تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای انتخاب و خرید کفش مناسب پای شما

۱. برای خرید کفش زیاد سحر‌خیز نباشید و سعی کنید خریدتان را در انتهای روز انجام دهید، چون پیاده‌روی در طول روز باعث می‌شود پایتان ورم کند و بزرگتر شود.

۲. قالب کفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین فقط با توجه به سایز کفش، آن را نخرید.

۳. هرگز کفشی را که تنگ است به خیال اینکه جا باز می‌کند، نخرید.

۴. از خرید کفش‌هایی که پاشنه خیلی بلند با کفی بسیار ضخیم دارند، خودداری کنید.

۵. کف زیر کفش نباید کاملا صاف باشد. بهتر است کف کفش آجدار باشد تا از لیز خوردن جلوگیری کند..

تکفارس آی آر

۶. یادتان باشد بهترین قالب کفش مدلی است که یک تا ۲‌سانتی‌متر پاشنه داشته باشد و قسمت جلویی آن گرد باشد و بدترین مدل کفش مدلی است که بیش از ۳‌سانتی‌متر پاشنه داشته باشد و نوک‌تیز باشد.

۷. قسمت جلویی کفش که فضای لازم برای حفظ انگشتان را تامین می‌کند، باید گرد باشد. مدل‌های به اصطلاح نوک تیز فضای کمی‌را برای انگشتان تامین می‌کنند و به همین علت توصیه نمی‌شود.

۸. کفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد. کفش‌هایی که سفت و انعطاف‌ناپذیرند مانع راه رفتن طبیعی می‌شوند و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شوند.

۹. صندل‌های لاانگشتی که در فصل تابستان بسیار متداول هستند، انتخاب خوبی نیستند. پوشیدن این مدل‌ کفش باعث تغییر در نحوه حرکات عادی و طبیعی می‌شود و در نهایت به پاها و زانو آسیب می‌رسانند.

۱۰. کفش‌های روباز، مچ پا را نگه نمی‌دارد. این کفش‌ها به خصوص برای کودکان ایمنی چندانی ندارند.

www.takfars.ir

۱۱. توجه داشته باشید فضای اضافی جلوی کفش باعث می‌شود که پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بین نوک ‌بلندترین انگشت پا و نوک کفش حدود یک سانتی‌متر فاصله باشد.

۱۲. جنس رویه کفش بسیار مهم است. بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است. چرم طبیعی، به علت دارا‌بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون و داخل کفش را فراهم می‌کند. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق کردن بیش از حد آن می‌‌شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر