تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رازهای جالب رنگ آبی و لباس های آبی رنگ

image رازهای جالب رنگ آبی و لباس های آبی رنگ

انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممکن است متخصص طراحی لباس ترکیب رنگی را برای لباس بپسندد ولی پسند دیگران چیز دیگری باشد. متخصص‌ طراحی لباس رنگ‌هایی را کنار هم می‌چیند که با هم هماهنگ باشند چون هماهنگی در رنگ لباس می‌تواند تصویر بهتری از شخص نشان دهد.

بیشتر افراد به دلیل علاقه به یک رنگ خاص بیشتر لباس‌ها‌یشان را در آن مایه انتخاب می‌کنند در حالی‌که از قدرت رنگ‌ها و توانایی تاثیرگذاری آنها بر شخصیت خود بی اطلاع هستند. واقعیت این است که آنچه در هر ملاقات، پیش از چیزهای دیگر به چشم بیننده می‌رسد، لباس و رنگ لباس طرف مقابل است. بنابراین رنگ‌ها می‌توانند علاوه بر ایجاد اثرات متفاوت بر خلق و خوی افراد، بر روابط آنها با دیگران نیز تأثیر بگذارند.

پوشیدن لباس‌های روشن باعث می‌شود شخص انرژی مثبت را انتقال دهد و عشق و بالندگی را به اطراف خود پخش کند. آبی رنگ آسمان و دریاست و لباس‌های آبی آرامش را القاء می‌کنند. اگر شما یک پیراهن یا روسری آبی روشن بپوشید، جوان و پرانرژی به نظر می‌آیید. به همین دلیل است که از این رنگ در طراحی لباس‌های ورزشی زیاد استفاده می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن باعث افزایش روحیه و ایجاد حالت شادابی، به ویژه پس از روزهای غمگین زمستان می‌شود.

image رازهای جالب رنگ آبی و لباس های آبی رنگ

تکفارس آی آر

آبی پررنگ نشانه وقار است بنابراین گوشواره‌ها و گردنبندهایی از این رنگ شخص را سنگین‌تر جلوه می‌دهد. آبی نشانه نظافت و پاکیزگی نیز هست، به همین دلیل است که بسیاری از دندانپزشکان و کادر بهداشتی از این رنگ در لباس‌هایشان استفاده می‌کنند.

هرچند استفاده از رنگ‌های ملایم در طراحی لباس خانم‌ها، شخصیت آنها را ملایم‌تر نشان می‌دهد اما استفاده کامل از مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد احساس منفی را به بیننده منتقل می‌کند، بنابراین استفاده از رنگ‌های گرم و زنده در ترکیب لباس کار مناسبی است.

برای ایجاد هماهنگی بین لباس آبی و لباس‌های دیگر می‌توان از رنگ‌های مکمل استفاده کرد. نارنجی رنگ مکمل آبی است و زمانی که کنار آن قرار می‌گیرد از سرمای آبی کاسته و شور و هیجان را به آن اضافه می‌کند. همچنین استفاده از رنگ بنفش یا قهوه‌ای در کنار آبی برای کسانی مناسب است که به رنگ‌های گرم و زنده علاقه نداشته و در عین حال می‌خواهند از سردی لباس‌های خود کم کنند.

رنگ آبی معمولاً در دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، چون افراد در اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند. همچنین در موقعیت‌های شغلی باعث جلب اعتماد طرف مقابل به شما می‌شود.

آبی یکی از رنگ‌هایی است که باعث کاهش اشتها می‌شود و در بعضی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که از بشقاب‌های آبی برای خوردن غذا استفاده شود. به‌طور کلی رنگ آبی نشان‌دهنده آرامش، معنویت و پارسائی است و اغلب نشانه تکامل روحی و معنوی است.

www.takfars.ir

رنگ آبی احساس سرما را در بدن به‌وجود می‌آورد به همین جهت، در درمان تب و التهابات پوستی مؤثر است و با متعادل کردن حرارت بدن و کاهش گرمای آن به رفع این مشکلات کمک می‌کند. رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن شده و فشارخون را پائین آورد. این رنگ در افراد عصبی یا کسانی که اختلال خواب دارند و همچنین در درمان رماتیسم، سردرد، گرفتگی عضله و سوختگی نیز کاربرد دارد.

طیف‌های گوناگون رنگ آبی تاثیرات متفاوتی بر بیننده دارند. آبی آسمانی با میزان استفاده اکسیژن بدن در ارتباط است. رنگ آبی روشن به شدت خاصیت گندزدایی و میکروب‌کشی داشته و بدن انسان به کمک این رنگ می‌تواند تمام ناراحتی‌‎های روحی، افسردگی و بیماری‌های ذهنی را از بین ببرد. آبی‌ روشن یادآور آسمان و رنگ صلح و آرامش بوده و نشانه فرد صادق، درست‌کار و وفادار و نشان‌دهنده قدرت بالای تجسم و شهود است.

آبی لاجوردی در رفع بیماری‌های روحی و فیزیکی بسیار مفید است. این رنگ به‌دلیل ارتباط با مرکز چاکرای عصبی باعث ایجاد تعادل در سیستم عصبی نیز می‌شود. نیروی رنگ لاجوردی خون را تصفیه می‌کند و بر روی سینوس‌های صورت تاثیر مثبت دارد. تابش رنگ لاجوردی می‌تواند کبودی، کک و مک، آبله ،جوش، آکنه و… را از بین ببرد. علاه بر اینها رنگ لاجوردی خاصیت سکون و آرامش‌بخشی بسیاری دارد، اما باید توجه داشت که استفاده زیاد از رنگ لاجوردی می‌تواند بی‌مسئولیتی و بی‌قیدی در فرد ایجاد نماید. همچنین آبی لاجوردی گرفتگی عضله و اضطراب را برطرف می‌کند.

آبی نیلی تنها رنگی است که با انرژی فوق‌العاده خود تمامی بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد. رنگ نیلی خاصیت آرام بخشی بسیار قوی دارد و در رفع و درمان تب‌های شدید بسیار موثر است.

سرمهای روشن طیف غلیظ و تیره آبی است و بهترین انرژی را در رفع بحران‌ها و ناراحتی‌های روحی دارد. سرمه‌ای روشن روح نشاط و سرزندگی را به انسان تزریق می‌کند و میکروب را از بدن دفع می‌کند. این رنگ در حفظ سلامتی پوست بسیار مفید است و در رفع خستگی‌های جسمانی و بیماری‌های گوش نیز موثر است.

محصولات معتبر
محصولات معتبر