تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راز داشتن دندان هایی سفید و براق در این مقاله است

image راز داشتن دندان هایی سفید و براق در این مقاله است

به وسیله ی نصف قاشق جوش شیرین ، نصف قاشق چای خوری نمک آشپزخانه و کمی آب ، خمیری تهیه کنید . این خمیر را به عنوان یک خمیر دندان طبیعی روی دندان ها بزنید تا از زردی و لکه های دندان خلاص شوید. این روش را یک یا دوبار در هفته انجام دهید . علاوه بر این می توانید دندان های خود را با ترکیبب جوش شیرین و آبلیمو بشویید. البته استفاده ی طولانی مدت از جوش شیرین ممکن است برای دندان ها بسیار مخرب باشد.

در توت فرنگی موادی مثل مالیک اسید وجود دارد که موجب سفیدی دندان ها می شود. پس برای داشتن دندان های سالم توت فرنگی بخورید ، همچنین می توانید یک توت فرنگی را به شکل خمیر در آورید و دندان ها را با آن تمیز کنید. البته بعد از استفاده از خمیر توت فرنگی ، دندان ها را با آب بشویید و یا آنها را با خمیر دندان معمولی مسواک بزنید ، زیرا میوه هم قند و هم اسید دارد. خوردن اسفناج ، بروکلی و دیگر سبزیجات با رنگ سبز تیره در سلامت دندان ها بسیار موثرند.

قسمت داخلی پوست پرتغال یا لیمو را به صورت روزانه و برای تقریبا یک هفته روی دندان ها بمالید . پوست این مرکبات خاصیت سفید کنندگی دارند . ترکیب آب پرتغال و نمک هم برای سفید شدن دندان ها مناسب است.

می توانید با روشی که در طب آیورودا از آن استفاده می شد دندان های سفید و درخشان داشته باشید . این تکنیک روغن کشی نام دارد . برای استفاده از این روش باید یک قاشق چایخوری از روغن مورد نظر را در دهان خود برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بچرخانید و سپس آن را دور بریزید . روغن را غرغره نکنید . در آخر هم دندان ها را با آب شسته و مسواک بزنید. برای این منظور روغن آفتابگردان تصفیه نشده بسیار مفید است. همچنین می توانید از روغن کنجد ، نارگیل و یا زیتون استفاده نمایید. علاوه بر سفیدی دندان ها ، این کار به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و سم زدایی کمک میکند.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر