تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور برای هدیه به خانم ها طلای مناسب بخریم

image چطور برای هدیه به خانم ها طلای مناسب بخریم

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد.

برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

صابون مد به تن صنعت طلا و جواهر هم خورده و همواره شاهد طراحی های جدید از طراحان این صنعت هستیم. بر خلاف سال های گذشته که طلای سفید خیلی مورد توجه بود، امسال طراحان صنعت طلا و جواهر به دلیل رونق بخشیدن به این صنعت و ایجاد تنوع بیشتر از رنگ زرد و رز گلد در طراحی های خود استفاده کرده اند و برای خانم هایی که پیرو مد روز هستند خرید این رنگ ها بیشتر از طلای سفید توصیه می شود. استفاده از طلا روی چرم و استفاده از سنگ های مصنوعی هم یکی از راه هایی است که علاوه بر ایجاد سبک، به علاقه مندان طلا این امکان را می دهد با بودجه ای که در اختیار دارند یک طلای به روز و مناسب برای خودشان یا برای هدیه دادن تهیه کنند.

عیار طلا

تکفارس آی آر

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران بهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل ۲۴ بیان می شود برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹/۹۹ درصد طلا و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران از عیار ۱۸ استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین ۲۰تا ۲۴ متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار ۱۴ استفاده می شود.

طلاهای خارجی

برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

بهترین راه برای خرید جواهرات

به طور کلی ۴نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و… که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل میکند. اینکه هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش پیدا میکند. زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است. برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و… نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که میماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر میکنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

www.takfars.ir

مزد ساخت

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر میگذارد. معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمیکنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر