تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای تصویری بهترین حالت خوابیدن در شب

image راهنمای تصویری بهترین حالت خوابیدن در شب

خوابیدن به روی شکم (دمر)

اثرات مثبت: این حالت خوابیدن نه تنها تاثیر خوبی ندارد، بلکه مضر هم است.

اثرات منفی: این حالت خوابیدن خطرات زیادی برای سلامتی بدن دارد.

تکفارس آی آر

متاسفانه خوابیدن به روی شکم و فرو کردن سر در بالشت ایده ال‌ترین حالت خواب برای خیلی‌هاست، اما متخصصان معتقدند که این راحت‌ترین کار برای شروع یک صبح دردناک است.

با این حالت خوابیدن، شکم به سمت پایین کشیده می‌شود و انحنای ستون فقرات بسیار آسیب می‌بیند. سر به‌صورت ۹۰ درجه روی بالشت فرو می‌رود و علاوه بر اینکه نفس کشیدن سخت‌تر می‌شود و کابوس‌های شبانه زیاد می‌شوند فشار زیادی به گردن وارد می‌شود.

خوابیدن به روی شکم، قوس کمر را پس از مدتی زیاد میکند و موجب می شود که سرتان هر روز به یک سمت خم شود که خود باعث آسیب به گردن و چین و چروک صورت تان می شود.

به علاوه با فشاری که به عصب های شما وارد می آورد، موجب خواب رفتن (بی حسی) بدن تان می شود.

برای کمتر کردن آسیب این حالت خوابیدن، بهتر است بالش های نرم و پفی خودمان را با یک بالشت نازک‌تر و مسطح‌تر عوض کنیم. این کار باعث می‌شود گردن ما بیش از حد بالا قرار نگیرد و ستون فقرات کمتر آسیب ببیند.

www.takfars.ir

علاوه بر این، با قرار دادن دو بالش نازک زیر لگن مانع از فشار زیاد به قوس کمر شوید. این کار تقسیم وزن را در بدن هم‌تراز می‌کند و ستون فقرات با بقیه اعضای بدن هم‌سطح می‌شود.

image راهنمای تصویری بهترین حالت خوابیدن در شب

خوابیدن به پشت

اثرات مثبت: این حالت خوابیدن، وزن بدن شما را متعادل و ارگان های درونی تان را تنظیم می نماید. از گردن درد و کمردرد نیز جلوگیری میکند. فقط یادتان باشد بالشی زیر زانوهایتان بگذارید تا کمرتان آسیب نبیند.

در حالت خوابیدن به پشت، صورت شما به سمت بالاست و وزن بدن شما به طور کاملا مساوی در ستون فقرات شما تقسیم می شود.

به پشت خوابیدن باعث می‌شود که جاذبه زمین صورت و قفسه سینه شما را به سمت پایین بکشد.

این حالت بهترین حالت خوابیدن برای کسانی هست که از مشکل ریفلاکس اسید معده رنج می‌برند. وقتی سر شما کمی بالاتر قرار دارد معده شما زیر مری قرار می‌گیرد و احتمال اینکه اسید و مواد غذایی داخل معده به سمت بالا بیاید خیلی کمتر است.

با خوابیدن به پشت می‌توان چین و چروک شدن پوست صورت را به حداقل رساند.خوابیدن به پهلو از درد گردن و ستون فقرات می کاهد، خروپف کمتر می‌شود و برای خوابیدن در دوران بارداری مناسب است

اثرات منفی: اگر در خواب خر و پف میکنید، بهتر است به پهلو بخوابید، زیرا خوابیدن به پشت خروپف تان را زیاد میکند.

همچنین اگر از مشکل تنگی نفس در خواب آپنه خواب رنج می‌برید، به پشت خوابیدن باعث می‌شود گلو و شکم شما بر اثر جاذبه زمین به سمت پایین کشیده شود و نفس کشیدن را سخت‌تر می‌کند. پس به پهلو بخوابید

تک فارس

image راهنمای تصویری بهترین حالت خوابیدن در شب

   

خوابیدن به پهلو

اثرات مثبت: هنگام خوابیدن به پهلو، با قرار دادن یک بالش بین دو پای تان می توانید از فشاری که به کمرتان وارد می شود، جلوگیری کنید. قرار دادن یک بالش زیر گردن نیز ضروری است.

خوابیدن به پهلو از درد گردن و ستون فقرات می کاهد، خروپف کمتر می‌شود و برای خوابیدن در دوران بارداری مناسب است.

اگر از سوزش معده رنج می برید، برای کاهش درد، به پهلوی چپ خود بخوابید.

در کل خوابیدن به پهلوی چپ بهتر است، زیرا خوابیدن به پهلوی راست مانع از حداکثر گردش خون در بدن می‌شود و رگ‌های خونی بدن مدام در طول شب تغییر حالت می‌دهند تا به خاطر عدم گردش خون کافی، فشار کمتری تحمل کنند. به همین خاطر باوجود خوابیدن همچنان احساس خستگی می‌کنید.

با خوابیدن به پهلوی چپ، بدن راحت‌تر کار گردش خون از قلب را انجام می‌دهد.

اما اگر عادت به خوابیدن به پهلوی چپ ندارید و ناخودآگاه به پهلوی راست خود می‌چرخید، بهتر است که یک بالش نرم و مسطح بین زانوهایتان بگذارید. این کار باعث می‌شود که باسن و مفاصل بدن هم‌تراز باشند و وزن به‌صورت کاملا مساوی در سطح بدن تقسیم شود.

این توزیع وزن باعث می‌شود فشار کمتری به قلب وارد شود و خواب به‌مراتب آرام‌تری خواهید داشت.

T A K F A R S

اثرات منفی: شانس به شما روی آورده است، زیرا این حالت خوابیدن هیچ تاثیر منفی بر بدن شما نخواهد داشت.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر