تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای استفاده از خودپرداز به طور کاملا امن و مطمئن

یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز پرداخت پول در دو مرحله است. مثلا اگر قصد شما برداشت ۸۰ هزار تومان است دستگاه ممکن است ۵۰ هزار تومان آن را در مرحله اول و ۳۰ هزار مابقی را چند لحظه بعد تحویل دهد اما برخی افراد بدون توجه به صفحه مانیتور، برای رفع مشکل خود یا به بانک مراجعه میکنند و یا غافل از اینکه دستگاه با چند ثانیه تاخیر بقیه پول درخواستی شان را پرداخت میکند محل را ترک میکنند.
رسیدتان را بردارید
بعد از انجام تراکنش فورا محل را ترک نکنید. دستگاه خودپرداز برای انجام هر عملیاتی به شما رسید تحویل می هد. چنانچه هر اشتباهی هنگام انجام تراکنش رخ داده باشد با این رسید راحت‌تر می توانید موضوع را پیگیری کنید.
پرداخت قبوض، خرید شارژ، انتقال وجه
پرداخت قبوض، خرید شارژ،انتقال وجه، سه تراکنشی هستند که موارد انجام آن ها با استفاده از دستگاه خودپرداز بسیار زیاد است. اما در هنگام خرید شارژ حتما به مبلغ خرید که به ریال است توجه کنید و مثلا بجای ۲۰ هزار ریال ۲۰۰ هزار ریال را انتخاب نکنید.

هنگام پرداخت قبوض نیز باید توجه کنید که شناسه قبض حتما درست باشد چون دستگاه به شما اخطار "شناسه اشتباه" را نمی دهد به این ترتیب ممکن است شما قبض دیگری را پرداخت کرده باشید. همچنین در هنگام انتقال وجه علاوه بر مبلغ مورد انتقال، توجه به اسم شخصی که قرار است پول را به کارت او منتقل کنید بسیار حائز اهمیت است.
انتخاب رمز و زبان مناسب
انتخاب رمز مناسب و بخاطر سپردن آن مشکلات شما را در استفاده از دستگاه خودپرداز کمتر میکند. مثلا رمزی انتخاب کنید که اگر کارت بانکی تان را گم کردید دسترسی به رمز آن راحت نباشد. همچنین نباید هرگز رمز خود را در کنار کارتتان نگه دارید. انتخاب زبان فارسی کار با دستگاه را برای شما راحت تر میکند چون به این ترتیب احتمال انتخاب گزینه نادرست را کاهش می دهد.
و نکته آخر اینکه بعد از سه بار اشتباه کارت شما می سوزد و برای تعویض آن باید به یکی از شعب بانکی مراجعه کنید که کارت تان به نام آن بانک است نه بانکی که از خودپرداز آن استفاده کرده اید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر