تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دسر شیرین بعد از غذا چاق کننده است

image دسر شیرین بعد از غذا چاق کننده است

‌وقتی که شما غذای کافی در وعده ناهار یا شام می‌خورید،‌ دیگر نباید کالری اضافی از طریق مصرف شیرینی یا شکلات دریافت کنید. اگر عادت به خوردن شیرینی، شکلات یا دسرهای شیرین مانند کیک، بستنی، انواع ‌ژله یا کارامل بعد از صرف غذا درشما نهادینه شود، آن وقت است که باید نگران بالا رفتن وزنتان شوید؛ به خصوص زمانی که برای خوردن یک وعده دسر شیرین، چیزی از حجم غذا یا دریافت کالری روزانه‌تان کاهش ندهید.

پس اگر علاقه شدیدی به مصرف یک دسر شیرین و با حجم کم دارید یا باید حجم وعده غذایی‌تان را کاهش دهید تا بتوانید آن دسر را بخورید یا باید میزان فعالیت‌های فیزیکی‌تان را در طول روز افزایش دهید. مثلا اگر قرار باشد حجم غذای مصرفی‌تان را کم نکنید و پس از صرف غذا، یک برش کیک هم بخورید،‌ برحسب اندازه کیک باید حدود ۲-۱ ساعت فعالیت فیزیکی داشته باشید تا کالری مازاد ناشی از مصرف کیک را در بدنتان بسوزانید و چاق نشوید.

از طرفی هم متاسفانه این باور غلط در میان بسیاری از مردم ما وجود دارد که خوردن شیرینی پس از صرف غذا باعث هضم بهتر آن می‌شود. سوال من از کسانی که این ادعا را دارند، این است که آخر چطور خوردن یک ماده شیرین،‌ چرب و سرشار از کالری بعد از یک وعده غذای کامل می‌تواند کمکی به هضم غذا بکند؟ مصرف دسرهای شیرین پس از غذا، فقط باری به معده اضافه می‌کند و ربطی هم به هضم بهتر غذا ندارد بنابراین بهتر است کم‌کم این عادت غذایی را کنار بگذارید.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر