تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راز های افزایش امنیت پسورد های شخصی

تحقیقات موسسه کانادایی Deloitte نشان می دهد۹۰ درصد از پسوردهای ایجاد شده توسط کاربر نهایی، فقط چند ثانیه از وقت یک هکر را می گیرد.

رمزهای عبور قوی به رمزهایی گفته می شود که از ۸ کارکتر بیشتر باشد.

آسیب پذیریهای مرتبط با پسورد در طول سالیان دراز همان هایی است که همیشه وجود داشته است. بعنوان مثال دو رمز “password” و “۱۲۳۴۵۶” رمزهای مورد علاقه کاربران چند اکانته یا کاربران دارای چند اکانت مختلف است. الگوهای پسورد برای کاربران چند اکانته اغلب شبیه به هم هستند.

از طرف دیگر سخت افزار و نرم افزار هکرها در طول سالیان اخیر بسیار پیشرفت کرده و قوی تر شده اند.

همچنین متد موسوم به Crowd-Hacking نیز به هکر ها کمک میکند تا پسوردها را زودتر بدست بیاورند. این متدهزاران ماشین را بهم پیوند زده تا امر محاسبه و حدس در نرم افزارهای brute force را تسهیل بخشد.

تکفارس آی آر

نکاتی که موسسه کانادایی بدانها اشاره کرده همانهایی هستند که در گزارش خانم مالر در هفته گذشته آمده بود بدین معنا که کاربران نهایی ناعادلانه تحمل بار ایجاد رمزها را بر عهده دارند در حالی که کمپانی ها میتوانند به جای فشار بر کاربر نهایی، پالیسی های انتخاب پسورد روی سرورهای خود را سخت تر کنند.

کمپانی کانادایی با توجه به این موارد پیشنهاد دیگری دارد.

کمپانی Deloitte چند کاناله کردن پسورد را چاره جویی مناسبی می داند که در استفاده هم زمان از توکن، بیومتریک، ارسال رمز از طریق اس ام اس خارج از باند مانیتور شده می توان انها را یافت.

همچنین پالیسی و مانیتور کردن کنار این رهیافت می تواند موثر باشد.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر