تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

دستور پخت خورش به مخصوص سرآشپز

image دستور پخت خورش به مخصوص سرآشپز

در شروع کار پیار را ترجیحا به رو نگینی خرد کنید. حال قابلمه ای حاضر کنید و مقداری روغن در آن بریزید. پیاز را در قابلمه ریخته و شروع به تفت دادن کنید. نوبت اضافه کردن گوشت است. بعد از افزودن گوشت به پیاز دوباره تفت دهید تا رنگ سرخ به خودش بگیرد.

دو مواد قبلی که به خوبی تفت داده شد مقداری فلفل و همچنین زردچوبه هم به قابلمه بیفزایید و به خوبی ترکیب‌شان کنید. نوبت به اضافه کردن مقداری آب به قابلمه شده است. توجه داشته باشید که این خورشت زمانی که جا بیفتد الزاما باید کمی آب داشته باشد. حالا درب قابلمه را گذاشته تا با حرارت کم بپزد.

image دستور پخت خورش به مخصوص سرآشپز

حال به ها را برش دهید. اندازه ی برش ها با خودتان اما خیلی ریز نباشد. در حد متوسط خوب است. چرا که اگه ریز باشد در هنگام پختن له می شود. بعد از اینکه به ها را خرد کردید. ماهیتابه ای بردارید و کره را درونش قرار داده تا کف ماهیتابه چرب شود. کافی است حرارت ملایم باشد. سپس به ها را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید.

تکفارس آی آر

زمانی که به ها به رنگ طلایی در آمدند از روی حرارت بردارید و به گوشتی که قبلا پخته اید بیفزایید. بهتر است در قبلمه را هم بگذارید. ۳۰ دقیقه صبر کنید تا رنگ مواد داخل قابلمه خوشرنگ شود. توصیه می کنیم در قابلمه را برندارید.

image دستور پخت خورش به مخصوص سرآشپز

زمانی که به یک ربع آخر کار رسیدید آلوهایی که از قبل با مقداری آب سرد خیس کرده بودیم را آبکش کنید و به خورشت بیفزائید. در ۵ دقیقه ی آخر کار هم چاشنی هایی مانند نمک و شکر را به اندازه ای که دوست دارید به خورشت به آلو آضافه نمایید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی خرد شده۴۰۰ گرم

www.takfars.ir

به بزرگ۲ عدد

پیاز متوسط خرد شده۱ عدد

آلو بخارا۲۰ عدد

کره۳۰ گرم

شکر۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه۱ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی در صورت تمایل

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

محصولات معتبر
محصولات معتبر