تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای انتخاب درب ورودی مناسب برای واحد های آپارتمان

image راهنمای انتخاب درب ورودی مناسب برای واحد های آپارتمان

برای انتخاب درب ورودی و لابی آپارتمان ۶ فاکتور اساسی و ویژگی مهم مطرح است که عبارتند از:

عایق صوتی و حرارتی

شکل و وزن مناسب

استحکام بالا

تکفارس آی آر

مناسب با اقلیم

ضد سرقت

درب ورودی: عایق صوتی و حرارتی

یکی از ویژگی های مهمی که باید درب ورودی آپارتمان آن را دارا باشد، عایق صوتی و حرارتی بودن است. درب ورودی باید از انتقال سر و صدای محیط به داخل خانه یا بالعکس جلوگیری کند. هم چنین این درب اصلی باید عایق حرارتی و حریق باشد تا در صورت بروز آتش سوزی از انتقال آتش به بیرون خانه و کل آپارتمان جلوگیری کند.

درب ورودی: شکل و وزن مناسب

www.takfars.ir

شاید در نگاه اول این ویژگی مهم به نظر نیاید، اما باید گفت که وزن درب ورودی آپارتمان تا حدودی در تامین امنیت آن تاثیرگذار است. هم چنین ظاهر درب ورودی باید همسو و متناسب با معماری ساختمان باشد. شرکت امیر درب برای حل این مساله دست به طراحی درب های مختلفی با ظاهر متفاوت و مناسب با فضاهای مختلف زده است.

درب ورودی: استحکام بالا

درب های ورودی آپارتمان به دلیل رفت و آمد بسیار، اسباب کشی و برخورد اشیاء همواره در معرض آسیب قرار دارند، پس هنگام انتخاب درب ورودی برای آپارتمان به دنبال درب هایی باشید که از مقاومت بالاتری در برابر ضربه و خش برخوردار باشند.

درب ورودی: مناسب با اقلیم منطقه

طبق گفته ی شرکت امیر درب باید در انتخاب درب ورودی آپارتمان پیش از هر چیزی به اقلیم منطقه توجه کرد. درب هایی که برای مناطق خشک و سردسیری استفاده می شوند با درب هایی که برای مناطق مرطوب به کار می روند باید متفاوت باشند. در غیر این صورت عمر مفید درب های تولیدی در برخی مناطق کشور کاهش پیدا میکند.

درب ورودی: ضد سرقت

برای تامین امنیت یک ساختمان لازم است که درب ورودی آپارتمان از نوع ضد سرقت باشد و به جرات می توان گفت انتخاب یک درب ضد سرقت یا بهتر بگوییم درب ایمن نه تنها ضریب امنیت ورودی آپارتمان را بالا خواهد برد، بلکه به خاطر ساختار درب های ضد سرقت می توان با استفاده از عایق های صوتی و حرارتی در فضای میانی درب، بسیاری از فاکتورهای ذکر شده قبلی را نیز تحت پوشش قرار داد.

انتخاب درب داخلی

جدای از انتخاب درب ورودی و درب لابی که اهمیت خاص خود را دارد، نباید از اهمیت بالای انتخاب درب داخلی هم غافل ماند. برای انتخاب درب داخلی باید به جنس درب، ظاهر آن، رنگ درب و مخصوصا دکوراسیون داخلی خانه توجه داشت، چرا که قرار است این درب های داخلی علاوه بر جدا کردن فضاها و تعیین حریم، نقش ویژه ای هم در دکوراسیون داخلی منزلداشته باشند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر