تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

رابطه صمیمی با دوستان آیا برای سلامتی مفید است

image رابطه صمیمی با دوستان آیا برای سلامتی مفید است

آیا می‌دانستید که داشتن دوستان خوب و صمیمی می‌تواند طول عُمر ما را هم افزایش بدهد؟.‌

محققان استرالیایی در یکی از مطالعات اخیرشان، رابطه بین دوستی‌های صمیمی و طول عُمر افراد را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند. یافته‌های آنان نشان می‌دهند که داشتن دوستان صمیمی و خوب، این شانس را به ما می‌دهد که زندگی طولانی‌تری را تجربه کنیم. نکته دیگر این‌که تاثیر دوستان صمیمی در این زمینه، حتی از تاثیر فرزندان و اعضای خانواده هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رازهای افزایش طول عمر محققان تصور می‌کنند که اثرگذاری ویژه دوستان به این واقعیت برمی‌گردد که آنان در طول زندگی ما، نقش بیشتری در شکل‌گیری تصمیم‌ها و انتخاب‌های مهم دارند. علاوه بر این، محققان می‌گویند که داشتن دوستان خوب و صمیمی، احتمال تصمیم‌گیری‌های پُرخطر را در زندگی ما کمتر می‌کند. به نظر محققان، داشتن دوستان اینترنتی زیاد در سطح شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌تواند برای سلامت روانی افراد مضر باشد و افراد را با استرس مواجه کند. بنابراین، نمی‌توان داشتن دوستان اینترنتی را به افزایش طول عُمر مرتبط دانست. به‌علاوه، محققان تاکید می‌کنند که داشتن تعداد زیادی از دوستان اینترنتی، احتمال شکل‌گیری فضای توهین‌آمیز بین آنان را افزایش می‌دهد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر