تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستگاه الپتیکال چیست و اثر جالب آن برای لاغر شدن سریع

تمرین با دستگاه الپتیکال، هم بی صداتر است، و هم راحت تر. اگر آنقدر از دستگاه الپتیکال خوشتان می‌آید که حاضرید برای خرید یک دستگاه با کیفیت هزینه کنید، می‌توانید مزایای بسیار آن را با خود به خانه ببرید. اما چه مزایایی؟

دستگاه‌های الپتیکال، یکی از ملایم ترین دستگاهها در باشگاه باشند. تمام کاری که شما باید انجام دهید، گذاشتن پاها روی پدال و راه رفتن یا دویدن به کمک آن است. از آنجا که پاهای شما هرگز از روی پدال‌ها برداشته نمی‌شوند، مجبور نیستید ضربه‌ی تکراری ناشی از هر گام روی یک تردمیل را تحمل کنید.

عملکرد

یکی از عملکردهای اصلی دستگاه الپتیکال و احتمالا مهمترین آن، فشار آوردن به سیستم قلبی عروقی شماست. قلب شما مانند هر عضله دیگر، از طریق قوی‌تر شدن، به سطوح مناسب فشار پاسخ می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌کند که برای دستیابی به مزایای سلامتی، شما باید حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرین قلبی عروقی متوسط یا ۷۵ دقیقه تمرین قلبی عروقی شدید در هر هفته انجام دهید. تمریناتی که توسط مربی‌های حقیقی طراحی شده‌اند و نظارت بر ضربان قلب که در برخی از دستگاه‌های الپتیکال وجود دارند، به شما کمک می‌کنند شدت تمرین‌تان را دنبال و کنترل کنید.

عضلات بکار گرفته شده

تکفارس آی آر

دستگاه‌های الپتیکال روی عضلات چهارسر، سرین و همسترینگ کار می‌کنند. عضلات پشت ساق پایتان نیز بکار گرفته می‌شوند، اما به میزان کمتر. اگر دستگاه الپتیکال شما، سطح شیبدار قابل تنظیم دارد، شما می‌توانید با تنظیم سطح شیبدار روی یک زاویه تند، بر تمرین عضله پشت ساق پایتان تاکید کنید. اکثر دستگاه‌های الپتیکال متوسط و سطح بالا دارای دسته‌های متحرک هستند که شما می‌توانید برای یک تمرین بالاتنه، آنها را جلو و عقب ببرید. آنها همچنین به شما امکان می‌دهند که برای تنوع، به سمت عقب رکاب بزنید.

کاهش وزن

همانطور که شما تمام گروه‌های عضلانی اصلی تان، از جمله قلب را روی دستگاه الپتیکال تمرین می‌دهید، کالری نیز می‌سوزانید. با توجه به نظر انتشارات سلامت هاروارد، اگر ۸۰ کیلو وزن داشته باشید، می‌توانید در هر ساعت روی دستگاه الپتیکال، حدود ۸۰۰ کالری بسوزانید. اما از آنجا که شما هم سرعت رکاب زدن‌تان را کنترل می‌کنید و هم مقاومت دستگاه را، خودتان شدت تمرین‌تان را تعیین می‌کنید. تمرینات سخت‌تر، به معنای کالری سوزانده شده بیشتر هستند. سوزاندن ۳۵۰۰ کالری بیشتر از مقداری که مصرف می‌کنید، در جلسات مختلف تمرین و با مدت زمان‌هایی که دوست دارید، به شما کمک خواهد کرد تا ۰.۵ کیلو از چربی بدنتان را بسوزانید.

مزایا

تمرین کل بدن یک دستگاه الپتیکال را، با تمرین قدرتی اشتباه نگیرید. تمرین کردن روی دستگاه الپتیکال، قطعا به شما کمک می‌کند قدرت و استقامت عضلانی را افزایش دهید، و این بدان معناست که شما فعالیت‌های روزمره‌تان را با سهولت بیشتری انجام خواهید داد.

www.takfars.ir

رکاب زدن روی دستگاه الپتیکال می‌تواند به کاهش از دست دادن مواد معدنی در استخوان‌ها که وزن شما را تحمل می‌کنند نیز کمک کند.

تمرینات منظم کاردیو، استرس را نیز کاهش داده، خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و خطر ابتلای شما به بیماری‌های مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد.

ملاحظات

برخی از کاربران دستگاه الپتیکال، بی حسی پا و مچ پا را بعد از تمرینات الپتیکال طولانی، گزارش می‌کنند.

تولید کنندگان دستگاه الپتیکال برای مقابله با این مشکل، شروع به تولید دستگاه‌هایی با یک شیب بسیار جزئی به سمت داخل در پدال‌ها کرده اند.

مهم نیست که شما چقدر عاشق دستگاه الپتیکال تان هستید، حداقل یک روز در هفته به خودتان استراحت دهید.

این زمان ریکاوری، خطر دچار شدن به تمرین زدگی که می‌تواند به آسیب دیدگی بیشتر و علائم دیگری مانند بی خوابی و تحریک پذیری منجر شود را کاهش خواهد داد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر