر است جنس و رنگ‌شان یکی باشد.

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

تازگی‌ها به دوربین‌های عکاسی قابلیتی عجیب داده‌اند؛ اینکه وقتی تصویری را ثبت می‌کنند صدای آدم‌های توی عکس را هم ضبط کنند؛ این‌طوری هر وقت عکس آنها باز شود صدای‌شان هم شنیده می‌شود. این کار را می‌شود با قاب عکس‌های خانه کرد. کافی است کنار عکس‌های خانوادگی یکی، دو جمله خاطره‌ساز از طرف را هم روی کاغذ با فونت خاص پرینت بگیرید؛ در قاب بگذارید و کنار عکس‌ها بچسبانید. به این ترتیب با دیدن عکس توی قاب و نوشته کنارش کلی خاطره یادتان می‌آید.

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

تا پیش از اینها بشقاب‌های عتیقه جای‌شان در بوفه جاظرفی خانه بود؛ جای امنی که یادگاری‌های خانواده را به خوبی نگهداری می‌کرد. اما حالا می‌شود بشقاب‌های عتیقه را جور دیگری به رخ کشید. می‌شود آنها را به جای قایم کردن در بوفه‌ها، روی دیوار نصب و هر روز و هر ساعت از دیدن‌شان حظ کرد بدون اینکه نگران چیدمان یا نحوه نصب‌شان باشید. بشقاب‌های دکوری روی دیوار هیچ قاعده‌ای برای نصب ندارند فقط کافی است کمی تنوع رنگ و طرح به آنها بدهید. بد نیست امروز به سمساری‌ها سری بزنید و با بشقاب‌های عتیقه خانه‌ای متفاوت بسازید.

www.takfars.ir

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

کافه‌های کوچک پاریس را به یاد می‌آورند وقتی که با گچ‌های سفید و رنگی منوی روز را می‌نویسند و دم در می‌گذارند. با این هدف که منو شاید هر روز تغییر کند. حالا شما هم می‌توانید این تخته‌سیاه‌های قدیمی پر‌خاطره را به خانه بیاورید یا روی دیوار آشپزخانه یا دیوار اتاق پذیرایی وصل کنید. روی آن هم یا عکس بگذارید یا اگر خیلی اهل هیجان هستید هر روز یک پیغام یا جمله خاص بنویسید. تخته‌سیاه‌ها در خانه‌ها می‌توانند هم یک قاب زیبا باشند و هم جایی برای ثبت دستخط‌ها و یادگاری‌های دوستان.

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

در دکوراسیون خانه مهم شکستن ساختارهای قدیمی نیست. مهم این است که شما تابوهای همیشگی را چطور می‌شکنید؛ مثلا هیچ‌کسی از اینکه شما یک دیوار خانه را پر از قاب عکس‌های ریز و درشت کنید خسته نمی‌شود اما اگر این قاب‌ها از نظر ظاهر همخوانی نداشته باشند آن وقت ظاهری شلخته به خانه می‌دهند. با این اوصاف خیلی راحت می‌توانید یک دیوار خانه را پر از عکس‌های ریز و درشت کنید؛ دیواری که حتی ممکن است تا پایین هم عکس داشته باشد فقط مهم این است که عکس‌ها چطور انتخاب شده و در چه قاب‌هایی قرار گرفته باشند.

image راهنمای نصب تابلو روی دیوار به مدل های شیک

قاب‌های دوقلو یا برای بالای کاناپه‌ها در اتاق نشیمن مناسب هستند یا بالای سردر اتاق‌خواب. دو قاب هم‌شکل با طرح‌هایی متفاوت اما همخوان؛ این نکته‌ای است که باید در زمان نصب قاب‌های دوقلو به آن توجه کنید. البته مساله دیگری هم هست اینکه قاب‌های دوقلو به فضایی بزرگ نیاز دارند و گرنه اتاق خواب یا پذیرایی کوچک شما را کوچک‌تر از قبل نشان می‌دهند برای اینکه کار اصلی قاب‌های یک دست در کنار هم کوچک‌سازی فضاست؛ هر چند که تصویر متفاوت‌شان بیشتر خانه را به یک گالری هنری تبدیل می‌کند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر